Nov 9, 2011

Kenapa Iphone 4s dari Apple Store lebih murah dari aku jual


Selamat tengahari..

Entri ini khas untuk blogger nFx. Bagi menjawab pertanyaan beliau sebelum ini maka aku putuskan untuk menjawab secara terang dan jelas di sini supaya tidak ada yang berfikir bukan².Sebelum nie aku ada postkan satu entri berkenaan dengan pricelist bagi devices dan handphone yang aku jual.Tertarik dengan soalan yang di ajukan oleh salah seorang pembaca dan juga blogger ini. Kenapa harga iphone 4s mahal dan price di US untuk 16gb baru $199 usd.. Ok now aku cuba jelaskan ye.. 

Bagi mereka yang meminati barangan keluaran Apple , pasti ternanti² akan kehadiran gadget ini. Untuk pengetahuan semua Iphone 4s masih belum memasuki pasaran Malaysia.Ia di jangka akan sampai ke Malaysia dalam akhir bulan ini atau akhir bulan depan.Kalau ada yang jual dengan warranty by supplier , itu bukan original set tetapi ianya ap set.

Ok Iphone 4s yang aku jual adalah 100% original yang di datangkan dari us. So kalau dah nama barang original maka di mana² store apple pun u all boleh claim warranty. 

Dari mana aku dapat stock ini???

Aku dapat stock ini direct dari store apple di luar negara. Kalau ikutkan harga yang di tawarkan sudah cukup berpatutan berbanding dengan market price. Harga yang Apple tawarkan bagi 16gb adalah $199 usd atau dalam matawang kita lebih kurang dalam RM600.Tapi harus di ingat harga yang di tawarkan itu hanya untuk mereka yang terikat dengan kontrak saja dan devices sudah semestinya lock. 

Aku yakin semua sedia maklum bahawa mane² handphone yang sudah di locked memang tidak boleh di gunakan di luar kecuali sebelum sampai ke sini , devices itu telah di unlocked kan. Devices yang sudah di unlocked boleh di gunakan di Malaysia kerana mane² simkad pun boleh digunakan.Apa yang di maksudkan dengan locked dan unlocked , di entri akan datang aku akan cuba jelaskan...

Untuk mendapatkan handphone yang sudah di unlocked. Apple menawarkan bagi 16gb dengan harga $649 usd atau dalam matawang kita lebih kurang RM1950. Harga itu tidak termasuk tax yang di kenakan. Kalau di kira dari segi tax , harga devices itu akan lebih kurang sama dengan harga market di Malaysia. Kalau ada kurang pun dalam seratus ke dua ratus ringgit saje..

Kenapa aku boleh dapat harga murah???

Pihak kami akan membeli dengan jumlah yang banyak dan jumlah itu juga ada hadnya. Sekiranya kami mengambil melebihi had yang telah di tetapkan, Pihak kami akan di kenakan tax yang tinggi. Mungkin satu barang akan di kenakan dalam RM500 jadi bagi mengelakkan harga barang di kenakan tax yang tinggi dan bagi menjaga permintaan customer dan menetapkan harga yang lebih murah dari pasaran. Maka customer haruslah lebih bersabar menunggu giliran untuk mendapatkan devices ini. Masa yang kami peruntukkan dalam 10 ke 14 hari. 

Jangan risau anda tidak perlu membayar sepenuhnya , anda hanya perlu membayar deposit sebanyak 30% dari harga barang. Setelah barang sampai di sini barulah anda membayar bakinya..Di area k.l dan selangor sangat di galakkan mengambil barang secara COD.

Kenapa perlu membayar 30% ???!!!

Deposit sesuatu items perlu di ambil bagi mengelakkan cancellation. Sekiranya pihak kami tidak mengambil deposit pelbagai risiko akan terjadi.Jadi bagi mengelakkan perkara yang tidak di ingini maka deposit wajib di serahkan semasa order di ambil.

Kalau berminat boleh contact??

Sekiranya ada yang berminat anda boleh contact saya di laman facebook Amy Syaquena. Kalau nak add minta mesej terlebih dahulu , perkenalkan diri kalau tidak permintaan anda tidak akan di approve. Bagi mereka yang ingin membeli secara installment juga ada di sediakan. Bukan itu saja malah untuk mereka yang berminat untuk membeli secara kutu juga ada di sediakan.Sebarang pertanyaan boleh inbox kepada saya..

Pertanyaan blogger???


Terima kasih di atas pertanyaan ini..

Pembelian terus dari Apple store

Plan yang di sediakan

Telekomunikasi di luar negara... 

Price bagi Iphone 4s yang telah di unlocked 


Note : Jumlah order semakin meningkat dan barang yang di lepaskan dalam satu order hanya 100 unit. Dealer pulak bukan sorang jadi anda terpaksa la berkorban masa sedikit dan terus sabar menanti... 



16 comments:

mama tisya said...

tu la kalo bli hp kt overseas tk smua leh pki kt msia...tp mmg kt sana murah...time pegi uk bln2 aritu ada singgah kt apple store kt uk...ada gk bli hp dr overseas tp kt msia blum kuar lg tp bkn dr apple bli..samsung & htc

qemaishak said...

Tahniah amy..moga bisnes makin maju..xreti sgt bab2 gadget ni tau beli pakai je:)

eelobor said...

biasa saya survey dulu, baca mana2 entri yang berkaitan baru lah bertanya kepada yang lebih faham sekiranya saya masih "blur". kena pelbagaikan sumber bacaan & tidak bergantung kepada suatu entri.

Unknown said...

akak tak tahu langsung benda2 gini..baca boleh la..untuk pengetahuan..heheheh..
selalunya kalau nak beli enpon tanya kat tukang jual tu je..heheeh

::NureeN:: said...

mm... klau beli kat sana murah, apa kata kita beli kat sana pastu tukar server kat mesia hehehe... ;p (joke)
dlu nureen keja tech kat kilang tepon, repair2 hanpon motorola.. dah 5thn x wat keja tue dh lupa nk repair tepon sndrik.. ;)

☾SHiemaCMa786☾ said...

hubby pun ade tertnye2 jugak..
hmm..elok bagi dia tau..

Cik Amni said...

saya tak reti guna hp canggih.. hehe.. tapi memang orang cakap hp ni terbaik kan... murah sangat dah tu..

JunAina said...

risau nak guna gedget canggih2 coz orgnya tak canggih. ada kemudahan tak reti guna...:)

Unknown said...

Orait...tankiyu for explanation amy...nanti if ada berminat, saya contact amy...

Unknown said...

masih belum faham sepenuhnya dari apa yg diterangkan...
whatever, semoga berjaya dlm bisnes :)

Sarah Syazwani said...

amy..leh wat installment ehh..nt sy pm kt fb ekk

ct rahani said...

gud info.. kalau x baca entry ni sy pun x tau pasal nih.. :)

Fiza Rahman said...

Masih blom mampu lagi nak pakai iphone. Smoga business makin maju ☺☺

Panglima7 said...

Assalam Amy, Panglima tiada pengetahuan akan hal-hal hp nie. Nasib baik ada amy..faham laa sikit-sikit. Kalau Tak paham...panglima tanya amy yea.

. said...

kak amy, jual lagi iphone4s? nk tanye sket.

shahira afiza said...

barang dari apple store ni memang shipped dari china ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign