Feb 8, 2012

Bukan rezeki untuk ku



Tiada yang lebih menyedihkan dari mengalami saat seperti ini. Apa yang terjadi menyebabkan fizikal dan mental aku agak terganggu dengan teruk. Kadang² sangat susah untuk menerima kenyataan dengan apa yang aku alami sekarang ,  apatah lagi sekiranya ia terjadi berulang kali. Sangat perit untuk aku terima tapi apa pun yang terjadi aku redha dan menganggap ianya bukan rezeki untuk aku lagi...

Kadang² aku terfikir mampukah aku harungi semua ini. Mengharungi saat² yang paling aku takut sebelum  ini. Tapi tuelah perancangan Allah tidak siapa tahu..Hari ini diberiNya kita rezeki , esok lusa dan bila² masa saja rezeki itu boleh di tarikNya semula.. nak bersedih , nak menangis bagai pun tak guna..kalau itu yang sudah tertulis , sudah pasti ianya akan terjadi. Jalan terbaik adalah redha dan pasrah dengan apa yang terjadi dan pasti apa yang terjadi semuanya mempunyai alasan , kenapa dan mengapa Allah menguji aku dan en.hubby sedemikian rupa.. Aku yakin dan percaya , perancangan Allah adalah yang terbaik untuk hambanya..

Tapi serius aku sendiri tak boleh nak tahan sebak nie , dari hospital tadi air mata aku tak henti mengalir.. Sampaikan panggilan telifon dari blogger citarasa rinduan pun aku tak mampu nak jawab.. sorry sis...bagi saya sikit waktu untuk saya tenangkan diri..akak jangan risaukan saya insyaallah saya mampu untuk harunginya cuma saya perlukan sedikit ruang untuk saya tenangkan diri.

Walaupun ianya sesuatu yang sangat menyedihkan dan agak sukar untuk aku menerimanya tapi sebagai umat islam aku harus percaya dengan qada dan qadar...Anggap saja rezeki aku dan suami belum tiba lagi... walaupun perit ku telan juga..moga inilah dugaan terakhir buat kami berdua...bak kata doktor tadi masih ada banyak waktu lagi...aku harus kuat sekali kita gagal bukan beerti gagal buat selama²nya...tapi doktor? dah berapa kali saya kecundang nie..huhuhuhuhu!!! sob~sob~sob

Sabarrrr..terus berusaha dan berdoa..muhasabah diri kenapa ianya sering terjadi kepada kami berdua.. mungkin ada kesilapan lalu yang kami berdua tidak sedari jadi jalan terbaik mohonlah keampunan padaNya... hanya Allah saja yang mengetahui...Allah hu akhbar...- sambil kesat ayaq mata.....













33 comments:

Rosniena said...

saya faham apa yang awak rasa..i've been through all process n procedure.sometimes i felt it's just wasting my time,but that's Allah creations.mmg perlu redha dan tabah..namun jangan patah semangat,ada orang lagi lama n perit nak tanggung tu semua.if u stress..lagi payah..try to ejnoy ur life..block semua negative thinking..bukan u sorang saja yang rasa,kat sana ramai lagi..yg tetap menanti dan terus menanti

Salina@IbuAqil said...

Dik!!
Kuatkan semangat..
Allah terlalu syg kan kita..
Sbb tu dia menguji kita..
~leleh air mata jgk~
Ambil masa utk kembali kuat..
Menangislah sbb itu bkn tanda kekalahan tp lambang kekuatan..
TC Amy..

eelobor said...

teringat kata2 wife saya bila dia membaca posting2 amy di fb dan juga entri2 di blog. dia ada mengatakan pada saya.... itu tanda2 nya sebab kami pernah juga mengalami situasi yang sama.

apapun semoga terus bersabar & redha dengan ketentuan-Nya. Sesungguhnya perancangan Dia adalah yang terbaik buat hamba-Nya

Fariza said...

insyaAllah ada yg > baik akan dtg.

Sheherazade said...

sayu bace entry ini,Allah tak kan beri ujian diluar kemampuan hambaNya

harap amy dan suami tabah menghadapi ujian

amy jage diri baik2 ye

qemaishak said...

Sabar ye amy..belum rezeki..ada hikmah semua terjadi, kita kena redha padaNya.

Anonymous said...

kak amy...sabar ye...rezeki blm ada... insyallah esok lusa... saya faham perasaan akak..saya pun disituasi yg sama .. sabar k... ada hikmah semua ni..

Unknown said...

sabar amy...

cuba dan cuba lagi serta terus panjatkan doa dan tawakal padaNya. Moga ada sinar bahagia dan rezeki melimpah untuk amy dan suami jua nanti...

Fazleyatul Aini said...

sedih plak baca
semoga akak tabah ye
insyaAllah nanti ada lah tu. belum sampai masanya agaknya

faizalnizam said...

ada hikmahnya. lagipun rezki tu Allah tentukan. Ada rezki nanti adalah. soalnya cepat atau lambat j.

Kakcik Seroja said...

Semoga Amy terus sabar dan tabah, ya Dik.

Unknown said...

SABAR YE AMY..
NIKMAT aLLAH DATANG DALAM BERBAGAI BENTUK..BEGITU JUGA DENGAN UJIAN -NYA.
LAIN ORANG LAIN UJIAN YANG DATANG.MUNGKIN UJIAN UNTUK AMY DALAM BENTUK BEGINI..
SABAR YE...

Unknown said...

sabar ye sis,pasti ada suatu hari nnt!..pasti..

marinahunny said...

sabar ye amy..saya pun masih mnunggu..

ekin esa :) said...

saba ye kak~ mmg mudah org lain nak cakap sabar dan tabah pad akak dn memang akan yg tanggung tap allah 2 pemurah :) die na menguji kan. allah ta kan uji hambanya dengan ujian yang hambanya ta mampu :)

suhaina laui. said...

sabar ye....pasti ada hikmah.....

Misz-ella said...

Sabar Amy. Tiap takdir Tuhan ada hikmahnya yg kita tak tau atau tak nampak sekarang ni. Sabar ye dik.

Ckin Kembaq said...

sabar naa akak...ujian tu..mohon dan usaha lagi naa... memang berat utk kita terima, tpi bukankah Allah dah berfirman, yang mana Allah takkan berikan ujian yang tidak dapat diterima oleh hambaNya..kan? maknanya akak boleh terima ujian ni..insyaAllah...

norhidana said...

tabah kak, banyakkan sbr... insyallah Allah dh aturkan semuanyer yg terbaik utk kita...

dana penah rasa kecewa cam akak dulu, tp dana cube lg alhamdulillah Allah kurniakan aiyan... tp aiyan lak ada masalah jntung... tp takpe kami redha... ini semua dugaan

kurus said...

ye ayu .. allah maha mengetahui segalanya , dia menguji selagi ayu dan suami mampu terima , sekuat mana ayu dan suami mampu terima ..

insyaallahh ayu percaya pada takdir dan ketentuan allah , jgn putus asa utk terus berdoa dan merayu padanya .. allah maha mendengar dan maha mengasihani ..

sisdee said...

apapun sabarlah..sbb Allah hadirkan hujan sebab nak kasi kita nikmati keindahan pelangi yang memang cantik tu :)

tiap orang diberi pelbagai ujian sbb Allah tahu dia boleh lalui ujian itu..bertabahlah..ada rezeki lain nnti

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam amy..
huhu..sedih cma baca..kenapa ni??

apapun,harap amy ngan asben tabah ye..

insyaallah..ALLAH itu maha pemurah lagi maha mengasihani..

dear anies said...

dr tuah kata:

DALAM SETIAP MASALAH, KECIK OR BSR, KITA TAK BERSEORGN MENGHADAPINYA. ADA JUTAAN ORG KT LUAR SN YG SDG BERHADAPAN DGN MASALAH YG SAMA. APA YG MEMBEZAKAN KITA DGN MEREKA ADALAH SEJAUH MN KITA MENERIMA MASALAH ITU.

dr. fadhilah kamsah kata:

ORG YG PALING KUAT, ADALAH ORG YG PLG BYK MENERIMA UJIAN DLM HIDUP..

cuba amalkan baan ayat dari surah al-insyirah ayat 5

(alhamdulillah sy da cuba dan kini kembali positif)

Unknown said...

sabar ye sis....tiap yg berlaku pasti ada hikmahnya...

KuNanGKuNanG said...

sabar ye...jangan sesekali putus asa..berdoalah selalu mohan padaNya..Allah xkan menzalimi hamba2nye..mungkin belum rezeki lagi..:)

KuNanGKuNanG said...

banyakkan beristighfar dan selalulah bersedekah..:)

zulkbo said...

salam..
sedih membacanya..moga anda dan suami
tabah mengharunginya..ada seorang lagi rakan blogger perempuan yang mengalami masaalah yang sama bulan ini..kesian..dah 7 bulan kandungannya...apa kan daya kuasa Allah melebihi segalanya..Allah lebih tahu mana yang terbaik buat hambanya..

Unknown said...

Ya Allah, kau berikalah semangatku dan terus kau tiupkanlah ke roh adikku amy..
semoga dia bersemangat semula!!!! semoga dia cekal hatinya dan tabah...

dikkkkkkkkkkkk..
jatuh berjujuran air mata ini..
sabar sayang

cheqna said...

besar dugaan yang Allah bagi..maka insyaallah..besat jugak hikmahnya =)

eima said...

sabar ek amy ....
ade hikmah setiap yg terjadi ye ...
janji ttp berusaha dan teruskan berusaha dan beramal ....

Panglima7 said...

Assalam Amy.
sungguh hebat dugaan ini. Berbagai dugaan. Panglima tumpang sedih....huhuhu

Anonymous said...

as salam..saya nak share 1 blog ni..dia pun susah hamil tp awal tahun 2012 dia disahkan mengandung... kat blog tu mcm2 dia cerita usaha dia utk dapatkan zuriat...akak bacalah.. sgt menarik tau..

http://nakpregnant.blogspot.com

Cyda Acme said...

sabar banyak2 yer amy, ALLAH maha mengetahui. Tiap apa yg dia lakukan itu ader hikmah disebaliknya. Yang penting terus panjatkan doa. jangan sesekali putus asa yer dik ...

kebetulan, member akak share 1 petua dekat fb bagaimana untuk mudah hamil. petua yg diberikan diambil dari rancangan TANYALAH USTAZ. mungkin boleh cuba ... yg penting teruskan berdoa ....

Cubalah pula petua @ amalan ini....

1. Ambil 4 biji buah kurma...suami genggam 2 biji, isteri genggam 2 biji
2. Kemudian,buang biji kurma tu
3. Blend @ kisarkan kurma tadi bersama dengan susu kambing
4. Minum air campuran kurma dan susu kambing tersebut sorang segelas.
5. Amalkan sekali sahaja dalam seumur hidup.
6. Kemudian, amalkan minum susu kambing setiap hari waktu pagi.

InsyaAllah mujarab. Selamat mencuba. Kata ustaz tadi, setakat ni, feedback yang dia terima, kebanyakannya dapat zuriat dalam masa setahun.

Cubalah, siapa tahu ada rezeki? Allah jualah yang Maha Menentukan dan Maha Memakbulkan permintaan hamba-hambaNYA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign