Oct 17, 2011

Tolong respect orang sikit ok!

Morning all...

Pagi ni aku cuma nak menyuarakan rasa tidak puas hati aku pada seorang mamat nie. Aku akui aku sememangnya seorang facebook tegar. Boleh di katakan setiap hour aku akan online. Kalau u all skodeng page aku mesti u all akan perasan, wall aku sentiasa berupdate...Aku online bukan sekadar suka², bukan nak menggatal dan bukan juga nak buang masa tak tentu hala tapi sebaliknya kerana bisness online yang aku jalankan sekarang.

So please! jangan nak amek kesempatan pula. Aku ramah dengan semua orang bukan bermakna aku nie seorang yang suka nak melayan tapi sebaliknya aku bersikap profesional dalam berurusan dengan orang. Tak kan la orang bertanya aku nak diam , nak berlagak sombong.Kalau macam tue baik tak payah nak berniaga..Buat orang sakit hati jee...

Mula² tanya pasal itu ini.Aku cuba penuhi coz bagi aku nak berniaga ni mulut kena manis. En.hubby pun x melarang aku nak berurusan dengan sesiapa pun , as long as aku tahu batas sebagai seorang isteri. Tapi bila en.hubby dah bagi keizinan jangan la pulak ada yang cuba nak amek kesempatan. 

Tak kisah la dia tu kawan baik aku ke , kawan masa kecil aku ke atau kawan yang aku kenal di alam maya nie ke.. janji dia tue lelaki so mesti tahu batas untuk berbicara dengan aku.Aku tak nak hanya kerana kata² ia akan menguris hati suami aku. Walaupun en.hubby tidak pernah ambil hati , tapi sebagai seorang isteri aku patut menghalang mereka dari terus mengeluarkan kata² yang kurang enak. Tolong respect la orang sikit.

Semalam seorang lagi! mula² sembang pasal bangla. PM aku tanya pasal gadget! last jadi lain pulak. Ada ke slumber badak ajak aku tukar status??! Apa dia ingat sebab aku melayan sebelum nie dia boleh la nak macam² dengan aku. Please ok! aku melayan semua berkenaan dengan bisness , sikit pun aku tidak layan kalau bab personal.


Aku tidak kisah kalau nak bergurau seperti ini..



Tapi yang aku tidak boleh terima , bila ada yang bergurau seperti ini..



28 comments:

Unknown said...

makin ramai org x tau nk respect org len skrg nie..ikut suka jer kan nk tulis apa jer,,adusss...:(

eelobor said...

emm...perasan gak pasal msg dekat gambar amy tu. nasib baik tak menyampuk komen sekali.

kekadang saya ada "terlebih" juga bila berbalas komen. andai ada terguris hati dengan komen2 saya sebelum ini, harap tegur saya samada secara private msg atau juga secara in direct dalam komen tersebut

Unknown said...

kak, belasah je dia. huhu kurang ajar sgt ok. tak respect langsung

Lieya said...

Hati2 amy lepas ni... suke suki je kan dia orang ni. mentang-mentang di layan ingat orang suka la tu....

cheqna said...

sebab tu la incik tunang cheqna sangat tidak suka dengan fb ni....boleh nak berfb tapi ada batasnya..cuma tu la...kalau dah orang tak reti nak hormat kita memang susah r...
takpe as long kita tahu jaga diri kita..insyaallah...

aanie said...

macam2 la org ni....xleh tgk org comel sikit..huhu...

Rosalia said...

ish2:( mmg tak patutla laki tu. gatal merenyam jek. pantang org layan.

Unknown said...

ini dh kurang ajar !

☾SHiemaCMa786☾ said...

sgt biadap!

dhiera zainudin said...

grrr...apakah??

NM02 said...

ai pulak yg geram

zaidah said...

klu nak berguraupun jangan sampai menyakitkan hati orang lain...

misya said...

macam2

Sarah Syazwani said...

melampau dah tu..penah juga jd mcm tu x paham bahse bile kata kita ada suami n ank

Queen said...

kalau saya saya cakap boleh..

boleh makan penampar...
hahhaa

Unknown said...

ei...
kurang bijak nampak nya lelaki ni...
asal boleh je..
bini orang pun nak diajak bergurau macam tu..
cer bayangkan kalau mak dia diajak bertukar status gitu apa dia rasa...

ZianaRazali said...

melampau lah dia tu..lempang jugak lah!!!

zahidah seran said...

saya pun cukup tak suka kalau bergurau berlebih2 mcm tu.biarlah dicop sombong atau tak sporting.
kita kena tau batas.

Panglima7 said...

Assalam Amy...FB Panglima tersangat kurang aktif. Lebih kepada Blog. Sekarang Panglima cuba nak buat Blog dari Nuffnang.

eMMe said...

u kenal ke tak mamat-mamat tu
better tak yah add, or remove if u dont feel comfort! FB ni mmg laman yg sgt2 social, everyone can comment anything, people cant think rasional kan...kan...hati2 dear~

Unknown said...

eikkkkkkk
kak ayu pun jadi bengang bila berhadapan situasi seperti kamu

kasihannya kamu
dik, tabah ya

Sheherazade said...

btl tu dear,pia pecaya amy isteri yg baik

hubby kita sgt memahami,dan kita kena hargai kepercayaan n kebebasan yg diberi

kat fb ni ramai sgt org yg suke ambil kesempatan,take care ya

Unknown said...

gurau berlebih, mmg tak patut tu kan amy..

Kakzakie Purvit said...

Risiko business on9 kena sabar Amy. ak payah layan sangat kalau dah samapi stage macam tu...

azwa amani said...

sabar jela kak...manusia tu memng ada jer yg perangai pelik..

Dee said...

gurau pun agak2lah kan..

munna said...

aduhai...mmg sengal agaknya budak tu....

Anonymous said...

eeeee...mcm tu jenis org pun ada..
msti jiwa tgh kacau tu..baik amy block jer org jenis mcm tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign