Mar 30, 2011

Apabila sinar raudah cuba untuk...



Morning all...

Hrmmm... Kalau u all perasan gambar di header dan profile aku sudah di tukar. Dan mulai dari hari nie aku di larang same sekali oleh en.hubby untuk memaparkan gambar yang tidak bertudung. Actually dah lame en.hubby tegur aku tapi jenis en.hubby memang tak suka mendesak. Dia selalu pesan pelan-pelan pasti boleh buat sebab asalnya aku sebelum nie memang free hair. After kahwin baru aku mula bertudung.Bukan kenyataan bangga ok tapi itulah kesilapan aku memilih jalan sebegitu. Alhamdulillah selepas berkahwin aku cuba perbaiki sedikit demi sedikit. Mungkin tidak 100% tapi aku cuba perbaiki dari sehari ke sehari.

Semalam aku dah clearkan semua album gambar aku yang free hair di facebook. Terbuka di hati selepas en.hubby bersuara , masa tue time maghrib. 'Mama letak gambar free hair papa tak nak tanggung dosa mama sebab papa dah banyak kali pesan' So semalam dengan hati yang tanpa di paksa , aku telah privatekan semua album gambar yang free hair.

Hari nie pula aku nak tukar header dan picture profile aku di sinar raudah tapi kebetulan pagi nie aku menerima satu komen. Satu nasihat dari rakan blogger , anyway thanks kepada beliau kerana sudi dan berani bersuara menegur aku. Sedikit pun aku tidak marah dan berkecil hati malah aku terima nasihat itu dengan hati terbuka. Boleh lihat dekat sini , di saat aku ingin melakukan perubahan Allah s.w.t gerakkan hati sahabat kita untuk menasihati aku. Alhamdulillah syukur masih ada yang sudi menegur aku..

Sebelum nie en.hubby sudah banyak kali cakap pada aku.'Nama blog mama sedap , SINAR RAUDAH tapi gambar pada header dan profile sangat tidak sesuai dengan nama blog'. Tapi tue la aku nie suka tangguhkan. Dan pernah satu hari en.hubby cakap , jangan nanti sampai orang lain tegur mama malu dan papa di persalahkan.. Tengok hari nie apa yang di katakan olehnya benar-benar terjadi.. Kesian en.hubby kerana aku dia dapat nama dan malu. Insyaallah selepas nie aku akan cuba jaga maruah diri dan nama baik en.hubby..

Jadi dengan ini aku ingin memohon maaf kepada semua pengunjung sinar raudah baik lelaki mahupun perempuan. Maaf kerana aku telah membuat kalian berdosa apabila setiap kali kalian singgah di sini kerana melihat aurat aku.Aku insan biasa yang tidak lepas dari melakukan kesilapan . Beri aku peluang untuk memperbaiki setiap kelemahan. Maaf sekali lagi dan terima kasih kepada mereka yang sudi mengingatkan aku terutama en.hubby...


perbualan bersama seorang kakak di facebook semalam..
Note : Bagi sedikit masa untuk aku tukarkan semua gambar free hair aku dalam entri yang lepas2 dan yang lebih penting hari nie aku dah boleh blogwalking..Masa untuk membalas kunjungan semalam yang x sempat aku balas...tungguuuuu!!!




71 comments:

yatie chomeyl said...

Alhamdulillah, this is exactly like what I've been mentioning in my entry --> http://yatiechomeyl.blogspot.com/2011/03/saya-mahu-banned-gambar-tak-senonoh.html

semoga kita semua sentiasa istiqamah :)

Sheherazade said...

for good,Alhamdulillah ;)

jgn private kan pia ye hehe

me suya said...

A big smile.
akak, I like.. hehehe Suya pun tak perfect but still, akak mulakan langkah yang baik.. TAhniah kak :)suke3

Kak Amy said...

yatie : Alhamdulillah , mudah2an amin...

nad said...

alhamdulillah..akhirnya terbuka hati
nampak lagi comey, ayu, anggun dan seangkatan dengannya...

:)

Kak Amy said...

dear pia : thanks pia , alhamdilillah insyaallah tak mungkin sama sekali , awak salah seornag sahabat saya si alam maya ini yang sudi mendengar masalah saya , nasib kita sama dan hanya mereka yang mengalami je memahami apa yg kita rasa..thanks pia coz sudi jadi sahabat amy...

Kak Amy said...

suya : thanks dear , doakan akak akan terus melangkah ke depan tanpa menoleh kebelakang lagi ye sayang...

Kak Amy said...

Nad : terima kasih sis , doakan untuk saya ye!

::FAIZ:: said...

Alhamdulilah...

noor said...

amy azam baru..alhamdulillah..tahniah amy

Kakcik Seroja said...

Alhamdulillah... diam2 sebenarnya kakcik pernah berniat nak tegur tentang perkara ini tetapi, kakcik tahu tidak semua orang boleh menerima apa yang cuba kita katakan walaupun niatnya adalah baik. Tahniah buat Amy dan suami. :)

Nurul Says said...

oh amy pakai tudung ke? :) x apa kita sama2 belajar dr kesilapan saya pn x perfect lagi..

Kak Amy said...

Faiz : alhamdulillah...

Kak Amy said...

Noor : Alhamdulillah , terima kasih dear..

Penjejak Mimpi said...

amy: alhamdulillah sebab ade orang yang sudi tegur kite, kan?

Kak Amy said...

Kak cik : Alhamdulillah , terima kasih kak .. apa yang di tegur untuk kebaikan , amy lagi suka dan bersyukur kalau ada yang sudi tegur..

Kak Amy said...

Nurul Aima : Sis pun terperanjatkan , salah amy pergi dedahkan aurat , anyway terima kasih sis semoga amy dapat perbaiki kesilapan dan kelemahan..

Zaidah said...

alhamdulillah....akak rasa gambar amy yang bertudung lagi cun n ayu.....semoga niat amy utk berubah akan terus berubah yer...

InaYusoff said...

alhamdullilah!

Kak Amy said...

penjejak mimpi : Tue la bersyukur sangat itu tandanya mereka semua sayangkan kita betul tak..

Kak Amy said...

death luver : alhamdulillah..

Kak Amy said...

sis zaidah ; insyaallah kak doakan amy ye semoga amy tidak menoleh kebelakang lagi..

azwa amani said...

akak...seriously, setiap kali amani ke sini, amani berdoa agar akak menutup setiap hak untuk suami dan anak2,,Alhamdullilah, tersenyum amani bace entry ini...and header tu cantik sangat.... :) akak suami yg soleh dan taat

Kak Amy said...

adik ku sayang : mekasih sayang.. terharu pulak akak..doakan untuk akak ye dear , kalau ada silap jangan segan untuk menegur akak ye...

Chenta said...

TERBAIK ... !

lalink7 said...

alhamdulillah..
tahniah akak...saya bangga dengan akak..caiyok2...

=))

Kak Amy said...

lina : mekasih dear..

Kak Amy said...

lalink : terima kasih sayang..

lalink7 said...

lupe cakap..sbnarnye td saya ingat amy syaguena mana..yela sbb gambar dah lain..rupe2nye akak..hehe

comel..thumbsup!

Kak Amy said...

lalink : Nasib masih kenal akak lagi kalau tak rugi la akak kehilangan seorang teman di alam maya nie hehe..

munna said...

ALHAMDULILLAH...UNTUNG AMY DAPAT HUBBY YANG SENTIASA INGATKAN ISTERINYA AGAR MENJAGA AURAT....LAWA GAMBAR PROFILE YG BARU NI..SWEET AJE

bahyah said...

congrate !! hehe everyone made ​​a mistake, dont worry sis, change to be good is a good things..

atuk said...

Assalamualaikum Amy

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah
Syukur kpd Allah
kerana Kamu yg mencipta kami mendengar bisikan hamba Mu ini

tahniah ...syabas...

Wassalam

nurkass said...

salam my dear amy..
alhamdulillah..sekurang2 nya amy dah sedar..syabas kass ucapkan..
sama2 kita tegur menegur untuk kearah kebaikan..

Kak Amy said...

kak munna : mekaseh kak,,

syazai86 said...

comel la...hehehe.... yg penting perubahan dilakukan dengan hati yang ikhlas...

Kak Amy said...

bahyah : thanks dear..

Kak Amy said...

as'salammualaikum atuk ,

Terima kasih atuk.. alhamdulillah bersyukur sangat..

Kak Amy said...

nurkass : mekaseh dear..

Kak Amy said...

bojie : ya betul tue perubahan di lakukan tanpa ada paksaan.. alhamdulillah

ozzy said...

Assalam..

Berubah demi kebaikan itulah sebaiknya.

p/s-thanks dgn komen..bolehlah kongsi pengalaman masa awal berniaga dulu...mungkin kisahnya sedikit sama utk dikongsi bersama.

Kak Amy said...

as'salammualaikum en.ozzy..

Terima kasih en.ozzy .berkenaan dengan pengalaman berniaga nie insyaallah akan amy buat nanti.. tungguuu..

ytekecik said...

ok what.. kak amy pakai tudung.. comeyyyyy........

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. terbuka hati untuk berubah itu merupakan satu rahmat.. semoga kita sama2 berubah kepada yang lebih baik.. Suka sgt gambar header tu.. cantik..

ardinihumaira said...

Alhamdulillah.. hijrah ke arah kebaikan.. semoga dirahmati Allah, amin


;)

Kak Amy said...

ytekccik : mekaseh dear..

Kak Amy said...

hanis : amin..mekaseh sayang..

Kak Amy said...

Dni : alhamdulillah , mekaseh sayang. Mudah2an amin..

Anonymous said...

alhamdulilah..kadang2 kita ni bukan ape..tau tapi buat2 tak tau..same2lah kita tegur-menegur.. :D

Kak Amy said...

Mak dara terdiva : betul kata akak tue , amy setuju sangattt!..

Sarah Syazwani said...

alhamdulilah...setiap manusia ada pernah buat kesilapan...sentiasa muhasabah diri..insya Allah

Fazleyatul Aini said...

alhamdulillah, manis gitu kan =)

suhaina laui. said...

alhamdulillah....

Kak Amy said...

sarah : Betul kata awak setiap manusia pernah melakukan kesilapan.. jadi sentiasa muhasabah diri

Kak Amy said...

lya colours : alhamdulillah mekaseh sayang..

Kak Amy said...

sue : alhamdulillah syukur..

AngahSayang2314 said...

alhamdulilla...

Kak Amy said...

alhamdulillah..mekaseh angah sayang..

Unknown said...

tahniah..
sama2 kita ingat mengingati..:)

Kak Amy said...

Sis diana : mekasih kak..

Mama Zharfan said...

alhamdulillah
me sgt2 happy dgn perubahan amy :) :)

ibu qaleesya said...

mama: sila delete perbualan fb tu.. takut kontroversi..kikiki

☾SHiemaCMa786☾ said...

alhamdulillah...
cma happy sesgt...

Nadyahoney said...

alhamdulillah..tahniah sis kerana dah berhijrah seluruhnya..mg sis akan kekal dlm imej muslimah camtu....

Kak Amy said...

mama zharfan : mekasih kak...

Kak Amy said...

bani : kenapa perlu delete sebab ia bukan direct kepada orang pun..

Kak Amy said...

cma sayang : thanks dear..

Kak Amy said...

nad : tahnks dear..

ieda said...

manis sgt bila tgk amy bertudung .. kalau akak .. mana pic2 yg lepas tuu x perlah .. selepas ini gunakan yg baru .. kerana adanya yg lama maka timbullah yg baru :))

eh eh eh tul ke apa yg akak cakap nie .. adehhhh :))

Kak Amy said...

kak eida : aduh kembang pulak bila di puji nie hehe x de la gurau je anyway thanks kak...

Panglima7 said...

Alhamdulillah....Panglima support sangat-sangat dengan perubahan kat diri Amy. Subhanallah. Semoga Amy dirahmati Allah hendaknya. Well done ok.!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign