Feb 15, 2012

Si batu api kasi panas line



Panasnya telinga aku pagi nie . Terasa sakit hati pun ada tapi bila di fikirkan balik buat apa la aku nak amek pusing dengan orang macam nie..buat semak otak je! banyak lagi perkara yang aku kena fikirkan dari melayan perkara yang tidak berfaedah nie. Aku tak rugi pape ok tambah dapat pahala free lagi ada..yang ko si mulut puaka x pasal² dapat dosa kering..

Kalau ia pun x de keje bagitahu la , boleh juga aku kasi keje tapi jangan la sampai nak jadi batu api..Apa yang ko dapat gi panas line sana sini. Aduhai! ko nak jeles sangat gan aku nie kenapa?? kalau aku ni jutawan ok la jugak ko nak jeles , ni hidup sama je macam orang lain.. Kalau aku nie kaya x de la aku jual barang sana sini. Nie aku berniaga online pun ko panas hati asal! Aku buat keje aku je , sikit pun x de usyik orang..itu pun jadi masalah juga ke..

Nie la manusia kalau sesuatu permintaan kita x mampu nak tunaikan , dia sanggup buat apa saja untuk menjatuhkan kita. Puncanya hanya kerana nak pinjam duit untuk buat bisness. Serius sejak aku sering di tipu memang aku susah nak bagi orang pinjam duit. Fobia sangat! mane yang berhutang x pernah bayar lagi , malah kita pula di jadinya musuh. So bagi mengelakkan diri di musuhi orang baik aku x yah kasi pape..Tapi aku kasi jalan untuk dia dapatkan duit..

Aku just cakap kalau nak pinjam duit memang x dapat la sebab laki aku dah warning. Tapi kalau ko nak , ko boleh jadi agent dropship aku. Sebelum nie pun ko pernah tanya nak jadi agent kan.. So jadi agent ko x payah kuar model pape just jual macam biasa.. ada order roger aku than soal penghantaran aku yang buat.Ko tak yah pening kepala..

Uolllsss tahu apa jawabnya..Ala jual macam ko untung sikit sangat..buang masa je..Adusss! sakitnya la dengar..Nak untung besar² tapi modal x de nak pinjam kat orang..Patut permulaan buat la kecik² dulu.. Aku x kisah apa dia nak cakap , berniaga macam aku nie pun at least sehari dapat juga sepuluh dua .. sapa nak kasi kan.. mane ada orang berniaga mula² masuk ribu².. aku nie yang ada bangla pun kalau nak masuk riban² kena tunggu job besar kalau tak gaji aku sama je macam korang ha!

Dah tak kasi satu hal , dah dia terasa hati satu hal..Nie ada pulak mangkuk hayun mane gi jadi batu api.. Lagi terbakar la si minah tue.. siap sumpah seranah aku biar lingkup..ada aku kisah , aku percaya pada rezeki la.. kalau ada rezeki tak kemana as long as kita berniaga jujur dan sedar diri..Sia² kurang pahala aku hari nie sebab tulis entri sebegini huh....




11 comments:

Sheherazade said...

sabar byk2 ye amy

Kakcik Seroja said...

Kalau Amy tak tulis, lagi sakit dipendamkan dalam hati. Sekurang2nya bila buat curahan rasa di sini, lega juga. Biarkan luncai terjun dengan labu2nya, Amy.

Anonymous said...

errr..
sabo2!

Adam Malik said...

sabor jelah kak ea,,.. nak buat caner, org yg dengki memang ada..

Hudalatip said...

Orang macam tu memang ada amy, sabar jelah banyak-banyak eh..

munna said...

Buat apalah nak jadi batu api... rezeki masing2 kan... baiklah jaga sendiri

eima said...

mausia sentiasa mencari ksalahan org bila pemintaan tidak ditunaikan ..alahai manusia begitu berubah lah ...

sahromnasrudin said...

be patient, sis...:-)

*SiRibenMerah said...

sabar je la.. Allah nak uji dua2 pihak tuh...

Munn Jaafar said...

alahai kesiannya akak..sabor je le.org jenis mcm ni mmg xkan diam selagi hati dia xpuas

☾SHiemaCMa786☾ said...

susah klu ade PHD ni..
sabarla amy..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign