Feb 14, 2012

Suami mengamuk , isteri membisu



Suami mengamuk isteri membisu!

Uollssss pernah berada di situasi seperti ini tak?? selalu kalau terjadi uollsss akan buat apa , melawan atau membisu saja.. Kalau aku lebih suka membisu je tambahan pula kalau itu memang salah aku.. Macam baru nie ,en.hubby aku mengamuk betul! tapi x de la sampai keluar perkataan yang tak sepatutnya..dia mengamuk tanpa berkata apa² siap boleh buat lawak lagi..haha :P..

Puncanya hanya kerana pakaian aku yang sudah melebihi had. Bila dah melebihi had faham² sajalah.habis semua almari di penuhi dengan pakaian² aku saja. Disebabkan itulah operasi memunggah dan mengasingkan pakaian ke almari masing² dilakukannya.

Aku cuba nak membantu tapi tidak di berikannya..jadi aku cuma duduk di atas katil sambil melihat apa yang di lakukannya saja...Sambil dia mengetepikan pakaian² aku sambil dia membebel...sekali sekala en.hubby membebel , kelakar pun ada..hai tersenyum aku melihatnya..macam nie la agaknya kalau aku membebel kan hehe :)..Tapi kalau selalu macam ni pun best gak, belum sempat nak koya terus en.hubby berkata.. amek semua pakaian mama ni susun dalam almari..

Ceit rupanya dia just buat untuk dia saje..Itupun x habis.. dalam ngah sibuk mengemas boleh pulak berhenti main game..adoi sabar je la..alasan berhenti berehat.. boleh pulak gitu..Sementara menunggu aku mengemas almari aku , sempat juga la aku bagi hint , minta beli almari satu lagi.. haram dia nak balas :(.. sebenarnya dah tahu kalau en.hubby jawab pun , dia pasti akan cakap..just kurangkan saja pakaian yang ada..

Sebenarnya nak kasi dekat orang nie , aku kena fikir dua tiga kali. Bukan sebab kedekut! tapi sebab pakaian aku semua kecik².. baju kurung aku semua saiz double s , baju t'shirt semua saiz budak umur 12 tahun..Itupun budak umur 12 tahun dulu , kalau budak umur 12 tahun sekarang badan semua besaw² dah macam sekolah menengah saja.kalau kasi sure x leh pakai..

Tapi ada banyak juga yang aku dah kasi  sebelum nie.. bagi dekat orang susah , anak yatim dan mangsa kebakaran..Tapi masih banyak berbaki , itulah tabiat aku , pakaian yang ada tak nak pakai , yang baru juga nak di beli..mane laki tak marah :)... pakai sekali dua lepas tue berkasam la dalam almari :(...harus di buang tabiat ini..

Adakah uollsss juga seperti aku???







17 comments:

dear anies said...

hohoho dia da kuar kn signal tu..
sedekah je kat org.. br bleh berganti tp amalan x kn ;-)

Misz-ella said...

KC pun kalau org marah2, KC lebih suka diam.

Sheherazade said...

pia pon dah byk bg org baju yg elok yg mane pia dh xmuat pakai lagi,hehe

suria lekatlekit said...

masa kerja dulu suka juga dok tambah koleksi dlm almari bila dh x keja auto berubah. bila dh ada anak keluar je asyik dok pandang baju baby.. kdg2 mummy x sempat pilih baju sendiri sbb lama sgt tgk baju baby. bila bby dh mula bosan.. x blh lama2 dh nk belek2. size kita mcm sama jer.. erkkk.. x kan kot??

Fariza said...

comel sgt header !!!!
almari kan, lg2 perempuan, kena asing, sbb apa, sbb perempuan byk pakaian. i pun ada almari sendiri. hahahaha.

echa takashimaya said...

haha.kalau dah namanya perempuan memang macam tu kot :)

AMALINA YAAKUB said...

hahha.. ingt kn mngamuk tentg apa tadi... baju ja.. biasalah perempuan ...

Anum said...

sometime
hehe

lieynanilaz said...

baru malam tadi housemate tegur suruh pilih2 pakaian yg ada kat bilik belakang tu untuk sedekah kat JKM...kahkahkah....rimas kot banyak pakaian yg tak pakai dok dalam kotak..

Kakcik Seroja said...

Kakcik pun tengah fikir nak 'halakan ke mana' pakaian yang tidak dipakai lagi dalam almari tu. Nak dibuang, sayang!

Salina@IbuAqil said...

Akak jarang beli baju baru..
Tp koleksi baju lama memang melambak..
Nak disedekah sayang sbb kebanyakan muat lg..
Cuma maleh nak pakai sbb OLD FASHION lah sikit..
Hik3!!!
Teruk kan.. ;p

Unknown said...

masa awal2 kawin hubby kak ayu dh sound awal2 dia tak suka ada baju yang dia beli tak terpakai..
selagi boleh pakai.. pakai..

smpai skrang kak ingat, sebab tu almari tak pernah penuh, kak tak kasi orang kalau nak beli baru, tapi senyap2 kak simpan dalam stor.. hahahhaha

jahat tak??

dik, balik nanti.. btkan sesuatu y dia terharu, agar dia tak ingat peristiwa semalam ya

Akak Kembang said...

Alin kalau orng mengamuk..ku diamkan ajek..lantaklah...hehehehe..

hyazz said...

hahaha..same lah kite..kalau dijawab kan bahaya lak...
lagi satu...deme kalau mengemas..sudahnya kita jugak yang kena sambung..leceh..hehehe

munna said...

kak munna pun lagi suka diam bila org lain dah mula naik angin...

Lieya said...

Hahahaha... kalau lia, lawan balik... ala2 berdekat pastu memasing ketawa... heee

☾SHiemaCMa786☾ said...

hehe..byk sgt ke b ajunye..?
ntah la..cma baju x byk pun.. mana x pakai buat ken buruk je....klu masih cantik bagi kat org.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign