Aug 11, 2011

Berat Badan Turun, Gairah Seks Naik


Sebuah penelitian terbaru membuktikan seseorang yang berhasil menurunkan berat badan bisa berdampak langsung terhadap peningkatan gairah seksualnya. Kesimpulan ini diperoleh profesor dari Adelaide University, Australia, Gary Witter, yang meneliti 31 pria obesitas selama 8 minggu. "Penurunan berat badan 5 persen saja bisa mengatasi masalah seksual," katanya dalam Times of India, Sabtu (6/8). Penelitian ini dipublikasikan dalam The Journal of Sexual Medicine. Profesor Witter menjelaskan bahwa seseorang yang terkena diabetes, khususnya tipe dua, hampir dipastikan memiliki masalah fungsi ereksi, gairah seks, dan gangguan saluran kencing. Masalah ini, kata Witter, bisa dengan mudah diatasi asalkan seseorang bisa menurunkan berat badannya dengan melakukan diet rendah kalori. "Sedikitnya mereka harus menurunkan 600 asupan kalori dari biasanya," kata Witter. Memang penuh perjuangan, tapi berdampak positif bagi keharmonian rumah tangga. Witter menyarankan diet sehat yang baik harus dilakukan rutin, setidaknya selama 12 bulan agar penderita obesitas merasakan manfaatnya.


Terbaca artikel ini tadi! Actually x ada kena mengena pun just nak kongsi kat sini je. Hrmmm boleh percaya ke artikel tue.. owang putih buat penelitian mesti la betul kan. Ishhh!! nak pertikaikan pulak. Aku nie sebenarnya sedang membelek² di google untuk mencari info berkenaan penambahan berat badan.Sekali keluar artikel nie. Ceittt!! orang nak tambah berat badan la tapi bukan nak diet kasi kurus.

Sekarang ni aku risau sangat! Baru puasa 11 hari tapi berat badan aku dah turun 2 kg. Aduhai letih betul lihat penimbang tadi. Aku sangkakan penimbang tue rosak rupanya berat badan aku yang dah turun. Punyalah payah aku nak tambah isi , makan masa berbulan juga la baru dapat 2 kg tue sekali turun macam tue je. Sedih betul!!!En.hubby pun sama dah turun berat badan. Nampaknya kami berdua sekarang nie tengah berlumba² , sapa yang jadi tiang telifon dulu. huhuhuhu...

Semalam en.hubby dah mula beli suplement untuk tingkatkan selera makan. Bila dah lost weight beberapa kg risau juga , nanti baju raya x muat pakai sebab besar.Padahal size baju double ss! x kan nak cari baju budak bawah umur pulak kan huhuhu... Wish en.hubby berjaya cuma aku nie x tau nak makan apa. Selera bulan puasa ni memang out , jadi aku nak cuba cari suplement juga.. Ada suggestion tak.. Kalau ada meh la kongsikan dengan aku. X rela dowh badan kepeng cam nie , kena tolak sikit dah jatuh.. Dah la katek tambah kurus lagi silap² haribulan orang ingat aku budak sekolah.Ceitttt!!! x mau la...


Note: Orang lain sibuk nak berdiet aku pulak , sibuk nak tambahkan berat badan. Hari tue aku perlu 3 kg lagi untuk maintainkan BMI tapi hari nie aku perlukan 5 kg lagi untuk balance dengan ketinggian aku yang comel nie huhuhu...sedih :(





15 comments:

merahitujambu said...

good luck..puas ani kena laa diet.buka makan kuih je.=)

arituarini said...

wahh nak naiknb berat pulak ye..kih kih kih

Fazleyatul Aini said...

fuhh kalau saya turun berat best tuh. xde la asek di pam2 je. hehehe

Nazz@Purple said...

try ar herbalife..leh naikkan berat badan gak..

Anum said...

good luck

SoLy SoLicious said...

sy pulak, ingtkan bulan pose mkin turun, makin naik pulak berat,..xoxoxoxox

Unknown said...

kalo ayie nak tmbh bert badan kalo mlm before tido cuba mkn nasi @ smthnglh..huhu

BeloG MTT said...

Berat badan makin melonjak naik.. =..="

Aziela said...

aduhhh...akak nie makin bertambah..padahal desperate utk kurangkan...huhuhu...

Sarah Syazwani said...

org kurus nk gemuk..org gemuk pulak nk kurus..hehe..sy xdela supplement sbb sy pun nk turunkan berat ni..hahaha

ozzy said...

Assalam..

Macam tulah..yg kurus nak gemuk , yg gemuk nak kurus pulak..susah nak puaskan hati..apapun yg penting kita sihat x kira badan naik atau turun

kaizen said...

makan la protien....

aienda said...

try amek supplement yg ade vitamin ACE.. elok utk kesihatan n kulit.. xpon akk cer mkn kapsul dr SNE.. mmg ELOK... cer mkn ea..,

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sudah berjaya...

Sheherazade said...

pia kena kurangkan brt bdn,amy u kurus la dear

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign