Nov 21, 2011

Kejamnya blogspot mendelete entri sinar raudah


Morning & happy monday all..

Di sini hujan lebat tak berhenti dari semalam.Mesti dua tiga hari nie negeri di pantai timur akan banjir.Kepada mereka yang tinggal di kawasan yang rendah , silalah buat persediaan awal sebelum banjir melanda.Kalau lihat daripada hujan yang turun berkemungkinan esok atau lusa confirm banjir.Tali air yang berhampiran dengan rumah pun dah mula naik air.Tunggu masa nak melimpah je!Mujur la kawasan rumah aku tinggi jadi terselamat la.huhuhuhu!

Ok pagi nie aku bukan nak story pasal banjir tapi aku nak story pasal blogspot yang agak kejam terhadap diri ku ini. Bukan sekali dua tapi dah banyak kali aku perasan perkara nie terjadi.Inilah akibatnya kalau kita menumpang di tempat orang , ikut suka dorang je nak buat apa. Tak perlu ada permission dorang berhak nak buat apa saja. Ye lah dah nama pun menumpangkan..huhuhu!

Mungkin ada di antara kalian pernah mengalami situasi seperti ini dan mungkin juga belum pernah terjadi. Aku pun agak pelik dalam banyak² belog , kenapa belog aku juga yang jadi mangsa.Tapi apa yang pasti , aku dapat lihat perkara nie kerap terjadi selepas aku tukar domain hari tue.Atau mungkin juga selepas belog aku di hack oleh hacker yang tak ada keje.

Banyak entri aku hilang. Kalau nak harapkan aku check satu² memang tidak sama sekali la. Tapi yang boleh buat aku perasan nie bila ada di antara blogger yang minta aku link back bagi tutorial yang pernah aku buat sebelum nie.Memandangkan home page aku sudah di buang maka agak sukar la bagi mereka untuk mencari link back sebagai rujukkan.

Bila cari punya cari link tue dah tiada. Sakitnya hati jangan cakap la.Dalam hati memang dah agak confirm kena delete dengan blogspot sebab sebelum nie sis diana, kak zah , dan beberapa blogger lain pernah minta link tutorial tapi malangnya aku x dapat nak cari.Jadi terpaksa la aku buat yang lain.huhuhu!Nampak gayanya lepas nie aku kena fikirkan soal hosting pula.Kalau ada hosting sendiri x de la risau mane. Nak simpan banyak mane pun x de hal kan...:)




26 comments:

BeloG MTT said...

Alahai tensionnya yunk kalau jadi macam gini memang rasa nk lempang blogspot ni laju laju.. :P

Sabar yer...

Unknown said...

sabtu lepas blog sy pon kena ..blog no found

Unknown said...

alahai..sy kalo bab2 blogger ni..sy pandai tulis aje..kalo la ilang sy punyer kene n3 ke,kene hack ke..mmg x reti langsung..hoho...

Anum said...

belum pernah jadi pada blog anum

Akak Kembang said...

Tak penah kena camtu pulak my...

norhidana said...

alahai...mmg kijam, sgt kijam

hyazz said...

la...sampai gitu sekali..tapi nak tanya la amy..camna leh tau kena delete arr

Kakzakie Purvit said...

Kakak tak tahu boleh jadi macam ini Amy. Sebab N3 kakak tak banyak macam Amy. Nak buat hosting sendiri lagilah kakak rasa kakak tak perlu. lainlah macam Amy kan boleh juga utk online business lagi...

aienda said...

ler.. cian akk..

Lalinkfyza said...

geramnyaa.. saya tak pernah pulak cek ade ke x entri saya hilang. maybe hackers kot :(

Kak Amy said...

@hyazz sebab entri tue dah x de..boleh check balik dekat homepage sebelum nie....

Hudalatip said...

Rasanya amy memang kena beli hosting la, lagipun amy blogger popular..

SoLy SoLicious said...

haishh..scary kan kalo ttbe blog hilang ha

ytekecik said...

ooh nampak sangat diorang ni tak jujur dlm kerja mreke..suka2 je.. ptut la rse pelik je ... hah klo amy nk wat hosting jgn lupa shared ilmu ngn kami.. tkut gak perkara y sme blaku pd kmi..

wahida said...

eiiii...kejam tau blogspot ni..
kalau jadik kat aku, sure aku gelabah giler tak tau nak buat mcm mana...

Anonymous said...

pelik kan blogspot ni..wlaupun dah ada domain sendiri tetap jadi cenggini..

mcm minggu lepas, blog akak tiba2 ilang..

rasa nak tukar ke wordpress jer..tp ilmu tak cukup..huhu..

ozzy said...

Mungkin ada lah sebabnya tu..kena tanya pada yg pakar

Ujie Othman said...

baru tau..entri pon dia boleh delete ya. ingatkan blog kita je.

Jahirah said...

kejamnye...syg entry2 kita sebab setiap entry tu bernilai.kalau blogspot,xclap blh dptkn semula entry hlg kt google reader.wallahualam la...

zulkbo said...

salam..
saya baru tahu blogger
akan deleted posting kita
atau dia ada simpan mana-mana
tak cuma anda belum jumpa cari..
kalau benar terdeleted, simpati
dari saya.

Unknown said...

boleh jadi macam tu ye??
risau jugak akak kalau entry hilang..ngamuk jugak nanti..hehehe

Qhaifa Nur said...

berharap perkara demikian tidak berlaku pada saya..

Salina@IbuAqil said...

kenapa deme suka2 nak delete lak dik? eiiii x suka.. dear, ajar akak camna nak unfollow blog leh? jgn riso bkn blog amy.. adalah blog makhluk tuh.. ;D email akak dik leh.. emienaqil@gmail.com

Sheherazade said...

blog amy femes sgt heheh,jgn mrh dear gurau je

fhm perasaan kehilangan walaupon entry blog kan

risau gak,semoga blog cabuk pia ni elok2 je

faraherda.razalan said...

Pnh kena kat sy gak. skg nie ada mslh, tak naik kat blogger.com...Aisehh!

miya said...

ooo... sy baru tau. blh pulak dorang delete2 ya. ish!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign