Mar 8, 2011

Nak beli tv 42 inci hasil daripada duit Nuffnang



Morning all...

Alhamdulillah apa yang di nanti-nantikan dah pun tiba iaitu Cek dari Mr.Nuffnang. Cek nie aku terima dua hari lepas dan memandangkan ini cek pertama dan cek kedua aku dapat pada hari yang sama jadi hari nie aku nak share sedikit info mengenai cek nuffnang.

Ok aku mula cashout cek pertama pada 2 Jan 2011 dan cek kedua pada 30 Jan 2011. Cek pertama aku mengambil masa lebih kurang 4 bulan untuk cashout.Dan masa itu aku hanya mempunyai 9 Buffered Earing dan ia menjadikan amout terkumpul di luar jangkaan aku. Tapi malangnya pada hari yang aku cashoutkan tue , 3 daripada Buffered Earning aku sudah bertukar status. Time tue memang sedih sangat coz Buffered Earning yang sudah bertukar status tue banyak memberi RM kepada sinar raudah.

Untuk cashout cek kedua pula aku tidak mengambil masa yang terlalu lame. Hanya 28 hari saja dari cashout cek pertama. Ini kerana time tue Buffered Earning yang aku perolehi mula pergi meninggalkan aku dan akhirnya aku membuat keputusan untuk cashoutkan saja kesemuanya. Alhamdulillah kedua cek ini aku terima hari yang sama dan cek kedua hanya mengambil masa lebih kurang sebulan untuk aku terima.Berbanding pula dengan cek pertama yang mengambil masa lebih dari pada 2 bulan. Mengapa ini boleh terjadi! Teruskan membaca di sini.

Kepada kawan-kawan yang masih belum tahu , bile masa yang sesuai untuk cashoutkan cek korang..Di sini aku bagi sedikit tips.. Korang boleh lihat , dua situasi aku sebelum nie. Cek pertama , aku telah cashoutkan pada awal bulan dan untuk cek kedua pula aku telah cashoutkan pada hujung bulan. Ini bermakna pihak Nuffnang akan mempercepatkan proses penghantaran cek hanya pada hujung bulan tapi bukan di awal bulan. So selepas ini , sekiranya korang inginkan cek korang sampai di tangan kurang dari tempoh 30 hari , silalah cashoutkan pada hujung2 bulan. Jadi tak adalah korang ternanti-nanti.

Jangan cakap korang tak ternanti-nanti coz aku yakin setiap orang yang berblogging selain untuk mencari kepuasan atau memenuhi masa lapang. Korang juga pasti ingin mencari duit sampingan. Jangan bohong la kalau korang katakan tidak sama sekali .Kalau tidak untuk apa korang mengejar traffic! Untuk apa korang memaparkan iklan Nuffnang di setiap sudut di ruangan blog korang. So tepuk dada tanya diri sendiri ok! Bagi aku income dari Nuffnang adalah bonus di samping aku berblogging. Orang kata sambil menyelam minum air. Sambil mencari kenalan baru sambil menambah pendapatan...


Insyaallah cek pertama dan kedua ini aku berhajat untuk membeli tv di atas..
Sebagai tanda bukti hasil aku bersama Nuffnang..
Terima kasih Nuffnang...
* tunggu aku update nanti ok *


Note: For the next cheque aku akan adakan contest untuk semua pengunjung sinar raudah. Kerana tanpa korang aku tak akan dapat semua ini.Thanks all.........







59 comments:

MizzTina said...

weeee...pasni leh tgk tibi ala2 mcm tgk wayang..psst, alang2 belila yg 50" punye..

ibu qaleesya said...

kak.. sambil menyelam sambil minum air.. hehehe

BIONIC WOMEN said...

wow, mesti masyuk nih, sampai nak bli tv..amy bagi ler tips skit..huhu..
tau x dah 2 thun saya bersama nuffnang..rm50 pun x pernah sampai..Be nak dapat punyer ler payah..huhu..skang ni pun xder be, dah berbulan lak tu xder

::FAIZ:: said...

wah mesti byk.. smpi tahap blh beli Tv...

Kak Amy said...

mizzkechique > bosar sangat pun x molek dear hehe..lagi pun kalau boleh tak nak top up lagi..

Kak Amy said...

Bani > hahaha lawak tol la macam mane boleh tertaip begitu..anyway thanks kerana membetulkan..

Kak Amy said...

Bionic Women > insyaallah nanti ada masa amy buat kan entri tips ok..

Misz-ella said...

tv 42 inchi?? wah .. mesti byk Amy dpt eh?? Tahniah Amy sbb pandai mengatur strategi. KC dah setahun brblogging, BE pun tak penah dpt lagi. hihi ..

Kak Amy said...

Faiz > insyaallah awak pun boleh juga.Lebih dari itu lagi..

Kak Amy said...

kak cik > thanks ye, insyaallah akak pun boleh dapat juga. cuma lambat dan cepat je.. blog akak pun mantop ha pasti boleh

eelobor said...

saya dah buang lama pun iklan nuffnang tuh....saje jer nak di biarkan blog tuh kosong tanpa iklan

Kakzakie Purvit said...

Eh.. banyak tu Amy. tahniah dari kakak. Sampai boleh beli TV.

Kak Amy said...

eelobor > ok maaf sangat2 kalau terasa dengan entri nie..x de niat nak buat orang terasa huhu~

ozzy said...

Assalam..

tahniah...murah rezeki kerana bukan semua orang dapat mengumpul hasil dari Nuffnang dengan cepat.Apapun ini semua bergantung pada usaha dan rezeki masing2.

Kak Amy said...

kak zakie > terima kasih kak...

eima said...

itu maknanye ...mmg byk la ek ...huhu dasat la amy ...
aku tel;an air liur ..hahah

bardboo said...

oo mcm tu ke..ptotlah check sy x sampai2 lg kot..huhu..

mesti dpt byk kan smp boleh beli tv..share la sket tips tu.. =)


Jom Lawat: Blog Bardboo
Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

Sheherazade said...

Asalamualaikum

tahniah dear!! :),best layan MU kat lcd besau ni :D

Kak Amy said...

en.ozzy > terima kasih ye

Kak Amy said...

eima > pasni ko pun boleh dapat gak.. cuma lambat dan cepat je..

Kak Amy said...

pia > terbaik la pia.. tapi still rasa sedih lagi nie sebab MU kalah gan liverpool...

Tieah Madian said...

Bestlah kak dah boleh cashout dah..
Huhuhu..
Kalo sy kan, nak beli psp lah..
Murah je sbnrnya tapi tengok gaji cam tak mampu plak..
Hahaha..

Entry Terbaru : Surat Kepada 3 Golongan "Wanita"

Myra Jay said...

Wow banyak ar tu siap leh beli TV LCD.. MJ pun nk beli TV bar gak sebab TV dah rosak, tp tak tau ler bila dapat beli ngan duit nuffnang nie:)

Kak Amy said...

dtieh > insyaallah nanti adik pun boleh dapat sama..

Kak Amy said...

Myra jay > actually tv ada 3 biji kat rumah nie , cuma tv dalam bilik dah rosak ada satu color je so kalau beli tv nie , tv di ruangan tamu boleh letak dalam bilik dan tv baru letak di ruang tamu.. amy just nak beli sesuatu yang nampak sampai bila2.

Fazleyatul Aini said...

wahh byk duit tuh kalo dpt smpi leh beli tv plasma

Kak Amy said...

lya > insyaallah awak pun boleh dapat sama..

nurkass said...

salam amy..
wow..bestnye..
dapat beli LCD lagi..
tahniah..

Aida Tamrim said...

Waahh...Syoooknye sis...Alhamdulillah...

Panglima7 said...

Tahniah Amy.....Keep it Up.
Panglima tiada Nuffnang...Panglima guna blogspot...huhuhu

☾SHiemaCMa786☾ said...

wahh...tahniah amy...bole beli lcd tv tu...:p
tq 4 the tips...cma punye entah bila la agaknye...

Shafa said...

ni yg jeles nie. Hehe... kena usaha lagi ni naikkan rm hasil dari nuffnang.

Dda Ly said...

cane nak banyakkan nuff nih yee? adui jeles!

meh ke rumah..
~stationery~
keep in touch ye..♥♥♥

aziazib said...

wah mesti banyak nilai RM nya ni...

A.s.t.i.n.a said...

wahh amy terbaekk wokkkk.... sampai dpt beli tuu

Mama Zharfan said...

ur blog traffic mantops--mesti duit nuff tu more than rm3k kan ;)

nak menang purse clarks ori? jom vote!

aanie said...

wah, masyuuk tu amy...tahniah!!!nak income mcm tu jgk...huhu...
a'ah, btl gak kan?beli something yg blh kenang...tp x cukup masyuk income sy...huhu..

Anonymous said...

wahhh mesti jumlah nuffnang yang terkumpul masyukkk..tahniah taw.g beli cepat2 tb=)

beba said...

wah...banyak btol tu sampai bule rembat tv sebijik ngan earning nuffnang..heehe..

saya ni cam dah sebulan lebih dah kot satu BE pon tak ade..pelik betul..before this every month mesti ade..koman2 ade satu..huu...

bile la nak dapat lagi BE ni..jangankan nak beli tv..nak beli tv menan pon tak bule ngan earning nuff skang ni..hahaha...

yanty said...

wiiwwiiuuuu......kak Amy....nk gak kching kching dr nuffnang....huu......kak Amy ada tips x tuk blogger bru cm aku ni???
neno neno.....hati menggeletek nk beli ipad....hahahhaa.....

ardinihumaira said...

bestnye akak.. tahniah tau!

ana said...

wow banyak tu smpi boleh beli TV...tahniah la.

JunAina said...

bila la k.aina nak merasa nih...ishkkk...jelez...

Dr K said...

Tahniah...

Saya kurang faham tentang konsep BE ni semua..boleh buat tak satu tutorial entry tentang Nuffnang BE ni semua..yg simple2....

TQ..

white rose said...

wah...mmg bnyk laa amy dapat ek...
tahniah...

teruskan berblogging lagi tau...

IMANSHAH said...

bertambah sayang le pada nufnang ye

niesz said...

mesti bnyk kan..wah!syok nyer. niesz nye nuffnang baru nak naik, dulu senyap je..ehe..

thanx for d wish sis :)

Unknown said...

masa mula2 dapat cek punye la seronok..
sekarang ni tak seronok dah sebab nuff dah kedekut..
nak bankrap mungkin..
hheheh

Izan Ishak said...

tahniah amy...masyuukkkk!

sarah-najwan said...

mesti byk $$$ dr nuff ni kan..
tahniah amy..

akak skrg dgn nuff suam2 air je..huhu..

BE pom da berzamn tak dok..hahhaa

ieda said...

bestnya dikkk .. alhamdulillah .. dah boleh beli tvtuu kira ok lah kan .. huhuh akak x nampak hasilnya lagi .. x perlah , tu namanyaaaaa x der rejeki layie :)

Unknown said...

amy---
ayu nak ucapkan tahniah..
ayu pun dapat gak tapi hanya RM51.70 jer...
tak apalah...sikit lama2 kumpul jadi bukit kan???

munna said...

tahniah amy... banyaknya amaun sampai boleh beli tv 42 inci lagi...

Yasminhamid said...

tahniah... banyak masyuk tu...

Asri Alam said...

peh. lumayan tu. tahniah

me suya said...

waaa.. bagusnyer.. SUya pun nak cash out gak.. tp xbnyk mcm akak la.. lepas la buat beli something.. hehehe tahniah kak.. moga SR terus mara

ahmad humairi said...

tahniah....bleh sedekah jariah lagi...alhamdulillah.

Sarah Syazwani said...

beli yang besar terus la..42' x puas nk tgk..hehe

Nur said...

Amy,
tahniah! Mesti banyak ye, bole beli tv. Kat Ipoh ke Amy? Yati kat Seri Iskandar ni. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign