Apr 4, 2011

Pos barang tapi tak sampai kepada penerima , mane pergi barang tue..




Aduhhh!!!

Asal barang yang aku pos minggu lepas tak sampai lagi ye! . Hati mula rasa cuak , bukan apa sebelum nie ada rakan blogger yang pernah terkena. Pos barang tapi tak sampai.. Alahai risaunya la.. Last week aku ada pos barang kepada rakan aku di Rawang. Masalahnya sampai ke hari nie barang tue tak sampai ke tangan dia. Lagi buat aku cuak barang tue bukan murah harganya dekat 300 ringgit. Nak demam rasanya kalau barang tue hilang.. Korang rasa boleh hilang tak! Kalau nak kata pos hantar semula kepada aku , mungkin tidak sama sekali coz aku tidak meletakkan alamat pengirim. Yang aku letak hanya alamat dan no telifon penerima je..

Tapi pada hari yang sama aku ada pos kepada 2 orang lagi rakan aku. Tapi kedua-kedua mereka telah pun terima pada minggu lepas.Risaunya la sebab tak pernah lagi jadi macam nie..Tadi telifon en.hubby minta dia pergi check balik dekat pejabat pos. Harap jawapan yang di terima tidak menghampakan aku la. Kalau tidak melayang la duit aku 300 ringgit. Nak menangis air mata darah pun kalau dah di takdirkan barang tu hilang.. Hilang jugak huhuhu~

Ada tak sapa-sapa yang pernah mengalami macam aku. Minta share sikit boleh...



25 comments:

azwa amani said...

errrmmmm...belum lagi sampai kot kak... :) doalah agar urusan dipermudahkan.. :)

Sheherazade said...

semoga brg selamat sampai,pernah juge terbaca kat blog blogger lain yg kena mcm ni

Bunga said...

belum pernah g sis..

Bunga said...

belum pernah g sis..

noor said...

nor pun penah kena..org pos kat nor..sebulan br sampai pos laju. bila dpt dah lunyai sampulnya

Fazleyatul Aini said...

so far x pernah plak mengalami masalah brg x sampai dgn pos laju ni. harap2 sampai la brg akak tuh. insyaALLAH. mungkin ada internal prob ke

Hanis Azla said...

akak tak pernah kena.. tp klu ada tracking no, boleh check balik dgn pejabat pos.. klu takde susah juga.. tp akak harap brg2 tu akan di terima oleh penerima dgn selamat..

cik aiLebiu said...

saya x penah pos barang tp slalu org je pos ke tmpt saya tp x sampai..dah byk kali jg berlaku..semua yg menggunakan pos ekspres. pos laju setakat ni semua selamat sampai.

try lah trace guna tracking no dkt website pos malaysia tu. tp klu dh lepas 15hari utk yg guna pos ekpress mmg dh x valid lg la..

Puteri Iqa Izyan said...

pernah jugak kawan iqa jadi mcm tuh. maybe ada mslh sket kot. tp harap2 sampai dgn selamat la barang tuh..

☾SHiemaCMa786☾ said...

cma belom penah dpt situasi ni lagi..
xtaw la cmana??
mahal tu..berharga rm300..

Imaan09 said...

x letak alamat pengirim, susah sket laa..pos biasa ke??

farahshahirah said...

saya penah kena. tapi bukn saya yg kirim. kwn saya ade pos brg kat saya tapi saya tak dpt2 pon brg yg dipos tu. sedih yg amat.

Kakcik Seroja said...

Kakcik pernaqh pos barang guna pos ekspres ke jarak yang tak sampai pun 10km.. tapi sampai hanya selepas 5 @ 6 hari kemudian! :(

eelobor said...

yang kelakarnya pos laju yang warna kuning tuh dengan moto "DIJAMIN SAMPAI ESOK" hahahaha, se eloknya di tukar kepada, "INSYA ALLAH SAMPAI ESOK".....

Hudalatip said...

tak penah kena pulak amy, selalunya saya akan kesan ikut track no..harap2 takder apalah kan..

miss nina said...

salam singgah
setakat ni, MN belum lagi ada pengalaman macam itu

cepat2 cek, mana tahu dia delay di mana-mana.

::FAIZ:: said...

tak pernah alami..

Mama Zharfan said...

amy guna pos laju ker..kalau ada tracking number senang nak trace

JOM vote MZ kalau sudi!

lianalovekhairi said...

sebelum nie, pernah tersalah bubuh poskod kat alamat. tapi alhamdulillah, barang tu sampai kat ownernya w/pun lambat 2 minggu. Apa2x pun, awk contactlah orang pos laju tu...

ardinihumaira said...

guna pos laju pon boleh ilang kadang2 tu tau

Lina said...

sy rasa baik pergi cek kat pejabat pos...bawa skali salinan sticker yg utk simpanan kita tu sebab itu jer bukti yg kita supaya tdk disalahkan nanti

munna said...

SETAKAT NI DGN POS LAJU KAT MUNNA TAKDE MASALAH LAGI... BIASANYA KAT MMG KITE KENA TULIS ALAMAT PENGIRIM KAN KAT PARCEL TU.... INSYAALLAH BRG TU ADA ...

amiey lee said...

sama ngan kita..

pastu ada satu tu dia pulang balik... nak kna send balik le nampak gayanya..huhu

kak linn said...

minta share sikit apa tindakan lepas brg tu hilang, akak pun ada kehilangan brg guna pos bedaftar pos hadiah ke emak di kg sempena hari ibu tapi dah 2 minggu tak sampai, dah buat aduan tapi dah seminggu takde apa-apa feedback pun, tak tau nak buat apa dah

Adzrien Shoppe said...

kak liza pun nak nangis ni walau pun cuma pos telekung rm95 je ke filipina.. kesian customer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign