Mar 24, 2011

Bukan ku pinta jadi begini tapi semua sudah suratan takdir...aku pasrah dan redha



Morning all...

Firstly amy nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada semua yang sudi bertanya khabar dan mendoakan amy. Maaf kerana amy masih tidak berkesempatan untuk membalas email , komen dan mesej di facebook. Terharu sangat coz masih ada kawan-kawan yang amek berat dan ingin tahu apa yang terjadi pada aku baru-baru ini.Kesian u all mesti jadi tanda tanyakan.. Actually nak menulis entri ini pun aku memerlukan kekuatan. Serius bukan mudah dan senang untuk terima dugaan yang seberat ini tapi apa pun aku kena fikir positif. Setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya..


Petang selasa lalu , aku ke klinik pakar Reza untuk mendapatkan rawatan. Memandangkan ada sedikit bleeding dan sakit perut. Memang selalu kalau kedatangn cik P , aku akan terasa sakit di sebabkan cik S. Tapi kali nie sakit tu bukan di bawah ari2 tapi di sekitar perut yang kadang kala berbisa-bisa dan bleedingnya pun sikit sangat berwarna keperangan.So atas nasihat doc , aku di beri satu surat untuk mendapatkan rawatan di HUSM.Jadi pagi semalam aku ke HUSM dan di sebabkan itu sinar raudah tidak berupdate.


Daftar di bahagian O&G dan ambil no
untuk menunggu di dalam..

Sampai di HUSM , seperti biasa daftar diri dan amek nombor untuk menunggu giliran. Time tue ramai juga pasangan suami isteri yang ingin mendapatkan rawatan dan terdetik di hati. Alahai malangnya aku , semua orang ada pasangan aku sorang je terkontang kanting sorang2. En.hubby x dapat temankan aku sebab tak ada pelepasan. Kesian juga en.hubby sekarang nie nak ke mana pun tak boleh.Cuti di bekukan pastu urusan bank semua dia kena handle.Kalau dia cuti macam mane orang nak berurusan dengan bank. Terpaksa fikir orang lain dulu dari keluarga sendiri , nak buat macam mane kan dah itu tempat dia mencari rezeki jadi redha je la..

Bila hati mula tercuit aku pun mesej en.hubby.Tapi en.hubby x cakap banyak just bagi kata-kata semangat je sebab en.hubby tahu aku nie memang mudah menangis kalau meluahkan sesuatu padanya.Dia cuba kuatkan aku! Aku cuba alihkan fikiran dengan bersembang dengan patient yang ada di situ. Semua patient yang hadir agak berumur , kiranya aku la yang paling muda di situ. Sebab tue dorang pandang aku lain macam je..Ye la aku nie kecik nampak macam budak-budak , tambah datang sorang-sorang pulak tue mau dorang tak fikir bukan-bukan. huhuhu~

Tapi luck aku semalam , name aku di panggil lebih awal dari nombor giliran aku. So berjumpa la aku dengan doc pakar sakit puan Prof. Adibah. Actually sebelum nie kes aku di handle oleh Prof.Azlina tapi di sebabkan surat yang aku terima dari Klinik pakar Reza atas nama Prof Adibah jadi bertukar tangan la kes aku nie , tapi tak pe ilmunya sama je. Bila di baca pada surat tue doc Reza suggestkan aku membuat pembedahan tapi melihatkan pada rekod aku sebelum nie , tiada masalah. Prof.Adibah tidak membenarkan perut aku di usik kerana menurut rekod , rahim aku tidak ada sebarang masalah cuma tak kuat je.So pemeriksaan pun di jalankan kepada aku...


Selang hampir satu jam lebih baru semuanya selesai. Dan menurut kata prof. keguguran yang terjadi mungkin di sebabkan aku mengalami anemia.Tambahan pula ia kerap terjadi. Dan di sebabkan itu darah aku terpaksa di ambil , untuk di test semula di makmal. Lepas nie aku kena lebih menjaga pemakanan aku dan mengambil beberapa suplemen untuk meningkatkan apa yang kurang dalam tubuh badan aku nie.Dan yang lebih penting , hari nie aku dah mula berpantang..Kalau boleh aku tak nak fikir sangat. Di harap selepas meluahkan di sini aku tidak akan lagi bersedih.Mungkin apa yang terjadi sudah tertulis dan pasti ada hikmah yang sedang menanti. Bak kata doc , awak masih muda dan masih ada waktu untuk awak mencuba lagi huhuhu~ walaupun perit harus di telan juga~~ huwaaaaa!!!!


sabar menunggu...


Inilah ubat2an yang perlu aku makan
bermula hari nie! Banyakkan..
mabuk ubat pulak aku lepas nie huhuhu~~~


45 comments:

Fazleyatul Aini said...

ohh macam tuh. xpe lah xde rezeki. insyaALLAH nanti ada lah. mcm kata doc tuh, akak masih muda. hihi

jaga diri ye =)

nurkass said...

salam my dear amy..
semua yg terjadi adalah ketentuan darinya..

insyaAllah..mungkin lepas ni ada rezeki amy dan suami..

jaga diri dan makan makanan berkhasiat..

atuk said...

Assalamualaikum Amy

manusia tidak kekal, bila dikatakan tidak kekal ini bermakna ia merangkumi semuanya
Hari ini anda mungkin layak tapi pada keesokkannya mungkin lebih layak atau tidak layak.
Sentiasa akur didalam setiap percaturan dan tiada bantahan.
Kerana yang buruk tidak semistinya busuk dan yang baik tidak semestinya wangi.

saya doakan agar amy memperolehi zuriat yg sempurna dan soleh

Wassalam

nad said...

kesihatan lebih penting
bila dah sehat baru bleh usaha lagi
jgn stres2..

moga ada rezkiNya nnt amy..
sabar byk2

Hudalatip said...

salam amy, sabar ye..iaalah ada rezeki tu nanti. Yang penting jangan fikir sangat dan jaga kesihatan..

Dr K said...

Dah berapa kali u miscarriage?

eMMe said...

amy sabar kay...belum rezeki...Allah je yg tahu n apa yg terbaik utk kita...sabar....same2 kite tempuh dugaan ini...

Effi Rahmat said...

Alhamdulillah.. bila kita nak cuaca cerah.. Allah turunkan hujan.. sekali dengan petir dan guruh.. kita sedih.. tapi sebenarnya Allah nak bagi kita pelangi yang indah dihujungnya.. :)

Miss Sasu said...

oh. mcm tuh. take care eh. Ada hikmah nnti InsyAllah ..:)

Hanis Azla said...

Jaga kesihatan baik2 yer amy.. InsyaAllah ada rezeki boleh cuba lagi.. Kita sama-sama doakan yg terbaik yer.. Take care..

Anonymous said...

salam sis.
tiapalah. redha ja.
belum ada rezeki mungkin.
insyaAllah, mungkin lepas ni ada.. kembar lagi. sepa tahu kan.

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam amy..alhamdulillah..x de operate2..insyallah..ade rezeki tu nnti..rajin2 mkn ubat n mkn mknn berkhasiat taw..

Zura Tahir said...

its okey amy...byk kawan2 kat luar doakan amy...everything will be okey...

white rose said...

ya ALLAH...
yeke amy...alahai sedihnye bila dengar ni...

xpe, sabar ye dear...

insya'Allah, ada rezki amy nti tau...

take care & rest banyak2

ytekecik said...

Ya Allah
kasihan kak amy.. saya pun baru lepas mengalami bleeding yang teruk.. tapi kandungan alhamdulillah sihat..
saya bersimpati dengan akak.. tak pe insyallah Allah akan kurniakan rezeki lain nnti..
apa yang penting sekarang akak banyak2 berehat ye..

ytekecik said...

kak amy jangan sedih2 ye..
makan ubat tau.. jg ksihatan untuk rezeki yang akan datg plak.. insyallah
banyak2 bersabar ye kak

Nurul Says said...

semoga cepat sembuh !hug

Kakcik Seroja said...

Banyakkan bersabar dan berdoa, ya Amy. Amy masih muda. InsyaAllah rezeki Amy akan ada juga. Cuma Amy jangan lasak2 sangat dan jangan stress tau...

DIDOT said...

salam perkenalan..turut simpati..sabo laa yek..sy pun masih lum ade rezeki..same2 kite doa n usaha..;))

Kakzakie Purvit said...

Terpempan sejenak kakak. Kalau kakak sedih apatah lagi Amy & Amirul kan.

Betul kata Dr. itu Amy masih muda. Insya-Allah adalah nanti.

Jaga kesihatan Amy. Berpantang seketika tak pe demi kebaikan masa depan...

yusuf mujahidin ™ said...

salam

semoga cepat sembuh ye kak

me suya said...

kak amy
im sorry to hear that
but still, suya doakan akak baik2 sj k.. jaga diri, pantang elok2. insyaALLAH.. the time will be come.. Trust Him.. HE created the best fate for all of us..

p.s: take care & luff u

AngahSayang2314 said...

amy angah simpati ngan amy...
apa pun amy kena tabah menghadapi segala ujiannya..angah doakan terbaik buat amy..amy ingat pesan angah dalam fb yer...
yg penting kita tetap kawan....

Mama Zharfan said...

sedih plak me baca entry ni..
u take care and moga cepat sembuh yer..
lps ni boleh try lagi, tp u got to be fot & healthy dulu, baru future baby akan healthy :)

IMANSHAH said...

HARAP SEMUANYA AKAN BERTAMBAH LANCAR SELEPAS INI.. ALLAH JUA MENTAQDIR

lalink7 said...

makan ubat ikut waktu ye sis..semoga cepat sembuhh...

kite pun tersentuh hati bila tgk pasangan lain pergi berdua..tpi bila turn kite..sorang jee..mmg sedihh masa tuee..

get well soon..

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..semoga segala-galanya baik2 sahaja..

kami senantiasa mendoakan kesejahteraan untuk awak dan suami

::FAIZ:: said...

jaga kesihatan jaga diri k

Adinda Amy Sensei said...

semoga tabah dan cekal dgn ujian yang menimpa..

Yasminhamid said...

tumpang simpati.. banyakkan bersabar.. setiap kejadian ada hikmahnya.. anak buah saya pun baru kematian bayinya yang dikandung 5 bulan. banyakkan rehat yer.. jaga kesihatan

Ati Masrif said...

berat mata melihat
berat lagi bahu yg memikul

sabar sajelah amy
belum ada rezeki lagi

yg penting sekarang ni
sihatkan diri dan fikiran amy ye

ieda said...

oh begitu ceritanya .. sabarlah dikk semua ini dugaan dari allah .. apa sahaj yg terjadi amy kena kuat ok .. jgn biarkan emosi menganggu diri nanti hormon amy makin x stabil .. amy kena banyak relax kan diri lapangkan minda .. insyaallah dikk ada rezeki x akan kemana .. itu janji allah buat hambanya .. teruskan berdoa ya dikk :)

bunga_rose said...

amy... bunga baru tau.. sabar ye amy... jaga diri tau.. jgn lupe makan ubat.. insyaallah nanti ada rezeki tu.. take care k

ozzy said...

Assalam..

Semoga bersabar dgn dugaan yg menimpa dan yg penting terus berusaha utk sembuh.

p/s-mungkin boleh mencari alternatif lain juga spt ubat2 tradisional.

Dr. Amirah said...

xpe kak amy insyaAllah dye yang perhi itu insyaAllah pegang tangan kak amy n hubby masuk syurga :)ambik hikmah kenapa nabi khidir bunuh bayi depan nabi musa mase nabi musa menuntut ilmu ngan baginda

Noor Fatin said...

kak sabar byk3 k. jgn lupa makan ubat tau! jaga kesihatan tuu. smg akak cepat sembuh!

eelobor said...

boring tul bila ke HUSM, dulu masalah parking, kini hampi2 nak selesai tapi still gak bermasalah gak. satu lagi, punya la lambat. kekadang hampir satu hari kat sana. paling kurang stengah hari dok sana tuh biasalah walaupun dah pegi awal pagi

Unknown said...

amy!!!!!!!
ayu terkejut sangat........ayu rasa apa yang kamu rasa, sebab ayu pernah alaminya......

memang agak terkilan lagilah dah lama berkahwin..
amy..ayu mendoakan satu hari nanti kamu diberi cahaya mata yang menyinari rumahtangga kamu berdua..
tabahkan hatimu sayang..
ayu percaya..en suamimu memang peneman sejati..


PS: makan ubat ikut jadual, pantang ala2 orang bersalin..bagus makan ubat ikan haruan (kapsul) yer..

chekna said...

tumpang sedih jugak.. insyaallah, ada rezeki tu nnti, yg penting jgn give-up & byk2 doa... take care ye...

niesz said...

xpe kak, kuat kan semnagat yer, doa bnyk2, insyaALLAH, akn ada peluang lagi.. :)

Panglima7 said...

Assalamualaikum Wbr.
Semoga Amy tabah dan diberi kekuatan oleh Allah SWT. Semuanya ada hikmahnya. Kenapa Allah tak bagi waktu ini, Allah sahaja yang mengetahuinya. Manalah tahu Allah akan kurniakan yang lebih baik lagi...."Anak Kembar" untuk Amy atas kesabaran Amy itu. aaminn.

ibuintan said...

banyakkan sabar Amy,

memang betul kata doc tu, amy masih muda... belum ada rezeki buat amy n suami

jangan tensen dan risau sangat, suami Amy mesti faham tu

Sheherazade said...

dear u kuat!!InsyAllah...xoxo

SHAFIDA said...

assalamualikum..takziahbuat amy....xper amy..jangan tetion2 lagi...insya ALlah..Allah akan tambah rezeki lagi kalau kita redha dengan apa yang berlaku dan sentiasa positive.

insya ALlah, jadik macam jiran saya..dia keguguran...xlama lepatsu Allah bagi dia peknen semula n bagi bonus terus dapat kembar 4..huhuhuh 2 lelaki 2 perempuan..ambek maknyer..tak menang tangan..
hahhahahaha...saya doakan amy sihat walafiat...jaga badan..kita cuba lagi few months letter ok bebehhh.....

SHAFIDA said...

assalamualikum..takziahbuat amy....xper amy..jangan tetion2 lagi...insya ALlah..Allah akan tambah rezeki lagi kalau kita redha dengan apa yang berlaku dan sentiasa positive.

insya ALlah, jadik macam jiran saya..dia keguguran...5 tahun lepasu Allah bagi dia peknen semula n bagi bonus terus dapat kembar 4..huhuhuh 2 lelaki 2 perempuan..ambek maknyer..tak menang tangan..
hahhahahaha...saya doakan amy sihat walafiat...jaga badan..kita cuba lagi few months letter ok bebehhh.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign