Feb 16, 2012

Memalukan dengan kesengalan diri sendiri




Tak ada apa nak tulis just nak sharing pasal kejadian malam tadi. Serius rasa macam memalukan diri sendiri  je , tapi kelakar pun ada. Macam mane boleh jadi camtue pun aku x tahu..terlebih excited kot atau aku yang terlebih sengal haha :)...

Sejak kebelakangan nie aku dapat banyak order daripada customer.. Alhamdulillah rezeki! Tapi segala urusan penghantaran barang buat masa nie terpaksa di lakukan oleh en.hubby dan juga adinda aku. Boleh di katakan setiap hari ada je order yang masuk dan setiap hari tue jugalah en.hubby dan adik aku akan sibuk ke pejabat pos.

Sebelum² nie ok lagi cuma semalam pulak jadi sengal semacam..Selalu kalau barang aku dah pos , aku akan tunggu respon dari customer mengatakan barang sudah di terima. Tapi semalam macam senyap je.. Sebelah petang je ada terima dua tiga mesej mengatakan duit sudah di masukkan ke dalam akaun aku. Selalu kalau duit dah masuk be'erti barang sudah di terima customer.. Cuma ada sorang nie senyap je so aku pun menghubunginya malam tadi..

Dengan confident aku tanya, barang dah sampai ke belum..Yang si polan pulak jawab tak tahu , x de pun. Aik asal orang lain semua dah dapat kat dia lak x sampai lagi.. Untuk menyedapkan hati aku,  si polan menyatakan mungkin esok kot! lepas je dia cakap esok terus aku terfikir , eh! barang baru pos tadi macam mane nak sampai hari nie lak.. Si polan diam dan kemudian ketawa besar.. Hampeh buat malu je..Nasib baik tersedar sendiri kalau tak entah apa lagi yang aku akan malukan diri :P..

Letak fon terus cakap dengan en.hubby.. Apa lagi si Amirul amek kesempatan la ketawakan aku.. Ceit! buat malu je.. rupanya mane yang mesej dah masukkan duit tue barang yang sehari sebelumnya aku pos.. Adoi bikin lawak di malam hari je.. huh!;)

Sekian...




26 comments:

Ayuni said...

sis, sowi lamer x dtg cni, bz...sis wat bisnes aper ek?

Anum said...

hehe
lawak2

Sheherazade said...

Alhamdulillah rezeki

hihi,xpe sekali sekali

mmg lucu juge ni

Kak Amy said...

@Ayuni amy jual gadget , pakaian wanita , original perfume dan produk kecantikkan...

Liza @ Adzriel AB said...

adoi... bayar dulu baru pos yang oi... he..he.. buat mcm adik kak liza dari Asterisk Boutique tu. Van pos datang collect tudung2 yg dia nak pos. tak payahlah darling amy poskan nanti. lagi senang.

eiela said...

huhu ape la kak amy ni, excited sgt tu. baru pos mcm mana nak sampai lg.

Hudalatip said...

Tulah nak beli barang ngan amy gak, kita dah hantar msg kat fb..

Kak Amy said...

@Liza @ Adzriel AB amy ingat pun nak buat macam tue tapi sebab risau kadang x de kat umah susah la.. tambah kalau time keje luar..buat masa ni guna khidmat amirul dulu..macam adik amy dia di k.l so segala urusan order cod dan pos dia uruskan..

sisdee said...

heheheh biasalah ada masa mmg ksengalan datang tanpa dipinta..hehehehe..

tak de buka kat blog ke brg2 u jual tu ;)

misya said...

hehehe terlupa nak buat macamna

Ayuni said...

hm, nk tgk product...sye ske membeli online....bz nk kuar...

Shima Yahya said...

Hahaha , anda sengal :D

☾SHiemaCMa786☾ said...

hohoh..cuba memahami situasi diatas..

alhamdulillah..semoga biz amy semakin maju .. :)

Cikrosecute said...

hehehe kelakar la...biasalah kadang2 kita terlupa...banyak benda nak fikir..lama betul tak singgah blog Amy...cantik la blog Amy sekarang...

Unknown said...

BANYAK SANGAT BERFIKIR KE AMY..
HEHEHE

Kakcik Seroja said...

Bila banyak yang difikirkan, kadang2 komputer di otak kita pun 'meyong' juga. :)

Izan Ishak said...

senyum je izan baca entry ni amy... hebat juga tu kalau pos arini, arini juga sampai kan...

Tie HT said...

alhamdulillah murah rezeki..tp kalo dah banyak2 mesti jd confuse mcm tu kan :)

yana-feehily said...

salam kenal.. :)

tu la kita ni kan..kadang2, benda yg mudah pun kita blh tak terfikir ^__^ kadang2, barang kt tgn sendri pun kita dok cari merata tempat. byk sgt benda dok fikir kot..

kurus said...

ekekkek x per lah dik
kadang2 semua tuu x dijangka kan ;)

miloaiskurangmanis said...

banyak sangat tu
sampai terlupa mana yg dah send dulu....

Unknown said...

masyukkkk....heheehe~

ariana said...

Biasalah..terutama bisnes woman..dh banyak2 tu tentu ter..lupa hehe.Good luck in your bisnes ye sis:)

::NureeN:: said...

aalahaii... malu nyaa.. :P
x pe, janji kita inagat kata sape kita pos :)

AMALINA YAAKUB said...

smoha smkin maju la bisness sis er

bunga_rose said...

hiihhi macam2 amy ni.. tapi takpe, kira concern pada orang dah membeli.. bagus la tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign