Apr 13, 2011

Beratnya hati nak tinggalkan suami..



Baru lepas call Bonda di kampung. Alhamdulillah Bonda dan Ayahanda sihat dan Abang Ngah yang baru lepas operation buat kali ke dua isnin lalu pun sihat. Cuma ada rasa mengilu lagi sebab di belah tempat yang sama. Mau mengambil masa lagi untuk pulih! Sian dia hope tahun nie tak de la tangguh kawen lagi , kalau tak nanya tunang dia.. huhuhu~

Tadi ngadu dengan Bonda , kenapa susahnya nak tinggalkan hubby. Even ummie dan abah ada boleh tengokkan pun hati still berat nak tinggalkan. Banyak yang aku fikirkan , makan dia nanti. Selalu aku masakkan! Pagi sebelum pergi keje , aku akan siapkan breakfast dia , aku akan hidupkan enjin kereta dia dan sementara menunggu enjin kereta panas kami berborak dulu. Bila sampai masa nak gi keje macam biasa salam2 than aku akan pandang kereta hubby sampai tak nampak bayang than baru aku masuk dalam rumah. Nie kalau aku tak de mesti dia rasa sunyi. Selalu aku nie jadi bahan usikkan dia. Alahai betul kata orang bukan senang nak berjauhan dengan suami nie. Tabik spring la pada pasangan suami isteri yang boleh berjauhan tue. Aku tinggal kejap pun dah libang libu hati..huhuhu~

Korang tau apa Bonda aku jawab. Tue la dulu masa belum kawen selalu suruh aku tinggalkan ayah kamu. Bagi alasan kata aku cemburu la , apa la . Sekarang bila dah kawen ko tau la macam mane rasanya nak tinggalkan suami.. Adoi Bonda slap la pulak! Tepat lak tue huhuhuhu~ Macam mane nak buat nie , nak bawa en.hubby dah confirm la dia tak boleh tinggalkan bank. Aduhai.. U all kalau berjauhan u all buat apa ye..Share la sikit bagi yang dah berpengalaman tue!!!


30 comments:

syazai86 said...

selalu caling2, MMS & guna je la teknologi mana yg ada kak....dah mcm bercinta dulu la pulak..hehehe....byk2 bersabar ye kak....

eMMe said...

saya dah biasa di tinggalkan, kalo dpt balik umah parent, saya balik la, kalo tak, saya duk umah sensowang, then ngadap laptop tgk blog sinar raudah, hahahaaa...jgn sedih la amy, kene kasi ati u tu kuat skit amy...tak elok lemahhh je.. i know u can do it...

ytekecik said...

sabar la ye amy.. beruntung ada suami yg memahami..
jeles kite..

Kakcik Seroja said...

Kakcik selalu ikut suami je! :)

Tuan Din said...

buat dono jer... lama2 oklah tu...
p/s : sapa yg buat design blog nie?

Effi Rahmat said...

huhu.. sesekali kalau berjauhan jadi cam baru berchenta ler.. koling² tetipa ari.. gayut kat tepon.. email².. padahal gi kursus dalam mesia jer.. tapi serius.. i mmg x bleh jauh ngan en hubby, bear i tuh...

Unknown said...

mula2 mmg rasa mcm tu, even skrg pun bila suami OS, still rasa lain macam.

Tapi teknologi skrg kan canggih. Mcm2 boleh guna kan, sms, mms, chat, messenger. Guna apa yang ada. Lagipun bukan lama sangat kan, sabar..InsyaAllah nanti bertemu semula...

Hudalatip said...

kadang memang penah ditinggalkan, tapi duduk umah parents, kalau takmo duduk dengan parents duduk dengan kids je..hati mmg tak senang, tapi biasanya sms n calling2 jer..

Ati Masrif said...

kak ati tak pernah berjauhan
dgn hubby lama2

masa anak sulong saje
balik pantang 2 minggu je
pastu tak mau dah...

Kak Amy said...

tuan Din : amy buat sendiri , awat x ok ke..

Yasminhamid said...

sempat berjauhan dengan suami selama setahun. dia di sabah saya di kl. semua jenis alat telekomunikasi kitaorang guna untuk lepaskan rindu. tambahan pula masa tu dia ngajar kat pulau.line tepon pun tak ada.. surat pun kitaorang tulis.guna pos laju..tapi sekarang dah makin canggih.. video call boleh buat bila2 masa...

Unknown said...

pernah jauh dengan suami..
masa dalam pantang..
hari2 rasa tak seronok ja..
setiap minggu paksa suami balik kampung...
nak buat cemana..
kena lalui nye jugak..
bila jauh rasa sayang itu makin kuat..:p
jangan risau ya..

NM02 said...

yu nak pegi maner??

ai kalu tinggalkan hubby kerna berkursus ai redha je.. mula2 tu biasa la.. mcm2 kita risau, tapi lelama dah lali.

sebab tu ai memerlukan hp yang ada kuasa ber3G. setiap saat nak tatap wajah kesayangan hamba tu

dia plak tak senang duduk kalu tak de ai sebab dah biasa berdua..

nurkass said...

alahai siannya..
mcm tu rupenye..
tanda kasih kat suami..

JunAina said...

alah bisa tegal biasa Amy...hehehe...
kak aina 4 tahun berjauhan ngan Pak Tuan dan sampai skrg pun kadang2 kena tinggal berminggu2.

sms le pengubat rindu, kalau nak calling2 selalu pun jenuh le nak bayar bill nanti. satu lagi bawak bekal kainpelikat yg belum basuh boleh le buat selimut, nanti ada bau en.suami jugak...terasa ada kat sebelah je...hahahhaa...

Ummi Danish said...

jrg berjauhan ngan hubby. klu outstation pun angkut hubby n danish..ye la..same mcm amy, tk leh renggang.
tapi ari tu gi 4 ari tanpa hubby, tiap waktu skype..he he

sarah-najwan said...

akak mesti call sokmo..
tapi tgk time jugak
nak2 masa tu hubby meting ka..tgh dok kursus ka..xle nk call..

tapi hubby akak jugak akn sms..hehe
cakp rindu2..mcm org tgh bercinta..wakakakakka..
masa tu la nk sms..i lap you..you lap me..hahahaa

eelobor said...

wah....jelez nyerrr.....huhuhuhu

kasihibu said...

Amy sesekali seronok jugak
windu2an...
rasa macam bercinta2 je dgn tifon dan bersms bagai ;p

Noor Fatin said...

sabar k. insyallah bleh pnya. rajin2 la berhubung. mcm2 teknologi dah ada skrg :)

Sheherazade said...

take care ya dear

sabar banyak2,kuatkan semangat

InsyAllah amy dan hubby blh tempuhi

Pia memang tak penah berjauhan dgn hubby sejak kawin

Chekgu Azrine said...

kena biasa2kan diri.. saya tak sayang suami.. ye dak.. hehehe

Fazleyatul Aini said...

aiyark ini kes org dah berumah tangga. saya ni bujanggg lagi. hihi. kalau rindu call je hari2. 3g kan ada skrg

Bionic women said...

sejak kawin lum pernah lagi berjauhan kecuali masa pantang anak first dulu, tupun dah nekad kalau pregnant lagi xnak dah pantang kat kampung (padahal masa pantang hubby balik tiap2 minggu)..
saya rasa saya paham aper amy rasa..sebab saya pun mesti macam amy kalau kena berjauhan. Sebab tu saya benti kerja..hehehe..nak berkepit jer.

Kakzakie Purvit said...

Buat kakak pulak abang biasanya kalau outstation hanya sehari-dua je. Anak-anak pulak busy body jadi tak adelah terasa sangat....

☾SHiemaCMa786☾ said...

alo..cian kat amy..berjauhan dgn hubby..he3..cma ngan en hubby x selalu berjauhan..
oh ye..skrg ni kan dah canggih..calling2 ke,mms ke,v cam ke?
bole la lepaskan rindu tu...♥

munna said...

tak boleh nak bagi ilmu dgn amy.. pasal kak munna tak pernah lagi berpisah dgn en. abg...

azzey said...

saya pon mmg tak seronok klu jauh2 ngan hubby..tp klu dh terpaksa nak kata apa..:(

azzey said...

klik HB

mummyrinazone beauty said...

hikhik belum pernah kena tinggal lagi..hubby nak g outstationpun selalu tak jadi=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign