Oct 4, 2011

Pagi yang cukup sengal


As'salammualaikum...

Pagi yang cukup sengal ..Tak tahu kenapa pagi nie macam² hal terjadi. Rasa nak gelak pun ada , rasa nak marah pun ada tapi bila terjadi macam nie rasa macam lawak pun ada. Memalukan diri sendiri betul! hahaha.. kenyang en.hubby ketawakan aku pagi tadi.

Tak tahu la perkara nie normal terjadi atau tidak normal. Tapi yang pasti ada waktu² penyakit sengal ini akan terjadi pada setiap orang samaada di sedari mahupun tidak. Ia pasti berkait rapat dengan minda. Samaada minda baru nak running mesin otak atau sememangnya minda aku lembab pagi nie. Semua perkara di lakukan di luar kawalan aku. Apa cerrrr!!!

Aku rasa korang pun mesti pernah alami kan! cuma korang malu nak cakap je  hehehe.jawab ' ya ' sambil jatuh kapla ke bawah hahaha..~lalalalalala~ok cukup mukadimah dulu , now meh aku cite apa yang sengal sangat aku pagi nie..

" Tadi pagi breakfast seperti biasa.. Sudah siapkan gelas dan piring roti en.hubby , aku pun ambik roti dalam peti dan letak di atas meje makan.. Sementara tangan yang sebelah lagi mencapai beberapa jenis jem dan marjerin.. Sampai satu part nie aku mula mengomel bagai sambil bertanya en.hubby.."

Aku         : Pa..kaya dah habis la..
En.hubby : Baru beli ada lagi dalam peti tue..

Aku         : Tak ada la pa dah jenuh cari nie
En.hubby  : Ada lagi la..

Aku dengan muka yang sedikit hangin sebab x jumpa kaya roti, terus mengomel sambil meletakkan botol² jem dan roti. Sekali ceittt!!!

Aku          : Ada kat tangan mama la pa..dah ambil lepas tu pergi cari lagi. mane nak jumpa!
En.Hubby : Hahahahahahahaa!!!!

Settle breakfast seperti biasa aku akan hantar hubby pergi kerja. Bukan hantar ke pejabat ye tapi hantar di depan rumah. Buka pintu pagar dan panas kan kereta en.hubby. Sambil menunggu enjin kereta panas, sempat la kami berborak pasal kereta. Cukup masa untuk berlalu , aku pun salam en.hubby sambil kiss² la hehehe....

Masa hubby dah naik kereta baru aku perasan aku pakai baju terbalik. Buat malu betul la. Padahal masa nak buka pagar tadi bukan main senyum² aku pada jirang. Sekali baju terbalik daaaa!!! Jangan salah faham ok baju yang terbalik tue adalah sweater. Di sebabkan cuaca yang  lembab di petang dan malam hari membuatkan pagi terasa dingin sekali dan aktiviti berulang ke toilet pun semakin kerap akibat dek sejukkk huhuhu...

Ok settle part hantar hubby. Aku pun masuk ke dalam rumah.Cuci kaki dengan air lepas tue capai stokin letak di atas katil. Kemudian buka laci ubat untuk cari minyak angin lalu aku sapukan minyak itu di perut ku. Setelah 5 minit aku terasa perut berangin sambil berkata di dalam hati." X sakit perut tapi asal perut berangin lak nie ". Lepas berkata² terus mata terpandang stokin di atas katil. Ya Allah aku nak sapu minyak angin di tapak kaki kemudian nak sarungkan kaki dengan stokin.Tapi bukannya di perut. Aduh apa punya sengal la.. Lain tempat nak letak lain tempat pulak yang aku pergi sapu...

Bila jadi macam nie , aku kena ambik masa beberapa minit untuk buat senaman nafas.. Kasi semua otot² cergas dan minda terbuka. Kalau tak jadi sengal la aku satu hari nie huhuhu.. Pelik² hari tue penyakit lupa hari nie pulak penyakit sengal...Esok entah penyakit apa pulak!!! Penyakit yang di serang tanpa di sedari huhu.








26 comments:

☾SHiemaCMa786☾ said...

hehehe...
amy pun kne 'panaskan enjin" jugak ni...
:)

cheqna said...

nak gelak je =)

zaidah said...

HEHEHE.....KEKADANG MEMANG MACAM TU...KAT OTAK LAIN YANG KITA LAKUKAN LAIN...DIA TAK CONNECTED....

Sheherazade said...

Hehehe,pekara biasa
penah juge jd kat pia

faraherda.razalan said...

Kenapa mcm tu? Hehehehe...bwk2 tenang ok? Rsnya, awak kena rehatkan badan dgn berendam dlm air suam yg dikelilingi lilin aroma lavender. Smbl menghirup teh lemon suam dan mendengar muzik kegemaran. Ouh!

eelobor said...

hehehe...ini bukan dah sengal lagi nih.

Hanis Azla said...

he..he.. bila senggal datang melanda mmg selalu bertimpa2 kesenggalannya kan.. akak pun kdg2 gitu jgk..

Rizziela said...

hi hi ..dah boleh buat cerita lawak la emy

qemaishak said...

hehe..pernah gak jadi hari sengal camni kat qema..kena jalan2 hirup udara segar dulu baru okay hehe

Maya Mayana said...

kdg2 nk letak pencuci muka kat berus gigi..haha...otak dah penat sangat kot tu...

kurus said...

ekekekk mcm mana boleh jadi mcm nie dikk ekekke :)

Cik SHiNJU said...

Kadang2 saya dapat gak penyakit ni..huhu

exora said...

heheh..selalu gak cr barang smpai 2,3 kali pusing lam rumah..walhal mende tu dah ada dpn mata pun.

wahida said...

senyum sendiri aku baca n3 ni...selalu jugak terjadik kat aku, carik something takde, rupanya ada kat tgn aku...hehe...

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

tq amy sudi follow sebab ai dah follow ur blog dh lama ngeee....
selalu jadik gak kes blur gini...cuci muka ngan ubat gigi....habes berangin muka ai ngeee

Kamsiah yusoff said...

hehehe...mcm org cari spek mata tp dah dok kat mata .....
akak pun biasa jugak terjadi menda2 mcm tu...contohnya nak tuang sabun dlm mesin basuh...tp pergi tuang softener...

aamalinaazman said...

hehehehe
senyum je bce entri ni
sungguh tak ketahuan akak ye

semoga sihat2 je ye kak =]

JaSSNaNi said...

salam...
eheheh.. dah ada kat tangan rupanya.. patut la cari tak jumpa.. aduhai... mmg letih la mencari tu..

i pollow gak sini.. thanks ya.. selamat berkenalan.. :)

Sarah Syazwani said...

sengal juga ye amy..hehe..sekali sekala xpe jgn ari2..

Anum said...

hahahha gelak je la

bujal X said...

engin tak cukup panas tu~keh keh~~

azwa amani said...

aduyaii,,parah dah akak ni

Queen said...

ok..ni kelakar..hihihi... =p

pena rozie said...

Tumpang 2 kaki. hi..hi..hi...

azieazah said...

Symptom penuaan kah? hehehehe

Panglima7 said...

Panglima pun pernah kena macam nie...sibuk tanya Mem Besar mana kunci kereta...kelamkalibut Mem Besar cari satu rumah, rupa-rupanya kat dlm poket suar sendiri...heeeeeee angin jer Mem Besar. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign