Feb 20, 2012

Rumah akan di ambil oleh kerajaan



Uolllsss masih ingat lagi tak dengan post aku yang bertajuk Dari SinarRaudah.com ke Sinar Raudah Homestay.. Alahai sedihnya nak bagitahu dekat sini..Dukacita di maklumkan bahawa perancangan aku untuk buat homestay terbantut di tengah jalan..Nie gara² rumah akan di ambil oleh pihak kerajaan :(..

Huwaaaaa!!! Sedih dowh.. Aku bukan main excited lagi nak buat homestay tue..Aku sangkakan awal tahun nie dah boleh mula untuk renovation tapi malangnya segala perancangan aku harus di lupakan dik kerana kerajaan ingin mengambil dan membeli seluruh perumahan di kawasan itu..Kalau rumah di tengah bandar beginilah.. Anytime je orang boleh ambil dan beli huhu :(...

Dengar khabarnya kerajaan ingin mendirikan banggunan komersil di kawasan itu.Kalau dah nama banggunan komersil , faham² je la ..nak beli balik pun sure harga melambung² sebab di kelantan nie nilai hartanah dan rumah memang gila² babas punya mahal..

Kalau di ipoh, dengan  harga 300k boleh dapat sebiji rumah banglo dua tingkat tapi dekat sini mahal dari itu lagi..sebagai contoh rumah di sebelah rumah mertua aku , rumah dia banglo setingkat tapi harga more than 300k...berpeluh den dengor hahai..x mampu lagi Ooo.. Insyaallah mudah²an satu hari nanti aku mampu milikinya...Itupun salah satu target aku setiap tahun ;)..

Nampak gayanya lepas nie kena cari sebuah rumah di ipoh pula.. Bagi merealisasikan impian aku buat homestay..Apa pun aku mesti nak dapatkannya..sebab aku nampak dekat situ memang boleh buat duit.. Samaada homestay di kawasan bandar ataupun  homestay di kawasan kampung...Dalam otak nie dok ligat berfikir , pelbagai perancangan ada untuk masa depan..Moga salah satu daripada perancangan aku terlaksana tahun ini..amin :P


14 comments:

emarieys said...

harga rumah di kelantan memang mahal.

Sheherazade said...

alahai ,kalau tak blh menginap kat homestay amy

xper insyAllah ade rezeki lain :)

dieyna said...

Buat Homestay kat tempat lain plak...

zulkbo said...

salam..
ermm..kerajaan punya tanah tu
kenapa nak buat rumah?dah tentu
dia ambik balik..nsib baik belum
buat..tidak kena roboh je nanti
pampasan tak dapat

Kak Amy said...

@Zulkifle Othman wasalam... bukan la en.zul , rumah teres dua tingkat di beli tapi di sebabkan kerajaan ada projek untuk di bangunkan maka semua pemilik rumah di situ harus menjual rumah mereka..

☾SHiemaCMa786☾ said...

mahalnye harga umah kat sana...
huhu..
xpe amy..boleh cuba kat ipoh plak..
insyallah..semoga akan menjadi kenyataan impian mu itu.. :)

Salina@IbuAqil said...

Ipoh?! Dkt ngan tempat akak.. Mmg bnyk homestay kat sini.. ;) Akak doakan moga semua urusan amy dipermudahkan.. AmiN!!

Kamsiah yusoff said...

amy...dapat pampasan mesti byk,kan...
akka tgk kat sana,umah2 kat kg2 besar2...tertanya dlm ati..bahan2 binaan murah ke....rumah kat atas2 bendang...cun2 giler...

munna said...

hartanah sana mahal..tapi bab makan2 murah kan sana Amy

Unknown said...

kat area kubang kerian (kalo tak salah) kerajaan nk guna gak tanah tu.. sian plak tgok banglo dua tingkat yg baru siap tu kena diruntuhkan.. dh la cantik.. hehe :)

aza ni said...

amy,
pasti ada hikmah disebaliknya....semoga mendapat imbalan yang lebih baik lagi....

dear anies said...

buat homestay ni best.. esp kalu time org kawen...

xpe slow2 nnt ada la rezeki nyer tu

Nur Hawa Mohd Zin said...

la yeke kak...takpe...niat akak masih boleh teruskan..kena cari tmpt baru la...good luck kak

Unknown said...

best nyew cita2 tinggi dan murni itu ehhehe looking forward to stay at amy's homestay huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign