Oct 31, 2011

Anon yang sebarkan berita palsu tue kini memberi amaran pula




As'salammualaikum...

Tak tahu bagaimana nak mulakan bicara pagi nie. Terasa sedih pun ada bila buka belog, sekali lihat ada komen macam nie. Rasa geram pun ada sebab tak tahu hujung pangkal tiba² kena sound pulak! Rasa bersalah pun ada sebab aku dah buat orang sakit hati. Rasa tertanya² pun ada sebab bunyi komen ini seolah² hamba Allah yang bergelar Anon nie seperti mengenali diri aku.Rasa nak suka pun ada sebab tak sangka dalam dunia macam nie masih ada lagi manusia yang bersikap begini. Rasa kagum pun ada sebab hamba Allah nie sanggup meluahkan rasa hatinya di sini , walaupun caranya agak tidak sesuai.

Kalau ia pun ada yang tidak puas hati dengan aku , berdepan la kenapa perlu main sembunyi². Selagi kau menyembunyikan diri selagi itu masalah kau dan aku tidak akan selesai. Serius kalau aku baca dua tiga kali pun komen kau nie, aku tetap rasakan yang kau adalah teman yang mengenali diri aku. Kalau tidak manekan kau tahu perkembangan diri aku dari dulu sehingga kini. Sudah pasti kau adalah teman aku yang sentiasa mengikuti perkembangan aku. Tapi yang buat aku pelik, cara kau membenci aku!

Benci kerana aku sentiasa lebih dari kau.Apa kelebihan yang aku ada??! Rasanya tidak ada apa yang lebihnya, semua sama je. Kalau ada pun rezeki yang lebih itu semua atas usaha aku , kenapa perlu nak cemburu.Sepatutnya kita berbangga melihat kejayaan teman kita tapi bukan dengan cara iri hati macam nie.Kehidupan aku pun seperti orang lain , adakalanya berada di atas dan adakalanya di bawah.Tang mane lebihnya dan tang mane dapat perhatiannya. Kalau ada perhatian sekali pun semua cerita mengenai kelemahan dan kekurangan aku.Rasanya sikit pun x ada mengenai kelebihan aku. So apa yang kau marah sangat.

Kau nak suruh aku berhenti dari menulis. Tapi apa masalah penulisan aku dengan kau. Serius aku tak faham dowh!!! Kalau aku nie femes macam Ben Ashaari ke, Hanis Zalikha ke, Red Mummy ke atau pun Mat Gebu ke boleh la kau nak jeles, nak sound bagai suruh aku stop dari menulis. Nie belog cikai ni yang traffic segan² nak ada ni yang kau nak jeleskan.Tak faham sungguh aku.

Satu lagi bab mati nie. Aku tak faham la apa yang kau dapat! tabur fitnah sana sini , lepas tu sebarkan berita yang tidak benar. Kalau kau di beri gaji untuk buat semua tue x pe la juga , kira berbaloi la usaha kau tapi aku rasa satu sen pun kau tak dapat. Kau punya la susah payah sebarkan dekat blogger lain tapi end of the day aku tetap macam nie. Meneruskan kehidupan aku seperti biasa tanpa ada cacat dan cela. Tang mane untungnya perbuatan kau nie, rasanya merugikan setiap masa yang kau ada lagi la.

So please! please! please! hentikan semua ini. tak ada faedahnya kau terus buat macam nie. Aku tidak akan sesekali mengundur diri hanya kerana kau. Dan aku pun tidak berminat untuk terus bermusuh dengan kau. Kau nak bagi aku susah , di persilakan!!! Sikit pun aku tak gentar.. Aku percaya dengan karma , setiap perbuatan jahat pasti akan di balas dengan jahat tapi kalau sekali kita berbuat baik pasti akan selama²nya kita di balas baik.Allah akan sentiasa berada dengan orang yang teraniaya, jadi fikir²kan lah ye...


Note: Aku rasa kenal sangat sapa mak anon nie. terima kasih la sebab kamu terlalu amek berat pasal diri aku nie sampaikan setiap waktu nak tahu perkembangan aku. Cuma satu aku nak cakap tak kisah la kau nak teruskan membenci aku ke apa tapi as a human aku dah maafkan perbuatan kau.Aku tak berminat nak bermusuh atau mencari musuh.So minta faham betul² ayat aku nie..

Note 1 : Percutian aku last week terpaksa di batalkan dik kerana faktor kesihatan yang tidak mengizinkan.Nie kali kedua program terpaksa di batalkan huhuhuhu! sedih setiap kali nak pergi ada je halangan, mungkin apa yang terjadi ada hikmahnya huhuhu! sabarrr....



54 comments:

Anum said...

macam2 ragam kan

Kakzakie Purvit said...

Sabar adalah ubat terbaik Amy. Tak usah dilayan sangat benda-benda yg boleh menyakitkan hati. Doakan moga dia akan sedar kesilapannya. Yg penting sekarang jaga kesihatan. Jgn hirau apa yg dikatakan itu.

ozzy said...

Astaghfirullahhala'zim...
Inilah sikap dengki sesama org melayu yg semakin menebal.
Pada anon tu cubalah berusaha lebih gigih lagi mungkin satu hari nanti rezeki akan melimpah untuknya.tak guna berdengki pada org yg berjaya krn kalau org tu mati sekalipun akan ada org lain yg akan berjaya.

p/s-kena cari pendinding kot nanti dia main bomoh pulak.kalau dah sakit hati mcm2 org akan buat..hmm

BeloG MTT said...

Astagfirrullahallazim... Subhanallah lancangnya komen yg dia tinggalkan..Siapa lah dia nk tentu kan hidup mati seseorang..Tu la manusia bila marah,dendam,cemburu dah merasuk jiwa sampaikan sanggup berangan tahap gaban punya melampau sampai teringin nak jadi tuhan !

Ya allah semoga lah pintu hati dia terbuka nk mohon kemaafan daripada Amy secara berdepan.. =..="

cheqna said...

dik..
abaikan je mak anon ni
lagi kita tak layan...wat tak tahu je lagi dia meroyan...sebab kita tak layan kan...
kalau kita layan dia memang seronok r...
jadi jangan amik pot pun dengan mak anon ni....
sepatutnya kelebihan yang orang lain miliki kita jadikan sesuatu utk motivate diri agar kita jugak berjaya..ni kalu duk deki jah...x kemana2 nyer kita ni....
take care dear =)

Fariza said...

hah? ada juga mcmtu. sabar ye. biarkan je. apa motif buat mcmtu pun xtau. teruskan berblogging :)

aza ni said...

amy
orang hasad ni..mmg tak perlu sebab utk membenci....dah hasad tetapkan hasad

banyakkan baca 3 qul..

Unknown said...

kenapalah ada kawan yang macam ni ya amy?

Akak pun rasa dia kenal rapat dengan Amy, tapi tulah mcm Amy kata, apa yang dia dapat??

Baik bersemuka kalau tak puashati, luahkan apa yang terbuku di hati dari main sorok2 macam ni, tabur fitnah sana sini. Ingalah dosa, ingatlah hari pembalasan.Moga dia segera bertaubat.

Hudalatip said...

ishh, kenapa cam tu sekali kan..tak baiknya..sabar yea amy..

:: cikNuurul :: said...

mak aii,..sape tu yang marah sangat tu,.sabar je la ye,..

Unknown said...

wah...main warning² plak..nie betul² marah nie....adusssss

Munn Jaafar said...

bhya jgk kalau smpai dh warning2 ni.buang tebiat ke ape?

suzie said...

ya allah... sampai begitu sekali dia membenci....

Unknown said...

orang gini pun ada...
terlalu sibuk dengan orang lain sampai mengabaikan diri sendiri..
ejekeke

Unknown said...

orang gini pun ada...
terlalu sibuk dengan orang lain sampai mengabaikan diri sendiri..
ejekeke

nUrUL NaDiA said...

Sabar la kak nana....

Unknown said...

jgn dilayan nanti jadi semakin parah..sabar..Allah ada disisi org2 yg bersabar

Mimie said...

Sabar la Amy....
tak sangka kan sejauh tuh mak anon nih benci Amy...
Mudah mudahan Allah bukak pintu hati dia agar bertaubat..

Fazleyatul Aini said...

astaghfirullah kenapa mesti wujud perasaan macam ni ye. kita ni menulis cari kawan, bukan cari pasal. seandainya ada apa2 yg mengguris ke, bagitau la. tak baik mendoakan yg buruk2 untuk orang lain. buang perasaan negatif tu,sebab perasaan macam tu hanya memakan diri sendiri
pada kak amy, jaga kesihatan elok2 ye.tak payah gusar dengan benda2 macam ni.semoga kak amy cepat sihat dan kembali berblogging dengan happy =)

Lulu Caldina said...

sihat dah? syukur alhamdulillah :)

ZahaZikriZiey said...

Amy..Mak Anon yg post komen kt Amy ni mcm pernah close ngan Amy je...apela die dpt sebarkn fitnah camtu..pastu lak mcm dengki pon ade...xfhmla manusia cmni..Kalaula dpt tau "Anonymous" ni sapa baru tau langit tu tinggi or rendah...!

misya said...

sampai begitu sekali yer amy,sabar la yer,selagi dia berdengki selagi tu Allah takkan senang kan dia.sya doakan semua baik2

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Ya Allah ader jugak ker manusia gini???? biarlah dear x payah layan manusia yang x der haty perut ni....x der untung nyer

No Lan said...

errrr..meremang juga bace komen dr mak enon nih huhuhu....

Misz-ella said...

Ya Allah Ya Tuhanku. Kenapa sampai camtu? Kenapa kita perlu cemburukan kelebihan orang lain? Itu rezeki masing-masing. Pemberian Allah SWT.

Dari kita cemburukan orang lain, lebih baik kita perbaiki diri kita, kuatkan diri dan peribadi kita agar kita juga disukai dan disayangi.

Lagi 1, percayalah yg Jodoh, Ajal dan Rezeki itu milik Tuhan, bukan kita.

KC sebenarnya sedih sgt2 bila baca entry ni. Sedih.

Kuatkan hati, Kuatkan semangat Amy. Sentiasalah minta kekuatan dari Allah SWT. KC doakan Amy kuat mengharungi tiap dugaan.

Fiza Rahman said...

YA allah...ada gak org mcm ni yer. Apa lah yg dia dengkikan sgt tu.

Sabar jer lah amy, dugaan. Doa bebanyak supaya allah bukakan pintu hati anon ni utk bertaubat.

Kakcik Seroja said...

Ya Allah Ya Tuhanku...

kau lindungilah adikku Amy Syaquena dan juga kami semua dari segala hasad dengki sesama manusia. Lemahnya kami ini tanpa bantuanMu, Ya Allah.

Jue said...

ini dah dikira melampau...untuk kebaikan jue rasa amy boleh buat report polis tau...sebab apa2 jadi kita dah buat report..itu boleh diketogorikan sebagai ugutan..

JunAina said...

leganya tengok Amy dah mula update blog. memang betul2 terkejut minggu lepas sampai tak tido malam kak aina dok fikirkan...adoyaiiiii...

biarlah Amy org macam tu sebenarnya SAKIT JIWA, tak boleh tengok orang lain senang. Jadikan itu sebagai pembakar semnagat untuk mencipta kejayaan demi kejayaan yg seterusnya. biar dia semakin KACAU JIWANYA...

me suya said...

masyaALLAH..ade jugak manusia macam ni..mendoakan ketidaksejahteraan orang lain.. xbaik sungguh..

p.s: akak dah betul2 sihat ke ni?

sarah-najwan said...

kuatkan semangat amy..
manusia di dunia ini macam2 ragam..

abaikan segala yg bercorak gangguan begini..tumpukan pada yg membahagia dan hal2 ceria shj..insyaAllah jiwa raga kita akan tenang..

yanaromly said...

sabar je lah..kita pun tak tahu apa yang orang tu nak..yang penting kalau kita tak dak buat salah, kita jangan takot okey? Always support u !

qemaishak said...

kadang-kadang teman terdekat pun xsenang dgn kita..moga amy banyak2 bersabar.

Nadyahoney said...

senang citer akak block jer la anon dari komen akak..sabar je la kak, kita xdapat nak senangkan ati semua org..

fieda said...

Masyaallah..terkejut baca komen tu..aduhai..nape gitu...dengki kt org tak bertempat..semoga Allah akan membuka pintu hatinya..

kurus said...

adoiii ..
uishhh kenapa si anon tu ye dik ??
apa masalah dia dgn adik selama nie ??
aduhhhh akak rasa semua org susah ati kalau terima komen mcm nie ..

hurmm harap2 anon sedar dan cuba perjelaskan kenapa anda x puas hati sgt .. sebaiknya berjumpalah agar segala kekusustan dpt dileraikan dgn cara baik .. insyaallah , kita kan sesama manusia banyak kelemahan nya ..

buat amy .. tul tu dik kita berblog dan menulis dlm alam maya nie bukan bertujuan nak gaduh2 kan .. siapa2 pun x suke .. sabar ye dikk semua dugaan ini ada hikmahnya .. semoga amy lebih tabah .. hanya allah yg tahu apa yg amy lalui selama ini ..

be strong dear .. :)

Chekgu Azrine said...

uish.. dasatnya ugutan.. kalau cemburu dan dengki dan mengaburi mata.. macam ni la lagaknya Amy

harap Amy dapat bersabar..k

Mama Gee said...

Ya Allah siapalah manusia yg dh gelap hati tu...huhuhu

sabarlah ya amy...kalau kita tak kacau hidup org..jgnlah takut apa2...biar je dia meroyan sorg2...nnti dia yg sakit jiwa sendiri...

busuknyalah hati...

Sarah Syazwani said...

mcm dalam citer dramalak nk berhasad dengki..n dendam...papepun hati2 n take care

yanamib said...

klu komen mcm ni dh boleh agak mesti org yg akak kenal jugak ni..kwn2 akak sendiri ke..xkn org xkenal cth sy lah tetibe xpuas hati dgn akak..haha xde keje ke? =P

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam amy..

huhuh...
sape la punye keja ni..x senonoh tol!
td mse cma drop by ternampak lt sb amy ade anon teraniaya komen kat citu..
apelah masalh dia ekh??
biadap sungguh..!

NM02 said...

mohonlah padaNya moga dia di pjgkan umur supaya dapat berubah dan kembali ke jalan yang benar.

aanie said...

mak aih, marah betul anon nih...
harap amy dapat bersabar...bila baca komen dia pun sy dpt agak mungkin dia kenal rapat dgn amy...

Eye_nee said...

Pertamanya syukur alhamdulillah atas kesembuhan kamu sis....risau bila dpt tahu berita ttg kamu....dan atas cemuhan anoy ni...sabar yer sis...tidak masuk akal kalau semua org akan menyukai kita dan tidak akan benar kalau semua org memusuhi kita...sifat dengki dan iri ini semulajadi sis...biarkan dia dgn sifat yg dimurkai Allah ini...namun sebagai insan jgn pula kita mempunyai cara yg sama dgn dia....jgn dibalas sis...biarkan dia...semoga satu hari nnt dia boleh berubah dan sedar apa yg dilakukannya terhadap kamu adalah tidak betul sama sekali...

Rosniena said...

sabar ye..semoga Anon tu mendapat petunjuk dan hidayat..jangan dengki2..tak ke mana pun Cik Anon

suhaina laui. said...

mcm2 bl penyakit PHD yg xbertauliah ni ada...sabar la sis...semoga cik anon dapat petunjuk n hidayat

Zana Adieyza said...

sabarlah dgn ujian yg datang.. semoga org yg dengki tu akan berubah ke arah kebaikan..

Tieah Madian said...

Banyakkan bersabar ye kak.. Ajal maut tu kat tangan Allah hukan si Anon tu.. Ni mesti kes penyakit hasad dengki!!! Haish.. Tak sudah2 manusia ni kan.. Sabar kak amy..

faraherda.razalan said...

Sedih bila ada manusia bercita-cita hendak menjadi Tuhan. Sedih sgt.

Kenapa perlu bermusuh-musuhan hanya kerana kita lebih dari dia? Bukankah rugi mengisi hidup kita dgn kebencian?

=(

kasihibu said...

amy..sabar ye dugaan tu
tandanya Allah sayangkan amy

Rinna said...

Sabar aje laa..dengan dugaan ini.. Mungkin ini akan membuat Amy lebih kuat semangat lagik.. :)

mummyrinazone beauty said...

saba yer amy..moga anontuh sedar perbuatannya nnt

Sheherazade said...

macam2 la dunia blog sekarang

sabar penawar nya,pasti ade hikmah

t.care

Liza @ Adzriel AB said...

cemburu negatif ni. patutnya happy tengok teman2 berjaya dan kita kenalah berusaha dgn cara yg sihat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign