Apr 18, 2011

Bank Persatuan Malaysia Berhad telah di ikhtiraf sebagai Bank Koperasi Kedua selepas...



Bank Persatuan Malaysia Berhad..

Ramai di kalangan rakyat Malaysia terutama yang berada di sebelah pantai timur dan juga Selatan kurang mengetahui tentang kewujudannya Bank Persatuan Malaysia Berhad nie .Atau singkatanya BPMB berbanding dengan mereka yang berada di sebelah Utara. Bank Persatuan Malaysia Berhad telah di tubuhkan sejak tahun 1950 lagi. Satu jangka masa yang lama dan ia merupakan salah sebuah Koperasi yang kini telah di ikhtiraf sebagai Bank Koperasi kedua selepas Bank Rakyat.

Jadi kalau dah namanya Bank Koperasi sudah semesti konsepnya lebih kurang sama .. Cuma yang membezakanya , Bank Rakyat sudah lame bertapak dan di sebabkan itu mereka mampu memberi kadar dividen yang tinggi iaitu 15% berbanding dengan Bank Persatuan Malaysia Berhad pada kadar dividen 10% bagi tahun sebelumnya. Insyaallah tahun nie kita juga mengharapkan BPMB dapat memberi dividen seperti tahun-tahun sebelumnya. Kalau mengikut pada menyuarat agung kawasan hari tue banyak juga keuntungan yang di perolehi..Jadi kalau nak duit anda cepat bertambah boleh la melabur di Bank Persatuan. Aku sudah anda bila lagi.. Menabunglah untuk masa depan anda..hehehehe~ Terlebih kempen la pulak!.

Kenapa tiba-tiba aku bagi info mengenai Bank Persatuan Malaysia Berhad nie. Nak tahu kenapa sebab hari nie ada kuar info mengenai BPMB di media cetak utusan. Sesiapa yang baca utusan pasti dah tahu kan dan kepada yang belum tahu lagi tue boleh lihat di SINI dan sekiranya nak tahu dengan lebih lanjut lagi tentang BPMB boleh lihat di SINI.


Note : Saham Bank Persatuan Malaysia Berhad masih di buka sehingga di beritahu kemudian , jadi kepada yang tak sempat melabur di Bank Rakyat boleh la melabur di BPMB. Hanya Rm2000 saja setiap seorang sama ada ahli baru mahupun ahli lame yang ingin menambah saham yang ada.. Pinjaman peribadi juga di sediakan dengan tempoh pembayaran selama 20 tahun..

6 comments:

Fazleyatul Aini said...

saya pon xtau kewujudan bank ni. kalau x kak amy mention last2 entry xde la saya tau. padahal dulu blaja banking. hik hikhik

eelobor said...

memang dah tau pun lama pun, cuma tenggelam dalam "kepopularitian" bank lain kut...

ana said...

br tau kkonsep bank nie...selalu tgk je, ingat bank utk bantu golongan tertentu mcm agro bank.

kasihibu said...

akk baru je tambah saham dgn b.rakyat
nak bgitahu enpakwe pasal yg nih, mana tahu terbuka pulak hati dia nak bukak saham yg nih

tq amy

☾SHiemaCMa786☾ said...

tq amy...gud info..tq for sharing..cma belom tau lagi psl bank ni..

Bionic women said...

kita pernah dgr bank perstuan ni. hubby pernah nak buat loan tapi lambat sangat take time sebab semua urusan cawangan kat utara yg uruskan so x jadi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign