Nov 10, 2011

Kerana kutu babi suami menyeksa isteri


Selamat tengahari..

Masih tak sempat singah di mana² belog kerana entri ini autopublish. Maaf aku agak sibuk hari nie , memandangkan esok aku akan out station lagi. Jadi segala jenis kerja harus di selesaikan hari nie.Kepada yang sudi singgah dan komen di sini , terima kasih di ucapkan. Aku akan berusaha untuk membalas kunjungan anda semua , bila free nanti ok.

Sebelum u all terus membaca entri ini sehingga habis. Minta jasa baik anda semua jangan sesekali tersenyum atau tersengeh semasa membaca entri ini. Lepas dah baca! anda nak tersenyum ke , nak tersengeh ke , nak tergelak sambil guling² pun x apa. Sebab apa , sebab bila u all baca sambil tersenyum atau tersengeh nanti u all x dapat nak feel apa yang aku rasa..hahahahaha! boleh pulak macam tue...

Ada sapa² tak yang tak tahu apa itu kutu babi??

Kalau tak tahu minta rujuk uncle google ye. Ok apa kena mengena kutu babi dengan story aku nie. Semalam selepas bertungkus lumus mengeluarkan bangkai kucing dari enjin kereta , aku dan en.hubby berehat la di depan tv. Sambil menonton tv aku sempat bercerita mengenai seorang blogger nie.Actually baru semalam blogger tue tahu nama aku. Sebelum nie dia sama macam u all panggil aku dengan panggilan AMY. Sedangkan nama amy itu wujud adalah dari panggilan nama hubby.hahahaha! tapi x kisah la , aku pun selesa orang panggil aku amy.

So semalam masa dia nak confirmkan barang yang dia nak collect , sekali dia panggil aku dengan nama zana. Yang buat aku suka , kejap dia panggil zana , kejap dia panggil amy. Sian member jadi kelam dekat situ.. Tersengeh sorang aku di buatnya.

Sembang dok sembang gan hubby , sekali hubby terpandang something dekat anggota badan aku. tak leh sebut di part mane , aurat even di kaki sekali pun haram hehehe.. so x de la bukti di sini u all just layan je la cerita aku nie ye..Masa hubby terpandang tue , cepat² hubby belek. Aku pula naik heran apa yang dia belekkan. Dah habis belek , dia kupil²kan benda alah tue. Sampai aku terasa sakit la.Aku tunggu juga en.hubby berkata² tapi sepatah pun dia x bersuara. Sibuk dok belek benda alah tue.

Last baru dia cakap kutu babi nie mama. Than dia berusaha la untuk mengeluarkan benda alah tue tapi tak berhasil, still macam tue juga. Dah lame tue baru aku cakap papa tue mungkin taik lalat kot.Kalau kutu babi kita cungkil dia dah boleh kuar dah, lagipun x de kesan dia hisap darah pun. Tak sakit apa ha!! Terus en.hubby jawab ha'ah taik lalat la ma, padan la x leh buang..." kami berdua ketawa besar "

Mane tak ketawa besar , aku pun x rasa benda tu taik lalat sebab sebelum nie memang x de. Boleh kira ada berapa je taik lalat dekat anggota badan aku nie. Sekali tempat yang biasa kita tengok , tiba² ada kesan hitam timbul. Sapa pun akan fikir macam tue kan.Tapi yang aku pelik kenapa dalam banyak² binatang , kutu babi juga la yang en.hubby nak sebut.Kelakaw tol la...



22 comments:

Panglima7 said...

tersenyum Panglima membaca entry amy ini. Yea ..apa nama sebenar amy yea....nak tahu jugak kan.!!

nurkaloi said...

hahah sbb kutu babi rupe dye cam tahi lalat jugak
bile dye dah isap darah and knyang wrna dye gelap cam tahi lalat jugak hahah

miloaiskurangmanis said...

nak buang kutu babi :
1) petik daun sirih bersama tangkai - dan perah getahj daun sirih tu kat kutu babi tu...
insyaallah senang lah nak cabut kutu babi tu..

tapi kalo bukan kutu babi - jangan buat camni lah...
tak de kesan punnnn!
ekekekeke

Unknown said...

kutu babi lebih kurang je dengan taik lalat

Salina@IbuAqil said...

lahai hik3!! tergelak akak dik.. ;)

maszmadi said...

kutu ba** punya pasal yerk... hehe

me suya said...

busy nya akak
suya hari ni baru buka blog..kat rumah mmg cuti sungguh.xsentuh laptop pun

munna said...

lawak lah amy.... klu kutu babi mmg sakit kan..teringat kena gigit kutu babi dulu sebab rumah kak munna banyak kucing jadi kucing liar pun selalu dtg rumah...sekali kena serang dgn kutu babi...

Cikrosecute said...

hahaha...memang lawak la amy....

norhidana said...

ahak2... tergelak2 besar lah nih... yeke abis tu nk panggil akak apa ek? dh tersedap panggil k amy... huhuu

heheheh sian kutu babi tu dpt nama buruk... akak pun 1,tak perasan ke bile lalat tu berak kt bdn akak tu heheheh...

Unknown said...

akak pun selesa panggil amy...
hahah..
rajin betul encik somi belek2
isteri dia ye..taik lalat yang bini tak tau ada pun dia boleh nampak tu..hahahahh

☾SHiemaCMa786☾ said...

sekali bleh terkeluar kutu khinzir da..
hehehe...
mcm2..
nasib bek bukan!

ZianaRazali said...

apa nama k.amy sbenar?eh k.zana?hehe..sama mcm kawan yna panggil yna,Zana..

kenapa kutu babi?xpernah dengar pulak tuh..

dwatyKNY said...

hahahaha... kalau betul kutu babi kena cepat2 kuarkan... tak pun matikan... kang beranak pinak... heheheh... nasib baik taik lalat jer...

zulkbo said...

salam..
kenapa kutu pun ada nama
babi erkk?berasal dari badan
babi kut..?apa pun nasib baik
tidak dah kena hisap darah
tu..he he

Anonymous said...

hahahaha.. apsal la hubby akk x sebut binatang yg ag cumel.. ladybird ke.. hahaha

Panglima7 said...

kena samak tak kalau dihinggapi kutu babi nie...hehehe

exora said...

kutu babi n pighah(oghe kelate sebut) tu sama ker...cb amy tanya suami..hehe

Sheherazade said...

kikikih,xtahan bace ni

Unknown said...

ank aku br je kna kutu babi tu.lum samaj lg nih.aku sapu air garam cpr cuka kat kutu tu.mngis gaklah ank coz kna tang anu dia.dua tiga kali sapu hah mnongeng kutu tu.snang jer pakai tangan tarik.baru lega ank..so cubalAh siapa yg jd mangsa kutu nih...

Unknown said...

ank aku br je kna kutu babi tu.lum samaj lg nih.aku sapu air garam cpr cuka kat kutu tu.mngis gaklah ank coz kna tang anu dia.dua tiga kali sapu hah mnongeng kutu tu.snang jer pakai tangan tarik.baru lega ank..so cubalAh siapa yg jd mangsa kutu nih...

Mohd Shubhi said...

Tengah cari maklumat pasal kutu babi terjumpa blog ni...nasib baik suami tak korek sampai luka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign