Apr 24, 2012

Membuka peluang perniagaan online , berminat boleh email saya



Kebelakangan ini aku banyak menerima email , mesej dari rakan² yang di kenali mahupun yang tidak di kenali. Kebanyakan mereka bertanyakan mengenai macam mane nak memulakan sesuatu perniagaan melalui internet , berapa modal yang perlu di keluarkan dan di mana hendak mencari supplier.Ok di sini aku ceritakan serba sedikit berdasarkan pengalaman aku..

Sebelum ini aku juga seperti anda.. Selalu terfikir bersosial di facebook dan merepek di blog , why not aku guna kelebihan yang sedia ada.. Aku dah ada blog dan aku juga ada laman sosial facebook. Sikit² aku berjinak untuk pasarkan produk. Dik kerana risaukan risiko maka aku mulakan langkah pertama sebagai dropshipper. Nak tahu dropshipper tue apa , anda boleh lihat di SINI. Apabila sudah mendapat sambutan dan aku sudah memperolehi customer sendiri , maka aku menapak selangkah lagi dengan mengeluarkan modal sendiri untuk meneruskan perniagaan internet.

Alhamdulillah tiada yang mustahil kalau kita rajin berusaha. Di awalnya aku sekadar suka² saja mengisi masa lapang tapi bila aku lihat sambutan dan keuntungan yang di perolehi , aku jadi bersemangat. Jujur aku katakan sekiranya anda serius dalam bidang ini insyaallah anda akan dapat lihat hasilnya kerana berniaga di internet paling mudah. Tapi anda kena berpegang pada satu prinsip iaitu jujur pada customer. Insyaallah perniagaan anda akan kekal lame..

So bagi yang berminat nak berniaga melalui talian internet ,  langkah pertama yang anda harus lakukan adalah jadi agent dropship..Setelah anda memperolehi customer sendiri dan anda sudah mempunyai modal hasil daripada komisen penjualan dropship.. maka anda boleh lakukan sendiri tanpa bergantung pada orang lain lagi.

Mengenai supplier pula , anda kena rajin buat research..google senarai supplier yang ada di malaysia.. cuba dapatkan feedback dan latar belakang supplier tersebut ini bagi mengelakkan penipuan. Setelah itu barulah anda deal dengan mereka.Dapatkan stock dalam kuantiti yang sedikit untuk pembelian pertama dan kedua..sekiranya tiada masalah barulah anda meneruskan untuk pembelian seterusnya dengan kuantiti yang banyak.. Tapi anda harus peka dan berhati² kerana walaupun urusan sebelumnya tiada masalah , tidak mustahil untuk urusan seterusnya tiada masalah. Ingat risiko ada di mana². Base pada pengalaman aku sebelum ini.


Note: Aku ada membuka peluang kepada mereka yang berminat berniaga tanpa perlu mengeluarkan modal. Ada pelbagai produk anda boleh pilih di SINI. sekiranya berminat anda hanya perlu emailkan kepada saya detail mengenai diri anda seperti nama, no telifon dan alamat anda..Setelah itu anda sudah boleh memulakan perniagaan anda..



26 comments:

Anum said...

masih tengah memikirkan

dear anies said...

sy minat jg online business ni tp bimbangkan komitmen je.. brg2 n modal so far mmg x de masalah..cuma tu la..komitmen..

ada advice?

Eera Shera said...

Salam. kita tolong promote je la? barang supplier yg hantar ye? mcm berminat je ni :)

atuk said...

Assalamualaikum Amy

wa....
bertabah perkembangan lagi

Kakzakie Purvit said...

Kakak rasa kalau kakak dah tak kerja seperti sekarang baru boleh buat Amy...

me suya said...

seriously menarik. malam ni nak fikirkan lah :)

Unknown said...

nk juAI apa erk ?

☾SHiemaCMa786☾ said...

hmm..menarik cadangan amy tu..
apepn.cma doakan biz amy sentiasa bertambah2.. :)

Mummy Sher said...

salam kenal.macam berminatlah pula. i dah follow blog kiut ni.follow i balik ye..tq..;D

Cikrosecute said...

hihihi...sesiapa yg berminat bolehlah ya....buat masa nie...tak berminat lagi...

EllenaDesa Empire said...

Minat nak jadi dropship agen. email ilinadesa@gmail.com

EllenaDesa Empire said...

Minat nak jadi Dropship agen. email me at ilinadesa@gmail.com

Tq

Kak Amy said...

@Ilinadesa ok nanti saya sent ye..

Unknown said...

saya berminat...email kat saya plzz rini.frz87@gmail.com... thanks :))

Unknown said...

salam...
saya berminat...email kat saya rini.frz87@gmail.com

Nur Ashikin said...

Salam..sye berminat ..email saye di ashikin786@gmail.com
trima kasih..

Nur Ashikin said...

Salam..sye berminat tolong email sye di ashikin786@gmail.com
terima kasih..

Rozaimi said...

sekiranya anda berminat utk menjadi agent tablet pc dan smartphone yg berkualiti dari china dan jaminan setahun, sila e-mail kpd saya utk sebutharga di syarfulhelmi@hotmail.com

Unknown said...

slm..sy berminat.
tp nak tahu produk apa..
minta emailkan ke mommy.nur75@gmail.com

TQ

Unknown said...

salam,
sy berminat..tp produk apa ea?
boleh emailkan detail ke mommy.nur75@gmail.com
TQ

Unknown said...

salam,
sy berminat..tp produk apa ea?
blh emailkan detail ke mommy.nur75@gmail.com
TQ

annakimmora said...

sy berminat
sila bg details
sayang8461@yahoo.com

annakimmora said...

sy berminat
sila bg details
sayang8461@yahoo.com

annakimmora said...

sy berminat
sila bg details
sayang8461@yahoo.com

Pelangi Malam said...

Haaii..sy berminat nak jd dropship..
Blh bg dtl x...
nordiani_puteri@yahoo.com

Unknown said...

sy berminat
nurazryn@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign