Apr 5, 2011

Tersentuh di hati lalu air mata menitis ke bumi



Hrmmm...

Selama aku berblogging hampir 2 tahun nie. Tidak pernah sekali pun aku menangis teresak-esak apabila membaca entri yang di hasilkan oleh rakan blogger. Kalau ada pun ia hanya perasaan sedih dan simpati saja. Tapi semalam memang sejarah dalam hidup aku , di mana Amy Syaquena telah menitiskan air mata apabila membaca entri INI..

Aku sungguh tak sangka masih ada lagi rakan yang prihatin dan ambil berat tentang diri aku. Walaupun ianya hanya satu kenalan di alam maya ini tapi rasanya bagai sudah lame mengenali. Terima Kasih buat sahabat blogger Eily di atas entri " Doakanlah kebaikan untuk sahabat kita"..

Entri itu betul-betul buat aku tersentuh. Tersentuh bukan kerana simpati beliau terhadap aku tetapi tersentuh kerana usaha beliau mendoakan diri aku dan suami. Tiada kata yang dapat aku ungkapkan melainkan bersyukur ke hadrat illahi kerana di pertemukan dengan sahabat yang baik hati dan prihatin terhadap sahabatnya walaupun ia hanya sahabat di alam maya...Insyaallah satu hari satu masa mungkin ia akan menjadi sahabat di alam nyata.. Mudah2an kami dapat berjumpa bersua muka satu hari nanti...

Jemput la singgah ke blog beliau " Warna warni kehidupan "...



Note : Beruntung sebenarnya jadi blogger nie , di kala kita sedih masih ada orang yang sudi mengembirakan kita , membuat kita tersenyum dan memberi kata semangat.. Inilah kelebihanya dunia blogging selain dapat berkongsi pendapat dan pandangan kita juga dapat menambahkan kenalan. Dan mungkin juga kenalan yang boleh mendengar rintihan hati kita......

20 comments:

zura_habibhaariz said...

yes...kwn kt blog kdg2 lagi prihatin dr kwn kt luar...kdg2 kata2 semangat dieorg mmg terbaik...

Yasminhamid said...

banyakkan bersabar ye amy... saya selalu pegang kata2 ni: allah nak uji kita dalam banyak cara...jika ini ujian allah untuk saya.. saya redha...allah hanya akan menguji hambanya yang boleh menerima ujian.ini bermakna kita adalah antara insan2 terpilih..
amy diuji dengan kelewatan memperolehi anak.. saya pulak diuji dengan tahap kesihatan anak.. walaupun saya mendapat anak pada usia muda...ini semua rezeki kita masing-masing.. saya sentiasa mendokan amy akan memperolehi cahaya mata.. tak kira cepat atau lambat.. amin..

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

itulah indahnya dunia blogging ini...

walau tak pernah bersua tetapi dapat merasai ukhwah tersebut semakin erat lagi kan..

semoga terus diberi kekuatan untuk berblogging

cik chinta said...

salam, seronok bila tanpa disedari ada yg ambil berat =)

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

ini adalah salah satu sbb kita semua suka menulis kat belog ni kan..moga amy terus bersabar ye..

sarah-najwan said...

itu la amy..
walau kita xpenah berjumpa
hanya berbicara via cyber
namun seolah2 kita seme macam dah lama kenalkan..

akak nk terjah sat n3 itu..

Kakcik Seroja said...

Syukurlah kerana kita masih ada kawan yang mahu menumpangkan bahunya untuk kita melepaskan pilu...

Sheherazade said...

prihatin

pia pon nak buat sebenarnya,lagi2 situasi kite lebih kurang same

InsyAllah,kita same2 usaha ye dear :)

nurkass said...

alhamdulillah..
ukhuwah yg terjalin di alam maya..insyaAllah..satu hari nanti berjumpa di alam nyata..

eelobor said...

seronok bila ada sahabat yang mengambil berat pasal diri kita kan. kekadang walau cuma sepatah dan kita tahu ianya ikhlas, itupun sudah memadai

ieda Qema said...

betul tu amy...! hehehe.. kadang2 kawan2 maya nih lah yg paling banyak bg semngat... owhhh~

Nadyahoney said...

assalamualaikum..akak, tersentuh hati sy baca entry tu..harap akak bersabar atas dugaan yg mendatang.ujian untuk setiap insan tu berbeza. tuhan akan bagi ujian yg mampu ditanggung je kak...dia xkan bg pada hamba yang xmampu..sy sendiri masih xde zuriat stlh hampir 2 tahun kawen.ada jgk dgr ckp2 family psl sy xmgndung lagi..mmg tuhan je yg tau apa dlm ati ni.kita mmg tringin tp xmampu nak memilikinya lagi sbb tuhan masih xizinkan.just simple.anggap tuhan akan bg kita y terbaik lps ni...sy doakan mg akak n sy jgk akan dapat zuriat yg soleh..AMINN

azwa amani said...

muslim yg baik ialh yg mndoakn tuk org lain.....semoga Allah memakbulkn aminnnnn

Myra Jay said...

sabar ye kak.. MJ mengerti perasaan akak sebab MJ pun lalui hal yg sama seperti akak jugak...huhuu..

Sama2lah kita berdoa agar Allah mengurniakan zuriat buat kita..:)

zati embong said...

betul 2 amy.bila jat sedih,ramai yg menyokong jat dr alam maya.

munna said...

rasanya kawan alam maya ni lagi banyak yg beri sokongan pada kita...kerana kita dan dia sama mencurahkan rasa hati dlm blog

BIONIC WOMEN said...

Amy, tq for this entry...
saya ikhlas doakan Amy..sebab tu tanggungjawab saya sebagai umat islam...manalah tau, suatu hari nnti saya pulak ditimpa musibah..
Kalau hanya kita sorang yg berdoa belum tentu termakbul, kalau ramai yg mendoakan, manalah tau salah 1 darinya Allah terima..

terima kasih jugak pada yg bc entry saya dan mendoakan Amy..hehe.

Insyallah, nnti kami balik Kelantan, kita jumpa yea..

hezrina83 said...

nurul baru berpeluang baca di blog eily..nak baca lanjut terus dr blog amy..baru tahu ape jadi sebenarnya

ardinihumaira said...

InsyaAllah ada rezeki akak, amin

☾SHiemaCMa786☾ said...

kdg2 sahabat maya lebih memahami dr realiti..tp kdg2 dua2 pun lebih memahami..+__+
apepun amy,tabahkan hati ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign