Feb 21, 2012

Tips kecantikan


Ramai yang ingin memiliki kulit yang cantik dan sihat..beragam cara kita lakukan agar kulit tetap tegang dan halus. Dengan perawatan rutin harian dan pemilihan produk yang tepat maka memperoleh kulit sempurna bukan lagi mustahil. Berikut 5 cara peroleh kulit cantik.

1. Bersihkan Wajah
Selalu cuci wajah dengan pembersih khusus sesuai dengan jenis kulit anda. Pastikan semua riasan yang di tampal pada wajah dihapuskan terlebih dahulu. Catatan: Bersihkan wajah sebelum tidur, dan ketika anda akan bermake-up hari ini.

2. Gunakan Toner
Pilihlan toner dengan ekstrak teh hijau, teh hijau mengandung antioksidan dan dalam teh dapat membantu meneutralkan kerosakkan kulit yang diakibatkan radikal bebas. Kebanyakan perempuan malas melakukan rutin ini, mereka mengerti akan kandungan baik dari teh hijau.

3. Facial Treatment
Melakukan facial treatment sangat dianjurkan oleh para ahli kecantikan, ini dapat mencegah kulit anda dari penuaan diri. Lakukan ini dengan rutin maka kulit akan tegang dan cerah.

4. Face Cream
Krim wajah harus digunakan setiap hari, gunakan secara rutin ke wajah dan leher. Sebuah pelembab yang baik akan menegangkan kulit dan memberikan cahaya yang indah. Untuk memperolehi kulit yang cerah carilah krim dengan kandungan peptida, antioksidan, asam hyaluronic dan licorice.

5. Sun Protection
Untuk melindungi kulit halus anda, gunakan cream anti matahari dengan SPF 30 dengan kandungan aloe vera dan niasin.





7 comments:

Kakcik Seroja said...

Kakcik baru je nak berjinak2 dengan pencuci muka, pelembab dan krim bagai... tapi muka kakcik berjerawat jadinya. :(

starzieti said...

Saya amalkan yg no 1 tuh je. Pemalas kan. Hee.

SN said...

nice :)

Anum said...

good tips

Sheherazade said...

patut la org yg bagi tips ni pon cantik ;)

☾SHiemaCMa786☾ said...

gud info..
cma ni pemalas ckit..
cuma sebelum tido basuh muka..
hehe..xrajin nak tempek2 masker or toner bagai.. :p

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe pakai produk safi kak...alhamdulillah since sekolah lagi sampai skunk...tapi kulit awe memang kering tapi alhamdulillah jerawat tak da.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign