Feb 21, 2012

Tutorial remove timeline kepada facebook biasa



Lame rasanya aku x buat tutorial..So hari nie aku nak kongsikan satu tutorial khas untuk warga facebook.. Tutorial ini bagi pengguna facebook timeline..Rasanya mesti semua dah tahu apa itu facebook timeline kan.. Facebook timeline nie memang nampak cantik , siap ada header lagi..tapi kalau bagi aku , aku x berapa nak suka sangat..sebab nampak terlalu serabut..sangat x sesuai bagi aku yang berniaga nie..

OK bagi mereka yang rasa menyesal menggunakan facebook timeline dan ingin menukar ke facebook sebelum nya.. caranya mudah saja.. Just ikuti step yang di nyatakan di sini.Ikuti satu persatu jangan sampai ada yang tertinggal...

Step 1
Click link di SINI..


Step 2
Kemudian click google chrome kat dalam link itu..

Step 3
Download dan install

Step 4
Now anda boleh lihat segalanya sudah bertukar kepada yang asal

*** Hanya anda saja yang nampak facebook anda seperti biasa tapi orang lain still nampak ada menggunakan timeline.. at least x de la serabut sangat kan...

atau anda juga boleh cuba cara ini..


Step 1
Sila buka link ini https://developers.facebook.com/apps dan klik pada “Edit App”

Step 2
Pada sidebar di sebelah kiri, klik pada “Delete App”

Step 3
Sekarang klik pada “Confirm”, kemudian klik “Okay”

Sekarang aplikasi Timeline Facebook anda sudah di buang.

***Step nie aku copy di SINI , x sure jadi ke tidak..


Note: Pastikan anda mengikut step ini dengan betul , sekiranya tidak boleh maka ada yang anda salah buat.. cuba lagi sehingga berjaya ok...



11 comments:

Anum said...

saya suda pandai sekarang

atuk said...

Assalamualaikum Amy

saya guna fb yg lama...selesa

Unknown said...

facebook akak tak pakai timeline.sebab akak tengok kat facebook orang lain macam pening je..semak pulak tu..kiri kanan nak tengok..aih..

LyNdA Aziz said...

terima kasih tip nie . menjadi lar h...

☾SHiemaCMa786☾ said...

hehe..cma suka fb timeline yg baru tu.. best!
nway..tq for sharing.. :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah...menarik info ni kak...ramai gak tanya awe camne nak remove balik :)

Sheherazade said...

pia nya FB x bertukar ke timeline ni,fuhhh lega

Sheqynne Hotloverzs said...

nice info :)

Shila Alisha Blog said...

Nice Info.^_^

Shila Alisha Blog said...

Saye dah pandai.Tenkiu for your info.^_^

Young GirlDream said...

Menjadi !! terima kasih sangat2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign