Nov 15, 2011

Istilah wanita mudah di mamah usia sama sekali tidak benar tapi sebaliknya wanita lebih matured berbanding lelaki

Selamat tengahari...

Story nie story lame aku saja nak kongsikan dengan u all. Betul ke kata orang wanita mudah di mamah usia berbanding lelaki. Siapa yang setuju sila angkat keyboard komputer anda..Tapi kalau tak setuju , minta tinggalkan komen kenapa dan mengapa anda tidak setuju. Jawab atau tidak jawab tak menjadi masalah sebab bukan ada hadiah yang di sediakan pun. Aku saja nak bincangkan topik ini kerana sejak dua menjak nie aku sering kali berdepan dengan situasi nie. Adoi sensitifnya la hehe...

Situasi 1

Bila anak buah bertanya 
mak lang..mak lang punya husband tue umur berapa??!! nampak macam budak² la

Aku jawab
Husband mak lang tua 3 tahun dari mak lang la , muka je nampak budak huhuhu...

Situasi 2

Salah seorang pemain bola sepak kelantan , bertanya kepada en.hubby?? umur berapa?? selepas mendapat jawapan dia pun berkata lor ingatkan baru 24 tahun...

Situasi 3


Rakan di facebook bertanya , laki ko ni muda dari ko ke Na??!! nampak cam muda dari ko

Aku jawab
Tak la dia tua 3 tahun dari aku

dan beberapa situasi lain........

Hadoi awat muka cheq nampak tua ke. Tapi bila aku jawab cam tue pandai pulak dorang jawab , eh! x la muka ko nampak matured je huhuhuhu! di sebabkan sering mendapat kritikan begini lalu aku sarankan en.hubby supaya tidak mencukur janggut agar wajahnya kelihatan sama dengan usianya yang dah 3 siri tue huhuhuhu.....

Tapi bila x cukur janggut ada juga yang tanya..

Beb ko tua berapa tahun dari laki ko?? x cukur janggut pun still cakap muda cam ner....

Bab ni memang agak keterlaluan la. Masa aku dan keluarga sedang makan malam di sebuah restorans. Ada sekumpulan wanita dok memandang sambil berbisik dengan rakannya. Time nie aku x perasan , sampailah kekanda aku bagitahu..tengok aweks tue dok ngorat laki ko.

Aku pun pandang la ke arah aweks tue.Haram dia nak rasa bersalah.En.hubby aku pula kalau orang pandang dia memang akan malu sebab sifat semula jadi dia dari dulu seorang yang pendiam dan pemalu.

Lagi x tahan time dah balik naik kereta , boleh pulak aweks tue lambai² tangan.Adoi! mesti dorang ingat aku ni kakak tapi bukan wife..huhuhu!

**************************


Pendapat aku la tak semua wanita itu di mamah usia. Ada yang umur dah lanjut tapi muka nampak awet muda.Kalau ada sekali pun wajah yang nampak lebih tua dari usia atau dalam erti kata lain matured itu di sebabkan faktor kematangan.wanita kan lebih matang dari lelaki. Lelaki ni lambat sikit nak capai tahap kematangan jadi sebab tue dorang sokmo nampak muda.

Satu lagi bab pergaulan.Macam orang selalu cakap aku nampak lebih tua dari en.hubby.Tak sedap betul sebut lebih tua sebut lebih matured la erk hehe.. Aku nampak lebih matured mungkin sebab aku lebih banyak bergaul dengan orang yang lebih dewasa daripada aku. dari kecik hinggalah kini kawan² aku semuanya orang dah berumur.Jadi secara tak langsung pemikiran dan perbuatan aku terikut² sama sehingga menampakan wajah aku yang agak matured dari usia huhu....alasan...

pendapat anda pula??!!!


Adakah aku nampak lebih matured!!!











25 comments:

uncle gedek said...

lelaki makin tua makin gatal....

hehe

Nazz@Purple said...

nazz tgk..dua2 nampak mude je..=) betul..

Tea said...

Ya Allah serius mcm adik... tapi amy tu mmg cantik lerrrrr...

nak buat mcmana yg hubby to muka budak2... beriman... minum tea dulu!

Liyana said...

sy pulak sebaya dgn hubby, tp org x pecaye kate nye hubby nmpk tua, huu

nmpk sebaya je dlm gmbr tu, tp muke hubby mcm budak2 sikit la :)

Dkna Abza said...

sama cantik sama lawa... :)

peminat cheezy wedges?? ada promosi untuk cheese..jangan tunggu lama..

http://kasihsuci-whh.blogspot.com/2011/11/promosi-tepung-cheese-wedges.html

Sheherazade said...

sweet je jgn risau :),may b hubby amy kurus tu nmpk mude je ;D

mamaijat said...

.....biar rupa macam budak2 asal perangai tidak kebudak budakan...
baru haru nanti.....

eB said...

eB tua 5 thn dr shah tp org sellau kater kami sebayer. hik3

Kakcik Seroja said...

Tak perlu kecil hati, yang penting kita bahagia. :)

Acik Erna said...

Amy..jangan risau..amy pun nampak muda..3 tahun tu kira jauh jugak..acik setahun lebih je.
pengalaman acik..masa mula2 kawen dulu..kawan2 kata..suami acik tak jauh jarak usia..nanti acik akan nampak lebih tua..katanya..
masa tu..acik berazam nak nampak lebih muda dari suami biar pun jarak usia tak jauh.
dan alhamdulillah akhirnya berjaya..
tu kata kawan2 la..

Normaliza said...

suami saya muda dari saya, tapi org cakap dia lagi tua...yahooo...hehe

Hanis Azla said...

yg pasti nmpk sepadan sgt.. akak rasa mmg ada org jenis muka muda.. dan ada juga muka yg nmpk berumur.. ditambah pula dengan cara dan penampilan... en.asben akak pun jenis yg nmpk muda.. dah umur 40 tahun org ingat masih 20an.. dah kerja berbelas tahun tp org ingat fresh graduate.. he..he.. bila bawak anak2 yg dah besar2 tu mmg sah2 org ingat bawak adik.. adoiii.. yg tu yg tak best tu.. he..he..

me suya said...

takpe2.. chantek je suya tgk akak dengan suami :)
akak cute, suami hensem

AzeedA said...

amy.. akak sgt tak setuju!
sebabnye.. di mata akak amy nampak lg muda dari hubby... :)

misya said...

pmpuan mmg nmpk matured kot

nurkaloi said...

heheh sabar je laa
lau orang tnye memang ase nak ketuk kan kan ehehe
tp bg kaloi sis ngan ur hbby nmpak sme umor
takde punn nmpak sis ni tua
so abaikan suda ye dak

sahromnasrudin said...

mmg hubby awak nampak muda..mungkin faktor pakaian memainkan peranan...

Unknown said...

kalau tgk dari gambar tu, mmg hubby amy namoak muka anak2 sikit. Tapi kak yus tgk sama cantik, sama padan..

tak perlulah berkecil hati amy, yang penting amy tahu diri dan suami, yang penting korang bahagia, kadang2 bila terlalu fikirkan apa yang orang kata, boleh buat rumahtangga yang aman jadi porak peranda...

Salina@IbuAqil said...

akak pun sama amy, mcm akak ngan hubby sebaya cuma akak tua bulan.. mmg nampak akak tua dr dia pon kan.. hu3!!!

*SiRibenMerah said...

hehehe.. sama je dua2.. maybe dia awet muda kot... ahakss~

*no heart feeling.. janji sempoi je dua2 org...

norhidana said...

hehehehe... ala nmpak sama padan je kak... sweet je

aliza said...

yupppp pompuan nampak lebey berumur, tambah2 selepas melahirkan kerana banyak urat yg putus dik oooiiii.. lelaki urat mana putus, urat gatal makin tegang ada laa... akak tengok gambar, ok je sepadan macam piang dibelah dua.. alhamdulillah ..

kurus said...

selalu org cakap mcm tu lah dik .. wanita nie lebih cepat matang .. kematangan terserlah pada wajah .. :) ok ape .. akak dan abang sama tua tapi ada ketika akak lebih matang dari dia , bila anak2 suke merujuk pada kita berbanding dia :)

ozzy said...

Memang org perempuan nampak lebih cepat tua tambah lagi bila dah ada anak..
Faktor ini bukan hanya pada wajah tapi turut melibatkan perwatakan dan caranya berpakaian..
Orang laki dah tua pun masih ramai yg anggap muda hehe...

Panglima7 said...

Apa pun....amy berdua memang hebat dan sepadan. Thumb up.!! Pasangan kita itulah yang terbaik untuk kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign