Nov 9, 2011

Penangan nasi minyak di hari raya korban

Selamat pagi Malaysia..

Lamenya aku menyepi sampaikan naik bersawang Sinar Raudah..Tue la raya sakan lagi sampaikan terlupa rumah kedua aku nie hehe.. Hurm macam mane hari raya u all , mesti meriah kan! Apa menu di pagi raya.. Ada yang korban ke..Tahun nie aku tak de korban.

Hari raya tahun nie boleh di katakan meriah berbeza dari hari raya sebelum²nya. Tetamu yang berkunjung pun boleh tahan , dah serupa hari raya aidilfitri pulak. Dari pagi hingga jam 12 tengah malam still ada tetamu. Makanan yang di masak pun alhamdulillah habis.. Sikit pun tidak ada yang membazir dan aku pun sempat bersedekah.

Menu di hari raya baru nie aku buat nasi minyak , ayam masak merah , kari daging , jelatah , lemang dan rendang serta laksa penang. Menu memang best tapi yang tak best aku tumbang lepas makan nasi minyak. Hamik kau mabuk sampai bawa balik ke Kelantan. Mane taknya berplastik aku uweks masa dalam perjalanan pulang ke rumah.

Aku sememangnya dari kecik x boleh makan nasi minyak , kalau makan je sure kepala aku akan pening berpusing² mengalahkan orang ada darah tinggi pulak huhu! tapi tue la penyakit aku alah dengan nasi minyak. Aku tak tahan minyak sapinya.. Selalu kalau pergi rumah kenduri aku pasti akan cari nasi putih , if x ada aku akan cuba makan sikit je nasi minyak.Kalau nasib aku baik x de la pening tapi kalau sebaliknya terima la habuannya , pasti satu hari suntuk aku akan tertonggeng huhuhu..

Tahun nie aku x sempat beraya ke mana pun.Tetamu tak putus² tiba , membataskan kami sekeluarga untuk keluar rumah. Aku just sempat bertandang ke rumah Dato Idris je.Itupun sebab rumahnya bersebelahan dengan rumah bonda.Merasa la juga beraya hehehe..

U all jangan tanya gambar ye sebab satu gambar pun aku tak sempat amek di rumah bonda , baik gambar diri mahupun gambar makanan. Dah nama pun badan x sihat kan so x de masa la nak amek gambar semua tue. Cuma aku sempat la bergambar di rumah kami beraya. Itupun sebab nak hantar pada FIL.Kalau tak , jangan harap la nak bergambar...Muka pun sememeh je huhuhu...

Me & Hubby..
senyum pun terpaksa huhuhu!

Hubby & Dato Idris 
ayahanda kepada komposer Wah Idris


33 comments:

Anonymous said...

ok je gambar amy mamasue tgk...sweet je dgn hubby tu

Fazleyatul Aini said...

kecik comel je akak ni. hehe
banyaknya menu.saya pon raya kali ni x sihat. cirit birit.asal makan je membuang

Izan Ishak said...

ohhh...amy alah nasi minyak ye. tp yang pantang tulah yg kita nak makan juga kan..hehehe

Dee said...

ler..sian u sis..lenkali jgn makanlah kalau effectnya teruk gitu..salam aidiladha..

ahmad humairi said...

comenye pasangan pengantin...

selamat beraya sakan,
maaf zahir dan batin.

Chekgu Azrine said...

semoga cepat baik ye Amy...

Teratak Hami said...

Raya di Kelantan ke? Sure meriah di sana ...

"korban"kan diri kerana nasi minyak :-)

faraherda.razalan said...

Amy,

Nasi minyak adalah menu kegemaran sy di pagi raya selain nasi dagang! Takde nasi minyak, tak jadi raya sy! Yummeh!

Kakcik Seroja said...

Assalamu'alaikum Amy...

masih belum sihat sepenuhnya, ya? Jaga kesihatan dan pemakanan tau. :)

cheqna said...

la dik...alahan ngan minyak sapi ke???
first time dengo org mabuk ngan nasi minyak ni...
sabar jelah =)
pepun harap dah sihat la ye

Unknown said...

SALAM,
SINGGAH DAN INSYAALLAH DATANG LAGI

Unknown said...

sama la sy punyer blog..asal raya terus senyap..ditambah2 lagi tenet buat hal..lg la mals nk updated

Zana Adieyza said...

meriahnya menu! siap ada laksa penang lagi.. mesti terangkat habis sedapnya!

raya zana pun biasa2 jer..

Rina Rahamat said...

hubby amy tinggi betol smpi amy nmpk comel sgt kt sebelah dia..


sianny x leh mkn nasik minyak..jelatah tu apa?

Hanis Azla said...

meriahnya raya amy.. comel sgt dia.. first time akak dgr org mabuk makan nasi minyak.. lepas ni tahulah..

Sarah Syazwani said...

amboiii raya sakan niii

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

org kata raya haji kat kelate meriah kalah raya pose ekkk....alololo ciannyer alah ngan nasik minyak ekkk!

Cikrosecute said...

banyak betul menu amy ya....hihihi...sweet jer gambar tue...

Adzrien Shoppe said...

sememeh pun tetap sweet juga posingnya. mmm... jgn makan dah le kalau memudaratkan. lembik badan kalau uwek je.

Kakzakie Purvit said...

Lain kali tak payah nak cuba-cuba yg dah alah tu Amy. Kena jaga kesihatan selalu, banyak lagi makanan lain yg nasi minyak juga yg Amy nak ye...

Rinna said...

Meriah umah Amy org dtg dari pagi sampai ke malam yer..

Nasi Minyak mmg feveret akak.. sian plak kat Amy mabuk yer makan nasi minyak..jgn makan ler.. nanti kalau asik pening2 jerk bahaya plak..

Salina@IbuAqil said...

Cantik apa gambor amy tuh.. Selamat hari raya ye dik.. Aqil pun x shat dmam raya ari tuh.. ;)

eelobor said...

di KB pun meriah jugak cik kak.... huhuhuhu

qemaishak said...

Alhamdulillah gembira tgk amy dah sihat & dapat beraya..moga terus dikurniakan kesihatan yang baik.

Qhaifa Nur said...

sempat lagi masak nasi minyak...

tomey aja si amy ni..

eB said...

suker tgk gambor u tuh, romantis :)

misya said...

cantik gambar

☾SHiemaCMa786☾ said...

ape yg berlaku dgn nasi minyk tu?

nice uols..sweet..

faiz said...
This comment has been removed by the author.
ct rahani said...

rindu nk mkn nasi minyak ganu.. huhu..

Nisa Greennnpanda said...

suke pic amy ngan hubby tue.. ^_^

salam aidil adha ye..

Panglima7 said...

oh...Amy alah dgn nasi minyak yer.? Bestnyer raya tahun nie kan kat sana. Panglima tahun nie...dah niat dah nak buat korban..tapi malangnya hajat tak kesampaian...pasal ramai yg balik kampung, jadi tak ramai di kaw perumahan. Korban tahun ni terpaksa dihadkan, tak dapatlah Panglima berkorban. InsyaAllah tahun depan Panglima buat korban. Bestnya menu Rayaaa amy buat.

nurkaloi said...

sememeh heheh
dah lame tak gune perkataan tuh
slmt hari raye
tak terlmbat lagi kann? ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign