Nov 10, 2011

Di ganggu arnab jadi²an atau syiatan

Selamat pagi..

Permulaan hari yang cukup mencuit hati. Nak suka pun ada dan rasa macam sengal pun ada. Tapi yang pasti aku sudah memalukan diri ku di pagi hari. Tadi sebelum hubby pergi kerja , aku seperti biasa membuka pagar rumah dan panaskan enjin kereta putih dan merah. Kemudian dengan kadar segera aku mencapai getah paip untuk menjirus bunga.Aku nie kalau dok sorang² kat luar rumah aku takut. Kat sini macam² orang akan datang rumah , ada yang minta derma , ada yang jual barang , ada yang minta zakat dan macam² lagi la.Bukan aku x nak tolong tapi zaman sekarang nie banyak yang buruk dari baiknya.Kita tak tahu niat dorang kecuali kalau time dia datang tue ada teman , so x de la aku takut sangat huhuhu!

Ok bila cukup time untuk hubby pergi ke office , seperti biasa bersalam dan muahhh². Lepas hubby berlalu , aku cepat² mengunci pintu pagar. Risau kang kalau di lengah²kan pasti ada suara yang memberi salam. At least kalau pagar berkunci , dorang boleh bersuara dari luar je dan kalau ada pape yang x elok aku pun boleh cepat² lari ke dalam rumah.

Di sebabkan perasaan takut tue , maka aku dengan kadar segera menghabiskan menjirus bunga , dengan harapan boleh masuk ke dalam rumah cepat. Tengah dok siram bunga tiba² ada satu lembaga putih melompat depan aku. Punya la aku terperanjat sampai tercampak getah paip tue.. Sekali aku pandang ish arnab!! buat terperanjat aku je.

Aku memang suka dengan arnab tapi entah kenapa pagi nie aku boleh berfikir negetif pulak. Dalam otak aku dok fikir , dari mane arnab nie datang.. tiba² je menjelma.. entah² arnab jadi²an. So apa lagi , sepantas kilat aku berlari menutup air sampai tercampak sebelah selipar aku..u all bayangkanlah macam mane keadaan aku masa tu sampaikan getah paip pun aku x sempat nak gulung... Takut punya pasal mencicit aku lari masuk ke dalam rumah. 

Tapi lepas aku masuk dalam rumah , hati rasa macam nak pastikan sekali lagi.Lalu aku skodeng la di cermin pintu.Skodeng punya skodeng sekali aku lihat arnab tue dok melompat keluar pagar. Terus aku terfikir , kalau betul arnab jadi²an mesti dari tadi lagi dia dah lenyap tapi ni ada je...Ke tue betul arnab tapi bukan syaitan sambil garu kepala. Dalam dok blurrr² tue tiba² handphone aku berbunyi. Seperti biasa en.hubby akan bagitahu aku setibanya dia di office..So apa lagi aku pun cerita la dengan en.hubby.Tak banyak jawabnya , dia cuma ketawakan aku than cakap itu mesti arnab jiran sebelah terlepas. 

Ciss!!! buat malu je , masa lari lintang pukang tue , mamat tukang rumah sebelah tengok je sambil ketawakan aku.. Tak pasal² pagi² buta aku sudah memalukan diri..Inilah akibatnya kalau terpengaruh dengan cerita seram..Dalam otak dok fikir tak elok je hurmmm...

Bantuan uncle google..


Note: sebelum ni dah pernah terjadi di rumah arwah nenda , time maghrib ada ayam serama yang jinak datang kat aku. Aku tangkapnya dan letak dalam reban...keesokkan harinya ayam tue x ada , lepas tu aku jatuh sakit demam panas seminggu..pergi klinik x de kesan last bawa gi jumpa ustaz² kata kena ketegur. KETEGUR maksudnya di sapa makhluk halus...dua hari lepas tue baru demam aku beransur pulih.. Eeeiii sungguh menyeramkan....






22 comments:

cheqna said...

incik tunang cheqna mesti marah sebab always fikir bukan2..
hahahahaha

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

hahahahaha...
ada juga case gini ekkk
ai suka arnab :D

Fariza said...

hik2. comel.
dulu kat bilik fariza pun ada sekor cicak besar yg scary tp ekor kontot. tiba2 je muncul, jerit dan suruh ayh buang. tp susah nk tgkp, last2 dpt tp still hidup. tkt juga, mana dtg? nk kata almari byk sampah, hari2, sapu n alihkan. heheheh. fikir positif je :)

Tea said...

Arnab mungkin jadian nya tidak ensem... Kalau katak kena tunggu dan peratikan.. Prince charming kot... Kissss..

starzieti said...

hahaha. kelakar la. :D

tapi seram jugak ek klo mnde tuh setan ke ape kan.
-.-

Acik Erna said...

Amy..kalau dah takut..memang suka fikir macam2 kan..

Kakcik Seroja said...

Kakcik pun tergelak baca catatan Amy ni sambil bayangkan Amy lari lintang pukang. :)

Anonymous said...

er, agak menyeram gak..

::NureeN:: said...

biasalakan kita pmpuan mmg suka pikiq mcm2 kan ;)

Kakzakie Purvit said...

Hehehe.... baru nampak arnab dah terlompat-lompat ye Amy.. Mesti cute arnab itu kan. Amy takut sebab terkenang kes ayam serama dulu...

Fiza Rahman said...

ekekekeke...dpt ku bayangkan amy berlari ketakutan.

Pernah rasa mcm tu gak. Kemas dapur tgh² mlm kat umah mak...tgh kusyuk plak tu. Sekali ada benda jatuh, berdesup lari. Rupa² nya penyapu yg jatuh daaaaa...

Sarah Syazwani said...

hehehe...kantoila pulak yee

p/s : br je bc kt majalah al islam..waktu senja/maghrib jgn sebarang dgn binatang tkt syaitan jek..

Unknown said...

arnab mai berkawan tu..hehehe

faraherda.razalan said...

La, nape jauh sekali pk nya? Hiks!

Semoga kita semua dilindungi Allah dari keburukan dan kejahatan!

ejaMaria said...

hihihi... ketegur dengan arnab pagi ni... ;p

qemaishak said...

Tu qema tak tgk cite hantu..takut terbawa-bawa hehe

☾SHiemaCMa786☾ said...

hehe..
boleh plak camtu..ngeee..

JunAina said...

time magrib memang syaitan banyak berkeliaran tapi kalau pagi2 tak tau le pulakkk...

syaitan ada kat mana2...

Cikrosecute said...

memang seram....cerita Amy yang last tue...

suzie said...

kih..kih..kih....kelakar tang kene gelak ngan mamat indon sebelah umah tuh...
ohoooo... penah kene camtu ek..memang seram.. mintak di jauhkan..

Sheherazade said...

mmg kita perempuan akan fikit lebih

pia fhm ketegur tu,al maklum la sejak kawin dgn org perak hehe

emy hamizah said...

arnab jadian rasa sgt kiut.tsiap peluk lagi ada la.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign