Mar 2, 2011

Suami ku kantoi dengan perempuan lain



Entri lepas perasaan lagi. Kali nie lepas perasan sebab en.hubby kantoi dengan perempuan lain huhuhu!!!!


Omak dah posan , nak cari laki jangan asyik nak pandang rupo yo pandang juga hatinya ha. Ini muko sodap mato memandang tapi hati ket dalam tue bernanah nanah menahan derito. Orang kato biar sakit di mato jangan sakit di hati. Sakit di hati payah ubeknyo , silap silap hari bulan ke tanjung rambutan pulak ha! Uish minta simpang Oooo....

Inilah yang bonda sering pesan kat aku dulu. Nak cari laki biarlah yang sakit di mata tapi jangan sakit di hati. Ini mata sedap memandang , muka hensem la katakan tapi dalam hati tuhan je tahu.. Takut kot laki di ambik orang. Siang malam tak tido , dok fikirkan laki nie. Dapat pulak yang buaya darat makin menjadi jadi la. Isteri sakit hati dengan sikap suami.Perghhh!! minta simpang ow.. Cukup la sebelum nie dah terkena ada awek ngorat laki aku depan mata lak tue. Siap nak minta tolong aku lagi dapatkan no telifon laki aku. Bila aku sebut tue suami aku , merah padam muka budak tue. Kejadian nie terjadi masa kenduri kawen cousin hubby.En.hubby senyum lebar bila aku ceritakan.Di sebabkan tue aku tak kasi en.hubby cukur janggut , kalau ada janggut nampak la matangnya.Nie x de janggut macam budak lepasan spm je padahal umur dah 30 an ha.Saham tinggi lagi laki aku nie hehe...

Baru nie kami keluar ke matafair di KB mall untuk beli tiket flight MIL dan FIL. Masa dok mencuci mata tue , sekali aku terpandang laki aku dengan seorang wanita cantik. Wah mesra nampak.. Ini kasi hati aku panas je , berbulu je mata aku tengok.. Dah la dalam KB mall tue memang dah panas dengan orang ramainya , tambah lagi panas bila lihat laki aku dok menyembang dengan perempuan tue. Selalu kalau dia menyembang dia mesti panggil aku dan kenalkan orang tue pada aku tapi kali nie tak. Mood yang tadinya happy tiba tiba suram. Api membara bara bila lihat en.hubby tak hiraukan aku.

Aku cuba tidak bersangka buruk. Malas nak peningkan kepala. Lame juga dorang berborak , last en.hubby panggil aku minta tangkap gambar. Perghhh!!! lagi menyirap darah aku. Kenapa sampai nak tangkap gambar lak nie.Kalau tadi darah naik 180 darjah , bile dengar suruh amek gambar lagi melonjak darah aku naik ke 360 darjah. Terbakarnya hati aku rasa. Sejak bila pulak laki aku boleh jadi macam nie. Selalu tak macam nie pun huhu.. Sebab nak tunjuk protes aku katakan HP aku rosak x leh amek gambar. Sampai macam tue sekali ko.. Ingatkan lepas cakap macam tue x jadi la tapi sebaliknya. En.hubby hulurkan pula hpnya dan minta aku ambilkan. Aduh bagai di tikam tikam hati aku dengan belati yang tajam. Tuhan je yang tahu perasaan aku masa tue..



Inilah rupa perempuan tue..
Sakit hati punya pasal aku snap gambar pun kabur.
Kalau laki korang macam nie mesti sakit gila hati korang kan!!
macam tue la sakitnya hati aku...



Lepas dah snap picture dorang dua , tiba tiba ummie pun nak bergambar sama. Betul betul buat aku pelik sangat. Nasib tak migrain kat situ hehe.. Lepas pada tue baru la en.hubby kenalkan pada aku. Name budak nie farah ! Adik papa. Lagi aku ternganga. Adik! setahu aku en.hubby ada seorang je adik tapi lelaki. En.hubby pun jelaskan la farah nie adik angkat dia. Masa kecik dulu selepas ibu farah meninggal ummie amek farah tue sebagai anak angkat. Tambahan masa tue ummie tak ada anak perempuan , semuanya lelaki jadi ada la pengubat ummie anak perempuan sorang.

Lepas dah di jelaskan baru aku ingat , masa kawen dulu dia ada datang dan ummie ada kenalkan pada aku. Aku je lupa.. Last bersangka buruk.. Adoi malunya muka aku terus minta maaf kat en.hubby. En.hubby x cakap banyak just ketawakan aku.Kesian muka cuak dari tadi. Papa soh amek gambar untuk letak dalam blog mama.. Terus tersenyum lebar aku. Apa la aku boleh fikir macam tue.Jeles tak bertempat hehe..tapi sapa tak sayang suami oi...



Ummie dan anak angkatnya..
yang gebu sikit tue adik kepada farah..



Note : Moral of the story jangan cepat berprasangka buruk dengan laki kita. Sebaiknya tanya dulu sebelum kita menuduh bukan bukan..kalau tidak dapat malu la jawabnya..Aku maluuuuuu!!


53 comments:

sahromnasrudin said...

assalamualaikum amy..

pic pompuan nie mcm artis la..sape dia erk?? maaf saya tak brp kenal dia

Sheherazade said...

kena saling percaya,kite pon jgn khianati pasangan kita :)

wanita biase la
jgn kacau,ehehe

Kak Amy said...

wa'alaikum salam..

amy tak sure la en.sahrom sebab baru dua kali la kiranya kami jumpa.Name dia farah keje di kota bharu jugak.

Kak Amy said...

pia > betul pia cakap awak, amy setuju sangat.Amy nie bukan jenis nak jeles2 nie tapi entah kenapa baru nie jadi camtue lah..mungkin nak sedapkan cerita kot hehe..

Nazz@Purple said...

betul tu jgn bersangka buruk..tp kan kt kan perempuan biasa la kan..

Kak Amy said...

nazz > tue la kan tp kejadian ni betul2 memalukan amy

mizct10 said...

Sape x takut bila suami rapat ngn pmpuan lain.. saya pun gtu.. bukan cemburu buta tp nak jg umah tgga spya x d gnggu org len..he..he..
salam kenalan..

Kak Amy said...

salam kenal juga..

betul betul betul..
amy setuju dengan awak he he he..

Sarah Syazwani said...

biasala cemburu kan tanda sayang..kalao sarah pun cemburu tengok mcm tu

Kakzakie Purvit said...

Eh... kiut-miut sapa la tak salah sangka.

MIL pun posing gak ye Amy....

Kakcik Seroja said...

Masa baru kahwin dulu, suami kakcik pun pernah dingorat oleh perempuan depan mata kakcik. Masa tu kami nak cari/beli meja makan. Siap perempuan tu cakap , 'abang ni hensem la...'

mizct10 said...

Xsalah kan klu isteri cemburu sb nak jg suami kn???

mizct10 said...

Xsalah kan klu isteri cemburu sb nak jg suami kn???

mizct10 said...

Xsalah kan klu isteri cemburu sb nak jg suami kn???

mizct10 said...

Xsalah kan klu isteri cemburu sb nak jg suami kn???

Anonymous said...

hehe..adik angkat rupenye~
eh..cemburu tu perlu...itulah tandanya kita sayang..:D

nurkass said...

hehe..
sabo amy..sabo..
biasalah..mana ada wanita yg tak cemburu..tu tandanya sayang..
next time siasat dulu..pastu baru cemburu ye dear..:)

ibu qaleesya said...

hahahhaha akak nih.. buat nalu jek.. kaloo aku pun hnagin woiii tengok laki cakap ngan pompuan rapat2. hehehhe

Tieah Madian said...

Wat saspen je kak..
Adoiiii..
Baca sampai habis ni nak tahu kesah..
Nape adik farah tu tembam ckit ek?
Tak macam beradik plak..
Hahaha..



Entry Terbaru : Usianya Sudah 59 Tahun

JunAina said...

itulah pengalaman amy...cemburu itu tandanya sayangkan?
masa melalui kita terasa marah, geram, sedih dan macam2 perasaan datang tapi bila lama dah jadi kenangan bila di kenang2 manis pulak jadinya.

k.aina pun pernah melaluinya, di sebabkan beza umur yg agak banyak mungkin orang tak perasan yang k.aina isterinya. melalui dewan makan masa tu pak tuan menjadi pensyarah jemputan sebelum bertolak ke lumut utk aktiviti luar seorang perempuan siap panggil dan tepuk paha soh duduk. k.aina senyum je...tapi dalam hati berkata-kata 'MALAM NI TIDO LUAR!!!'...hahahaaa....

Dr K said...

-perasaan jeles tu penting..kena ada..

cuma kita perlu kawal, dan perlu selidik dulu...

tak boleh juga kalau langsung tak jeles..~haha

Yasminhamid said...

kalau saya pun macam2 bermain difikiran ...tak pa.. cemburu tandanya sayang

A.s.t.i.n.a said...

fuyohh Amy.. meletops tu lawoo aaaa...


adik angkat? errr jeng jeng..

munna said...

baguslah cemburu amy.. itu tandanya sayang kan...

Rizziela said...

Buat kecut perut akak ajer lah Emy ni..ingatkan betul2..

Misz-ella said...

asalkan cemburu itu tidak membawa padah, apa salahnya. kan amy kan? hihi ..

Rinna said...

Suspen jerk bila baca..citer amy nie.. ingatkan betul2 laa kantoi..hehe..

ieda said...

ekekkek amy2 .... yelah dik kan mauuu x cemburu .. cik abe amy leh tahan handsome lahhh eekekkek
aweks tuu pun cun kan .. kira bergetahlah dari kita nie :))

x per .. janji prasangka kita x keterlaluan .. cukup utk kita tahu perkara sebenarnya .. dah tahu kenalah syukur ia x seperti yg kita sangkakan .. :))

Normaliza said...

comelnya budak tu. patut la amy jeles..hehe

Anonymous said...

hikhik kelakarlah..ingatkan apetah tajuk kasi gempak jerk..tulah siblah tak baling pingganke aperker ek.takpun bersilatker kat sitew.tapi memang tol papepun cemburu mesti ye dak?kitapun tak kenal saper.last2 baru kenal.

AngahSayang2314 said...

terkezutttt gak...ingatkan lisa surhani rupa2 bukan...apa pun dengar & siasat dahulu

Puan Besar Shag Yahaya said...

Kalau berprasangka buruk kat boipren tak apa. Kan Kak Amy kan? Hehe ;D

missbby said...

nasib baik kan..cemburu sayangkan suami oklah kan..:)

aza ni said...

salsm amy
ini komen ikhlas...budak tu tak masuk saingan mu....jauh amat...so dont worry...

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

hehe..gelihati..sy kuat cemburu ke tak ek?entahla..sbb bisnes suami sy salu balik malam dgn bawak mcm² perempuan naik kereta (bisnes partner)..muda-mudi lak tu..tp sy tak pulak rs was²..mungkin sbb percayakan dia..lgpun sy rs dia mcm takda masa nak menggatal..bz 25 jam..tak taulah ada x perempuan nak menggatal dgn dia ke tak sbb dia mcm ganas sikit orgnya..tp kalau sy dpt tau dia ada membuat onar taulah sy nak mengajarnya..

ardinihumaira said...

hehe...
kalo bab ni kita sebagai pempuan memang sensitif kan ;)

Unknown said...

cemburu tu tandanya sayang..betul tak?

Tapi cemburu buta mmg perlu di elakkan..

SUSU said...

Chemburoo itu perloo.

Adinda Amy Sensei said...

wat suspend je ekk....hehe...fuhhh lega kak...

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

amy ni mesti kuat jeles kn? hehe

Asri Alam said...

sebagai lelaki, entri ni bukan main saspen lagi. haha

Panglima7 said...

Assalamualaikum Amy,

Amy tak salah pun...dan memang patut ada rasa cemburu. Semua manusia di dunia ini ada sifat cemburu..termasuklah lelaki, cuma lelaki didiamkan ajer. jadi tak perlu rasa malu tauu pasal cemburu...!!!
Cuma jangan berlebihan.

me suya said...

akak
heeeee nama budak tu farah farida azia nordin kan.. die kawan sekolah suya la dulu.. hikhikhik.. pernah berkawan rapat lagi.. Chantek kan die.. Waaa tak sangka, adik agkt hubby akak.. Dulu, masa mak farah meninggal.. we all baru form 2 kalau tak silap.2002^^ Sebelah tu adik die kan.

~kebetulan~

::Budak Degil:: said...

sape tak syg laki oi...xsabar nk tgk movie 'bini-biniku gengster'...
uih..ade kene mngene ngn entry akak ni ke?..hehhe

ozzy said...

Assalam..

Saya amat memahami walaupun hanya kenal amy melalui blog..
Antara perkara yg amat menekan adalah bimbang suami beralih pada yg lain atas alasan 'zuriat'..yg lain hanyalah cemburu yg normal sebagai seorg isteri

Kaseh said...

betol2.moralnya jgn bersangka burukk tapi jgk jugak percaya 100%..

Lieya said...

Kekekekekeke... wat suspen je memula bace N3 ni. Tp tu la Amy, kalau dah tengok laki sonok berbual ngan pmpn lain siap mintak amik gambar lg sblm dikenalkan.. mau tak meroyan hati tu... ahahahaha

☾SHiemaCMa786☾ said...

huhuhu...kantoi sudah...
cian kat amy..jgn berprasangka buruk lagi ye...
apepun njoy bc n3 ni..hehe...gelak jap bole..??:p

cma pun pnah kene situasi camni..sekali adik angkat la....
saye......malu!

NM02 said...

macam kenal la farah tu...

Shafa said...

hehehe... tapi standardlah kan. kalau kita tengok husband dgn pompuan len, terus2 pikir lain dah.

Puteri Iqa Izyan said...

huhu.terkejut pulak baca awal2..

lain kali kak amy kne tny betul2 dulu ye.. ;))

azieazah said...

Perasaan cemburu tu biasa la. Sapa2 pun sama gak.

Cuma jangan sampai melayan cemburu tu sampai bertindak melulu. Apapun mesti ada penjelasan dan mesti berbincang dulu...

Ummi Hanie said...

salam amy,

kalau Hanie pun mau masam muka mcm cuka masa tu...hehe..masa baru2 kawen dulu lg lahh...skrg ni dah ok le,makin matang kot kan...tp of coz le laki kita takkan menyembang dgn sebarang org yg xdikenali..betul tak...satu lagi laki Hanie suke kasi diri dia nmpk berusia..huhu...tak apolah...syg le tu kat kite kan ? ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign