Apr 21, 2011

Lidah aku seksi , lidah kau ada ke !!!



Morning all..

Pejam celik pejam celik , sekarang kita dah pun berada di pertengahan bulan April.Wahhh!!! Pantas sungguh masa berlalu. Esok aku dah mula out station balik sehingga awal bulan Mei. Terasa malas sangat nak travel jauh'2 , ia sungguh memenatkan. Tapi nak buat macam mane dah nama pun tanggungjawab jadi terpaksa la tolak tepi semua alasan tue.Semangat'2 tak mau tansion'2..;)

Kalau ikutkan hati rasa macam nak cepat je settlekan semua kerja nie.Lepas tue baru rasa lega dengan bebanan yang di pikul. Ye la selagi tak settle selagi tue aku tak senang duduk , mane taknya payment dah dapat separuh tapi kerja baru 60% jalan. Insyaallah bulan nie dah boleh settle doakan aku ye kawan'2 semoga segala urusan di permudahkan.:)

Ok stop cerita pasal kerja sekarang aku nak tanya , kalau berdepan dengan orang korang akan memerhatikan orang itu ke atau sebaliknya. Maksud aku bukan perhatikan pakaian yang di pakai , kereta yang di pandu atau aksesori yang di kenakan tapi perhatikan ragam dan sikap orang tue. Macam aku , aku memang seorang yang suka memerhatikan ragam dan sikap orang lain. Bukan untuk di jadikan bahan kritikan tapi untuk di jadikan sebagai panduan bagi diri aku;).

Perkara yang sering aku perhatikan adalah time makan. Tak kira la samaada orang tue aku kenal atau pun tidak. Tapi ianya sudah menjadi suatu kemestian bagi aku. Pelik kan! Ye la sepanjang aku berdepan dengan pelbagai orang nie , macam'2 ragam yang aku jumpa. Ada yang suka bercakap semasa makan sampai habis berterabur makanan keluar dari mulut. Ada yang suka makan berbunyi berkecap'2 ( part nie memang aku tak suka:( ). Ada yang suka makan menjulurkan lidah terlebih dahulu sebelum memasukkan makanan ke dalam mulut berbanding dengan yang normal hanya membuka mulut saja. Ada yang suka makan menggangkat pinggan dan tak kurang yang suka menimbang sesuatu makan tue sebelum masuk ke dalam mulut. Tapi jarang kita jumpa orang yang makan dengan tertib ( aku tergolong dalam part di atas tue ).

Seorang kakak angkat aku pernah berkata. Sekiranya kita ingin tahu seseorang tue jenis macam mana kita boleh lihat time dia makan. Kalau dia jenis makan gelojoh dia mungkin seorang yang suka membuat sesuatu perkara dengan kelam kabut. Kalau dia jenis yang suka makan berbunyi , dia mungkin seorang yang tak fikirkan perasaan orang lain. Kalau yang jenis menjulurkan lidah nie aku kurang pasti sebab dulu aku pernah menegur abang long aku makan suka sangat keluar lidah. Maksud aku bila tangan di angkat ke mulut secara spontan lidah akan terkeluar ( tapi tak la menjulur macam anjing tue ye ;)) just keluar sikit je.. So di sebabkan kes ni la aku menjadi habit suka perhatikan orang makan...

Bile sudah di tegur abang long cuba untuk ubah tapi tak boleh mungkin sebab dah terbiasa. Sampai la satu hari tue aku yang makan berdepan denganya tanpa aku sedari , abang long memerhatikan aku makan lalu dia menegur. ' Cakap orang dia pun sama '. Mati'2an aku tak mengaku tapi bila dah terperasan sendiri , cepat'2 aku cuba ubah..keputusanya kadang'2 ok kadang'2 sama huhuhu~:( So di sebabkan itu aku mula menjadi habit memerhatikan orang time makan sampaikan masa mula'2 kenal en.hubby dulu , perkara pertama yang aku lihat cara dia makan. Nasib la dia makan jenis normal , buka mulut dan masukkan makanan ke dalam mulut. Tapi sebenarnya ramai yang jenis makan menjulur lidah nie kalau korang tak caya cuba lihat dorang makan.Jenis macam mane ragamnya...



32 comments:

::FAIZ:: said...

org kata aku makan sgt tertib dan sopan tapi lmbt. hehe

Kakzakie Purvit said...

Kelakar pulak N3 ini. Kakak tak terfikir benda ini. Kelaurkan lidah sikit tu sebab takut makanan terjatuh la...:)

Unknown said...

salam,

masa baru kawin, kesian ZwanZwan asyik kena perli dgn me...
sbb dia makan berbunyi. bila bunyi tu kluar me akan tercangak-cangak pandang siling then kata, "ada cicak berbunyi".

as for me? everytime i chew, i LOOK UGLY!

eima said...

aku pun sama cam ko suka tgk org mkn ...aku tak suka org yg kunyah buka mulut ..nampak ..eeeeiiii geli lah ...
lagi 1 yg mkn bunyi pastu nasi yg dikunyah kuar2..kat tepi bibir....

yg jelir2 lidah ... tu pun aku pelik gak ...

☾SHiemaCMa786☾ said...

hehe..cma xsuka bila mkn ngan org yg mkn berbunyi2..anoyying!

cara cma mkn bese2 je..ngaga mulut,ngap nasi..yg penting x bersepah..

Sarah Syazwani said...

ada jugak mcm tu ye..sx perasan pulak selama ni..ni yg kene tgk cr mkn diri sendiri ni..hehe

Sarah Syazwani said...

ada jugak mcm tu ye..sx perasan pulak selama ni..ni yg kene tgk cr mkn diri sendiri ni..hehe

Misz-ella said...

kakchik pulak makan dgn cepat tapi berhemah. ok tak amy?? hihihi ..

Hudalatip said...

saya jenis yang makan laju tapi bukan gelojoh..:)

Normaliza said...

penah juga kawan cakap masa makan tu melambangkan identiti tersembunyi seseorang tu. ada betulnya kot..

azwa amani said...

akak..amani pun ade habit macm tuu..kalau makan kat luar,..amani ni suka tgok cara org makan...huhuhu...lepas ni malas nak makan kat luar...huhuhu

zaidah said...

zai makan biasanyer cepat....macam mana plak tapi tak gelojoh....klu anak zai makan memang lah tertib...klu makan mee tu sehelai2....macam dikira aje mee tu....lambat..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

sy suka tgk gigi orang..hihi..

JunAina said...

amy...

kak aina depan makanan tak sempat dah tengok org makan, terus ja ngap layan makanan lam pinggan...

tapi setuju ngan amy, cara makan mencerminkan sikap!

Nur Hawa Mohd Zin said...

hehehe...tergelak awe baca sebab sambil terfikir2 gaya awe makan macam mana lah kan :)

sarah-najwan said...

jap akak nk test akak mkn kuar lidah dulu ke dak..ehhe


kompom..TAK..hehe..ada gak kwn akak gtu..huhu..

aza ni said...

saya fesen sawa..

me suya said...

hahaha. suya makan macam mana yerk.. jap g nak fikirkan aaaa~

Panglima7 said...

Memang....macam-macam ragam kalau kita nengok org makan...hehehehe. Tapi panglima takde la amik serius. Ini alamat email Panglima....aminmd70@gmail.com

Unknown said...

suami akak tak suka makan dengan orang yang makan berbunyi..
dia hilang selera..
akak pun sama..
geli ..
hehehh

munna said...

kak munna jenis makan cepat dan laju tapi tak bersepah- sepah kat bawah

Nadyahoney said...

sy pun xtau cmner sy mkn..nnt nak try analisa la..:-)

norhidana said...

akak pun suke gk tgk gelagat org... kadang2 seronok sbb mcm2 ragam...
tp mmg betul nk tau camne perangai org tu, tgk cara dia mkn... mmg betul...

norhidana said...

akak pun suke gk tgk gelagat org... kadang2 seronok sbb mcm2 ragam...
tp mmg betul nk tau camne perangai org tu, tgk cara dia mkn... mmg betul...

azhariahzuber said...

mmg sy pernah tgk org makan terjulur lidah...muka cun tapi tu la slack sikit..hehe..tapi semua org ada kelemahan n kekuatan kan

Tieah Madian said...

Ermmm.. Sy makan camne ek? Huhuhu.. Tak perasan plak.. Tapi selalunya memang akan bersembang tapi time mulut tak penuh lah.. Ngee :)


Entry Terbaru : Skrip Dialog Usop Wilcha Jadi Sebutan Setiap Hari

mummyrinazone beauty said...

alamak tak pernah plak perhatikan orang makan..cumadulu ada gak roomate yang makan berbunyi n memang dia mementingkan diri tak pk org lain..hikhik

Bionic women said...

eily pun suka perhatikan orang, tapi eily suka perhatikan muka orang. suka tengok bentuk kening, mata, dan hidung, mulut orang..sebab setiap orang ni ada keistimewaan. kekadang kita tgk skali , x cantik ler dia ni, tapi bila perhati betul2 cantik jugak. hehe..
eh, camner eily makan ek??? nak rakam ler..haha

nurkass said...

emmm..
menarik n3 ni..
kass pun mmg suka perhatikan kwn2 makan..setakat ni takde yg julur lidah tapi berkelicap tu ada..
means berbunyi..kdg2 kita pulak yg jadi geram dgn bunyi tu..hehe..

sib baik diri ini normal..alhamdulillah..

Sheherazade said...

kadang2 perhati juge,hihi

alamak,,pia pelahap..tp little2 je kot hehe

AngahSayang2314 said...

ada ye macam tue hehehe nanti nak tengok la.. hehehe

Anonymous said...

tapi ada jugak yg suka tegor cara makan kita, tapi sebenarnya dia pun tak perasan buat yg sama..haha!

tp ada 1 kisah yg pernah akak alami 2 thn lepas, lelaki ni tegor akak, jgn letak tangan atas meja..tak manis perempuan buat macam tu..
terus muka jd blushing..termalu okeh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign