Oct 18, 2011

Sinetron tv3 , puteri yang di tukar

Selamat petang all...

Bagi mereka yang tidak bekerja atau suri rumah sepenuh masa , di waktu ini apa yang kalian sedang lakukan ye??! Aku, kalau tiada urusan di luar aku pasti akan menghabiskan masa di rumah dengan menonton cerita sinetron indonesia yang di tayangkan di tv3 setiap hari isnin dan khamis tepat pada pukul 2 petang. Drama sinetron yang bertajuk Puteri yang di tukar ini , mengambil masa satu jam untuk di tayangkan. 

U all tengok tak cerita nie??! Kalau aku tak ada buat apa, aku pasti akan menghabiskan masa satu jam dengan menonton sinetron ini. ceritanya best cuma kadang kala cerita indonesia nie banyak tak logik dari logiknya. Tapi kan x logik , x logik pun aku tetap nak tengok jugak.Tak tahu kenapa , sedangkan aku tahu kalau dah nama drama indonesia pasti banyak x logiknya. Jalan cerita pendek je tapi bila di olah jadi panjang , mesti jadi berbelit².tapi x kisah la janji aku boleh layan hehehe...

Ok bagi sesiapa yang tidak tahu atau tidak pernah menonton sinetron ini. Di sini aku ada sertakan sinopsis ceritanya. Mane tahu lepas u all baca di sini u all boleh jadi minat pulak macam aku..hehehe!



Amira dan Zahira memiliki kehidupan yang berbeda. Amira hidup sederhana bersama kedua orang tuanya, Ihsan dan Utari. Sedangkan Zahira hidup mewah bersama kedua orang tuanya, Prabu dan Aini, serta ibu tiri Selena dan kakak tiri Meisya.

Tidak seperti Amira yang hidup penuh cinta dalam keluarganya. Sedangkan Zahira, walaupun mendapatkan kasih sayang yang berlimpah dari kedua orang tuanya, tetapi ia selalu mendapat perlakuan tidak baik dari Selena dan Meisya. Arman lah, supir pribadinya, satu²nya orang di rumah yang tahu perihal itu, dan selalu membuat Zahira tegar.

Tanpa seorang pun tahu, Zahira sebenarnya adalah anak Ihsan dan Utari. Sedangkan Amira adalah anak Prabu dan Aini. Wisnu yang dendam pada Prabu kerana telah membuatnya cacat, menukarkan kedua bayi tersebut yang lahir bersamaan. Wisnu ingin memberi Prabu pelajaran, kerana ia mengasuh anak dari musuhnya, Ihsan, yang adalah cinta sejati isteri keduanya, Aini. Wisnu pun yang pernah berjanji untuk menjodohkan anaknya dengan anak Ihsan dan Utari pun menitipkan anaknya ke Surti, pembantu di keluarga Prabu. Dan anaknya itu adalah Arman.

Kerumitan terjadi saat masing² keduanya dipertemukan, Amira dan Zahira. Amira pun bertemu secara tidak sengaja dengan Prabu dan Aini. Amira pun bertemu dan berkenalan dengan Zahira dan Arman, saat ia mengalami kecelakaan karena hampir ditabrak oleh pemuda kaya bernama Rizqi.

Amira semakin bingung ketika Prabu, Aini dan Zahira datang ke pemakaman ayahnya, Ihsan. Amira yang sedang bersedih langsung shock ketika Prabu mengenalkan namanya, karena Amira mendengar bahwa Prabu lah yang menyebabkan ayahnya meninggal dunia.

Waktu pun terus bergulir, dan mereka semua seperi hidup dalam lingkaran yang tidak terputus. Akan adakah kebenaran yang akan terungkap?.. bagaimanakah reaksi Amira dan Zahira ketika tahu kebenarannya?..

*********************************************************************************

Note : Suka lihat muka zahira , comel sangat....


8 comments:

miloaiskurangmanis said...

iols tak suka tengok sinetron indon...
atau mana2 citer luar negara petang2 hari
sokmo cerita meraban tak masuk akal...

serious...

*SiRibenMerah said...

mcm best je.. tp x sempat nk tgk.. huhu~

Sarah Syazwani said...

kalo layan citer indon ni kene tgk gak sape pelakon..br feel..hehe

cheqna said...

x pernah layan sinetron indon =)

Sheherazade said...

ZAHIRA tu yg berlakon senetron nikita kan? :)

syahirooAhmad said...

heheh.. siap ade sinopsis lagi.. :D pakcik keje. tak sempat nak layan.

☾SHiemaCMa786☾ said...

huhu..marathon sinetron lagi..
cma kje..jdnye x leh nk tgk...
huhuhu..

Ann Ishak said...

saya pernah tengok citer ni sekali je...tapi sungguh tak paham. sekarang barulah tau jalan ceritanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign