Nov 17, 2011

Isteri banyak mulut tapi suami berat mulut

Selamat Pagi...

Isteri banyak mulut tapi suami berat mulut.. ??!! 

Ada ke yang mengalami situasi macam ni.Hrmm..jangan kata tak ada ye sebab aku adalah salah seorang yang boleh di kategorikan seperti di atas. Aku yakin pasti ada di antara korang mengalami situasi ini.  

Antara aku dengan en.hubby memang banyak perbezaan.Kalau dari segi ketinggian sudah pasti la dia yang akan menang.Tengok la aku kan ketot je hikhikhik! Kalau dari segi mengira pula for sure juga dia akan menang sebab bab kira² nie , dia memang cekap. Bak kata mak jemah la dapat A tueeeee hihi! Kalau bab mengalah pula memang dia boleh dapat awards , menang ketegori kuat mengalah.Kalau bab menyimpan pula , dia seorang yang sangat berjimat dan cermat.

Ok cukup dulu banyak dah tue dia menang ha! kang terlebih puji terangkat pula dia kat office nun hihi!.. jangan marah ye lalink ku hehehehe!!!

Banyak dah aku kalah nie.Tapi x semestinya semua dia akan menang kan.Ada juga part yang dia akan kalah dengan aku. Salah satunya bab makan , kalau bab makan dia pasti akan kalah sebab en.hubby tak kuat makan. Kalau bab memilih pula aku pasti akan menang sebab aku seorang yang cerewet tapi en.hubby jenis x kisah. Kalau ada awards menang bercakap pasti akulah pemenangnya sebab en.hubby memang x banyak cakap.

Sebut pasal x banyak cakap , aku nie memang seorang yang ringan mulut.Tak kisah la baru kenal ke atau dah lame kenal jangan cakap la.Penat la korang nak melayan aku cakap.Mungkin aku jadi cam nie sebab masa kecik² dulu bonda banyak bagi makan cunut ayam kot wakakakakakaka! sebab tu mulut tak henti² nak pot pet pot pet.ekekekekeke...

Serius aku x suka berdiam diri. Mulut nie kalau terkunci memang x sempurna la hidup aku.Korang bayangkan la setiap kali kami travel jauh perkara pertama yang en.hubby akan ingatkan aku adalah makan ubat mabuk perjalanan.Bukan sebab dia risaukan aku pening atau muntah tapi sebab dia nak pastikan yang sepanjangan perjalanan tue aku akan tido.ye la dah makan ubat mabuk sure la tido je jawabnya.

Ada sekali tue stock ubat aku dah habis.So dalam kereta tue macam² la aku dok cerita.Pasal kereta la , pasal bangla la , pasal belog la , pasal itu la..pasal ini la tapi dia just angguk je.Tak de la nak menyampuk cerita aku. Last bila dia dah penat dengar aku berceloteh , dia akan bersuara.. mama tido boleh tak! tak penat ke dari tadi asyik bercakap je..hahahahaha! hamik kau kan dah kena..

Kalau bab bersembang dengan adik beradik atau sedara mara pula , x kisah la belah aku ke belah dia ke.. En.hubby memang x banyak cakap.Sampaikan aku tanya dia..kenapa papa x nak sembang erk! mudah je dia jawab 'x tahu nak sembang apa...benar la kalau dah berat mulut tue , nak mulakan cerita pun tak tahu. berbeza sungguh dengan orang yang ringan mulut nie kan! pantang ada ruang , ada je yang nak disembang kan. Bersembang bab² tertentu je ye tapi bukan bab² mengata..kalau bab² mengata sorry , x nak mengundang dosa free yang terang² kita dah tahu habuannya..

So bab nie en.hubby akan kalah dari dulu hingga kini. Ada orang nak share awards ni dengan aku tak! hihi.. ada sapa² yang seangkatan dengan aku tak!..

Si ketot dan si tinggi..
Nie time raya di rumah bonda hari tue..

Gambar nie x de kena mengena dengan entri tapi
aku saja nak letak sekali bagi para pelanggan gadget aku kenal
mane yang nak cod barang , dengan adikku inilah u all akan berjumpa..
tengok muka bagi cam na..wajah kami x sama tapi suara kami 100% sama
serak serak basah gitu..hikhikhik!





22 comments:

Sheherazade said...

Same la,pia kadng2 cakp dgn hubby syg ni jom la sembang2 hihi

suami yg seimbangkan kekurangkan diri ini ;)..Alhamdulillah

Yaya said...

canteknye theme kaler ijo hehe..oh hubby sy byk mlt..sy kureng haha

misya said...

SYA PUN SUK POT,PET,POT,PET GAK

Unknown said...

itu normal la amy...

klu dua2 sama je perangai, tak lah ada istilah "saling melengkapi"

sitausi kite serupa...
sorang bising sorang senyap..

sama dgn Wardina gak..
dia ngaku dia mmmg byk ckp tpi husband dia cuma "hah, eh, ok" je...hahahah

tpi klu dah dua2 byk bunyi, sapa nak ckp, sapa nak dgr kan....

Anum said...

gambar terakhir cm sama je...
hehehe
rasa anum seangkatan kot

Unknown said...

sama ler kiteee...hubby kalo belah sy n belah die pon jarang bercakap..tp kalo sy n die aje..byk benor cerita keluar,dr die kecik2,smpai sekolah,muda remaja smpai ler skang...ade je citernye..kdg2 2 3 kali citer sama..hik hik hik..

sy mmg mulut ringan ngn sape2 je..kalo jupe geng2 sekolah dulu,suami pon x hengat kalo dh berborak..kkikiki

Nazz@Purple said...

itu jodoh saling melengkapi kelebihan dan kekurangan masing2..

cam mak nazz..mak peramah mesra alam..arwah ayah dulu..pendiam le sesangat..

Unknown said...

sy ni jenis x ckp byk....wife sy lak..hm..leh tahan pot pet2

Unknown said...

akak dengan suami sama2 diam..hahahha..kalau depan orang la..tapi kalau kami berdua je memang banyak la cerita..tak tahu la kenapa..sebab tu ramai pelik apasal maisara mulut tak boleh diam tapi ayah dengan ibu senyap je...heheheh

Fiza Rahman said...

Mcm saya terbalik plak, suami byk mulut tapi istri pendiam. Bab tinggi tu pon saya kalah gak sebab saya petite jer ☺☺

Jom baca:

Wordless Picture yang membuatkan Air Mataku Bergenang

Cash-Out Pertama NUFFNANG...Akhirnyaaaaa...

Wordless Wednesday #8: Hobi Saya....

DOA SUPAYA SUAMI SETIA HINGGA KE AKHIR HAYATNYA

Qhaifa Nur said...

bagi saya pula hubby tempat rujukan saya....

qemaishak said...

qema dua2 banyak mulut tapi suami lagi cepat sesuaikan diri kalau p mana2, qema dah knl baru potpetpotpet hehe

lieynanilaz said...

selalu pasangan memang berbeza karektor...baru sepadan..hehe.

Unknown said...

mmg pun... huhuhu. biasa nya lelaki yg berat mulut. tapi in other side, org akan kata perempuan yg banyak mulut pulak

QERY HASAN said...

Oh tidak... Saya memang pendiam. banyak cakap dengan orang-orang yg tertentu je.. Pemalu..

munna said...

kalau kak munna..terbalik...

Unknown said...

percaya tak, en suami kamu sama mcm en zalie..

kak ayu??????
bab berkata2, bab menyembang 100% menang.. hahaha

☾SHiemaCMa786☾ said...

kite x same..
cma byk diam..asben yg pot pet lebeh..hehehe...

yanamib said...

sy lak terbalik..hubby sy jenis ringan mulot..sy jenis berat mulot..hihi tp idak la seteruk hubby akak kot..cuma klu org xkenal mmg kan cop sy sombong..tu jew =)

Sarah Syazwani said...

kami fair kot..sb kdg2 sy ni byk cakap kdg2 senyap gak..tp hubbyla yg nampak cam pendiam

familisihat said...

Salam kenal..
apa yg ditulis dlm entri ni sebijik dgn life kmi somi istri huu..penah juga tgur hubby, ringan2 la mulut sembang dgn sedara mara..bukan slalu jumpa..dia jwb xtau nk ckp pe huu

Anonymous said...

biasa antara hubby & wife salah sorang mesti pendiam.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign