Apr 1, 2011

Gurauan April Fools , aku meninggal dunia




April Fools !!

Ada apa dengan April Fool..Selain dari birthday anak , hari nie juga mengingatkan aku pada satu kejadian yang terjadi tahun lepas. Di sebabkan April Fool ada salah seorang sahabat aku sanggup menyebarkan berita yang kononnya aku sudah meninggal dunia. Walaupun ia hanya satu gurauan untuk mengenakan sesama kawan-kawan tapi serius aku katakan ia sangat tidak masuk akal. Sebab ia melibatkan perasaan orang...

Bagaimana kalau Bonda dan Ayahanda serta ahli keluarga aku dapat tahu. Tidak ke ia boleh mendatangkan masalah kepada mereka..Terutama dari segi kesihatan , bonda dah la ada lemah jantung. Tak dapat aku bayangkan kalau perkara itu terlepas di telinga Bonda. Di sebabkan gurau itu aku sudah tidak berkawan lagi dengan sahabat aku itu. Bukan aku yang pilih jalan begitu tapi dia sendiri memilih untuk tidak mahu menegur aku lagi gara-gara aku menegur tindakan dia.. Tapi serius untill now aku masih terasa ngeri sangat dengan gurauan yang keterlaluan itu.


Note : Jangan la bergurau melampaui batas kerana kadang kala gurauan itu boleh mengundang padah...Renung-renungkan la...




27 comments:

Hudalatip said...

iyer ke? sampai cam gitu sekali? hmm..tak patut sungguh la..

Wonderful Life with Mary Kay said...

Melampau tul bergurau camtu. Agak2 ar...

Fazleyatul Aini said...

tak payah la sambut april fool ni. melalut je

Sheherazade said...

melampau

cube cari sejarah april fool,kita umat isalam xpayah sampai mende2 tak berfaedah mcm ni

farahshahirah said...

uish ! smpi mcm tu skali ke gurau ? mmg tak patut.

Yasminhamid said...

nak bergurau pun biar kena pada tem[pat...kena juga jaga sensitiviti.. kalau saya.. mesti dah hangin satu badan..

Yasminhamid said...

nak bergurau pun biar kena pada tem[pat...kena juga jaga sensitiviti.. kalau saya.. mesti dah hangin satu badan..

Cik Pulau said...

btol..
lagipun x elok kn smbut april fool ni..

nurkass said...

subhanallah..
kenapalah cetek sgt pemikiran sampai perkara tu pun di buat gurauan..nauzubillah..

tak dpt bayangkan kalau terjadi apa2 kat keluarga kita..haihhh..

Myra Jay said...

Bergurau tak salah tapi kalau melibatkan ajal maut nie mmg takleh terima la.. Mmg kalau ibubapa dengaq takke risau depa...

Unknown said...

bukan ke kata2 kita tu satu doa..kan??
tak baik la buat gitu..

sarah-najwan said...

alahai guraunyer..serius sgt tu..huhu

Unknown said...

betul tu. Memang tak patut bergurau pasal mati ni. Lagipun kenapa kita pun nak turut sama ber April Fool? Tak baik semua tu...

wahida said...

gila la gurau sampai mcm tu sekali...ish...april fool x boleh disambut..

selamat hari lahir utk anak u sis...semoga dia menjadi anak yg soleheh...amin...

Noor Fatin said...

ya allah. kenapa sampai mcm tu sekali gurauannya? tak perlu ada kawan mcm tu. menyusahkan hidup aje T__T

ieda Qema said...

serius, gp yg baca pon seriau! jgnn la merepek sgt ikut bnda2 yg x elok cam tu.. hmm.. xtau la nak cakap cam ne..

me suya said...

setakat ni mmg takde pengalaman april fool dan tak pernah ingatt pasal april fool.. melalut je kan~

Unknown said...

gurauan itu sangat melampau..

Unknown said...

la..asal dia melampau sgt grau giut.haish~

white rose said...

org xde keje nak piki mende lain...
sakit jiwa org tu ghamaknye...

sabar ye amy...

Panglima7 said...

Kalau nak bergurau pun patut-patutlah ...kan Amy? Ini gurau kematian. Kalau panglima..Panglima dah sekeh kepala dia. Org mcm tu...memang patutlah tidak dibuat kawan...kerana tidak sensitif dgn sahabat sendiri. Org mcm ini....hanya berfikir keseronokkan bagi dirinya sahaja.

mamawana said...

Opis mama...takda saper pun kesah pasal April fool nih. Semua serius pagi2 wat kerja nak siapkan paper meeting...sehari suntuk semua staff serius moncong no jokes sebab nak kejar date line. heeee

miss ice said...

adeh...mmg xpatot..
sronok ke buat mcm tu..ish2

azwa amani said...

jangan main-main tentang ajal dan maut.. :)

Unknown said...

sangat melampau gurau tetang kematian..
mujur ayu buka jenis pandai bergurau...walau ayu suka berjenaka..

eelobor said...

wahhh...giler kentang dia punya gurauan

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

memang tak patut sgt gurauan yg macam tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign