Mar 26, 2011

Redha ikhlas dan tawakal


Alhamdulillah, kerana masih diberi keizinan oleh ALLAH untuk mengemaskini blog nie. Sebenarnya aku merasakan banyak perubahan yang berlaku kepada diri aku sejak kebelakangan ini, apa pun perubahan yang lebih positif berlaku nie adalah satu kurniaan ALLAH yang tidak terhingga.

Terima kasih Ya ALLAH, Walau bagaimana pun aku ikhlas, redha dan tawakal dalam menerima apa jua yang ALLAH berikan, aku benar-benar bersyukur dengan nikmat ilmu, rezeki dan apa jua yang aku terima. Sebenarnya setiap perkara yang aku terima hari ini adalah sesuatu yang tidak pernah aku jangka ataupun fikir.

Setiap kali berdoa apa yang aku pinta daripada ALLAH hanyalah ingin menjadi hamba yang ikhlas, dan lakukan segalanya hanya ingin menjadi hamba yang bertakwa, redha dan tawakal dalam apa juga yang aku lakukan, sentiasa mencintaiNYA sehingga kehujung nyawa, dan sentiasa merinduinya setiap detik dan saat.Malah aku serahkan segala kepadaNya bagi menentukan kehidupan aku pada hari esok dan mendatang. Redha ikhlas dan tawakal.



24 comments:

Kamsiah yusoff said...

Allah telah berjanjii, “Barang siapa bersyukur atas nikmatKU, maka AKU akan melipat-gandakan kenikmatan itu, dan jika Engkau mengingkarinya maka tunggulah, sungguh azabKU sangat pedih”.

sarah-najwan said...

kta memang wajib menjadi org2 yg bersyukur..

nurkass said...

salam my dear amy..
harap sihat sejahtera di samping keluarga tercinta..

sama2lah kita berdoa supaya menjadi hamba yg redha dan ikhlas melakukan sesuatu perkara..

Sheherazade said...

Alhamdulillah,take care dear

Hudalatip said...

Yea, redha dan tawakal sebaik-baiknya..Mudah2an Tuhan akan memberkati segala2nya..

eMMe said...

Amy,,,ape2 yg terjadi kite kene redha, ikhlaskan hati kita, InsyAllah....Allah akan memberi balasan yg baik utk diri kita...Hanya Dia yg tahu ape yg terbaik utk kita....Mudah2an....dipermudahkan urusan kita.

eelobor said...

iklas, tawakkal & bersyukur. Alhamdulillah.....

ibuintan said...

as salam Amy,

ikhlas dan redha itu yg sepatutnya

shameel Iskandar said...

syukur selalu atas anugerah-Nya. redha selal ats ujian-Nya. Tawakal selalu, dlm meniti suratan-Nya.

me suya said...

apa2 pun tawakkal n take care yer kak

Mama Zharfan said...

take care yer :)

Chekgu Azrine said...

alhamdulillah... kita mesti sentiasa muhasabah diri...

apdm said...

salam

semoga kita sentiasa berada di bawah kasihnya..

ieda said...

aminnn .. insyaallah amy .. berdoa itu perlu dan bila berdoa kita kena selalu redha dgn apa yg dia berikan :)

me suya said...

Akak,
how are u today?
hope feeling better for each day~

Panglima7 said...

Assalamualaikum Amy. Alhamdulillah. Moga kita sentiasa mengingati NYA. Tapi keimanan ini ada pasang surutnya. Semoga dapat kita kekalkan dgn doa lepas solat. "Robbana, la tu ziq kulu bana, baqda is hadai tana, wahablana milladdun karahmah, innaka antal wahab.

Bunga said...

InsyAllah semua akan berjalan dengan baik..cayokk..

☾SHiemaCMa786☾ said...

alhamdulillah..setiap dugaan yg allah berikan adalah utk kita terus mengingatinya..
take care~

☾SHiemaCMa786☾ said...

alhamdulillah..setiap dugaan yg allah berikan adalah utk kita terus mengingatinya..
take care~

Adinda Amy Sensei said...

semoga kita semua redha atas segala ketentuannya...

Myra Jay said...

Betul kak, apa yg kita lakukan haruslah ikhlas dan redha barulah berkat :)

lalink7 said...

semoga sis amy kuat hadapi dugaan yee.. =)) enjoyy ur life

Panglima7 said...

Assalam Amy....Patutlah mendung jer hari nie...rupa2nya Amy tiada di sini...ermm. Semoga gembira sentiasa.

niesz said...

moga semuenye kan lebih baik, ALLAH da mnjnjikan yg terbaik utk hambaNYA,bnyk2 kan berdoa yer.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign