Aug 4, 2011

Bila dah kena tangkap baru nak merayu ! Kalau tak menyibuk tak boleh ke Mak Anon



Di sebabkan aku serabai hari nie maka entri pun turut terkena tempiasnya. Habis bercelaru! Tajuk entri entah ke mana , entri pula entah ke mana.Tak tahu hujung pangkal cerita aku kan. Actually macam nie storynya. Salah seorang bangla aku kena tahan dengan polis di Sepang atas kesalahan tidak dapat menunjukkan pengenalan diri (passport). Jadi pihak polis terus la cekup dan bawa ke balai. Si mat bangla tue pulak cuba untuk jelaskan kepada pihak polis yang passportnya berada pada agen.Masa first tue polis tue percayalah dan memberi kebenaran kepada mat bangla tue menelifon aku. Tapi malangnya telifon aku pula off time tue.Ye la malam kan! kalau aku on confirm ada je mat bangla yang telifon.Dorang nie bukan jenis faham bahasa. Kena cakap banyak kali baru faham..Di sebabkan tidak dapat menghubungi aku jadi bermalam la mat bangla tue di lokap...

Kenapa mat bangla aku kena tahan? Jangan salah faham ye , mat bangla aku datang bukan ikut laut tapi ikut udara so sudah pastinya 100% halal punya. Masalah bangla aku tue satu je dia x bawa bersama surat kuasa yang telah kita berikan kepadanya. Surat itu sebagai pengenalan diri sementara kerana agen sedang menguruskan pembaharuan permit untuk tahun yang seterusnya. Jadi di sebabkan kelalaiannya sendiri maka bermalam la dia di hotel 5 bintang dengan harapan 'KAKAK' dapat keluarkan saya dengan cepat. Hadoi pening kepala! Aku rasa hari nie hari bangla bermasalah kot. Di sepang kena tahan polis! Di pengkalan Ulu medical x lepas! Di air tawar mengamuk gaji tak dapat dah 8hb.Mane tak pening di buatnya..Tambah dengan kecuaian sendiri dah menyusahkan aku.

Kenapa kena naik flight?Sebab aku berada di Kelantan dan bangla aku pulak berada di Sepang. Bangla yang aku handle bukannya berada di satu tempat je tapi banyak tempat di seluruh Malaysia. Kalau ada masalah macam nie memang aku kena turun sebab kita dah amek service charge pada dorang dan untuk mengeluarkan mereka pula hanya agen saja yang di beri berkuasa. Nak minta tolong orang lain memang tak boleh!Pihak polis memberikan tempoh 7 hari dari bangla di tangkap , sekiranya tidak di jamin maka bangla itu akan di bawa ke pusat tahanan sementara untuk warganegara asing di Linggi..Kalau dah sampai di pusat tahanan memang masak la agen.Banyak kerja kena buat.Adoi boleh kena demam sengugut macam nie huhuhu..


Harap jelas ye dan kepada mak Anon yang kecoh lagi busy body. Aku tak mau cakap banyak! Anyway terima kasih la ye sebab anda terlalu perihatin terhadap saya.Dan terima kasih juga kerana menyumbangkan pahala kepada saya dik kerana fitnah yang di lemparkan tue. Alhamdulillah amin~






29 comments:

zura_habibhaariz said...

aduss..mmg kena gi la nak xnak..kesian plak kt bangla tu:-)

Unknown said...

mak anon tu sakit mental tahap kronik...xpe ucapkan lah "alhamdulillah...."

Kakzakie Purvit said...

Ganjaran berganda Amy Allah berikan. Sabar.... abaikan yg tidak perlu utk menjalankan tugas harian...

Fariza Othman said...

sempat lagi menempek tatkala org lain dlm kesusahan. tak tahu bile hari die dlm kesushan adakah org lain akan GELAK besar seperti mana die buat kat org lain atau sebaliknya. Niat di hati memg tak de sape org tahu. yg tahu ALLAH dan die. Jdi sebelum buat baik beringat.

Lelaki Ini said...

x memasal je mak anon tu...aahhahha!XD

pika said...

haaih menyibuk je cik anon ni . nak kata ada setan hasut , setan dah kena ikat . oh , maybe cik anon ni dh mmg setan wakaka

mrs kayrul said...

sabar je la kak...nasib badan la bulan2 puasa nie....

ANDAIANNYA said...

byk sgt y nak dengki mendengki ngan kite

Scha406 said...

oo cmtu ke Amy....hurmm...payah gak kn bile jd cmtu...

Amy, xyah marah² kt Anonymous sbnrnye..buang masa....yg penting, dia x suke Amy, dia bc gak blog Amy....dia ikut jugak pkembangan Amy...so, patutnye dia la yg MALU sbb XTAU MALU......

ehehe

Anum said...

manusia ini mempunyai berbagai-bagai perangai
sabar ya

eima said...

eeeeeeeeii...
sedap nye bercakap ...
klu ingat malaysia ni leh maju ke klu tak bw pendtg masuk masuk ??

sape nk buat bangunan tinggi² tu .... org kite ?? lu pikir lu jawab ....

aanie said...

susah gak keje amy ni kan...pedulikan la mak anon tu..yg pntg amy tau keje amy...

[sutera kasih] said...

akak kerja bhgian urus pekerja ke?sorry 1st time singgah sini..

mak anon tu pun xpatutla ckp cmtu..dh kira fitnah tu..

Yasminhamid said...

ya allah.. sabar ye amy. jahat tul anon ni.. dia dengkikan kesengan amy ni..

SoLy SoLicious said...

haha... ade lgi..ingtkan semalam aje....x detect ip die??

Myra Jay said...

Sabar ye kak, mmg dugaan betul tu untuk akak, sabar ye...

zaidah said...

oooo macam tulah kisahnyer...patutpun baca n3 yang pagi tadik macam tak faham...hehehe

munna said...

mmg hal2 tki ni pening kepala di buatnya.... kak munna skrg ni tgh uruskan biometrik dgn imigresen...tiap2 hari bawa pekerja pergi imigresen sana...pening kepala di buatnya...

Diamilikku said...

oowhh baru faham nape ada mak anon...heheheh :) sabar yer...ujian bulan posa...

atuk said...

Assalamualaikum Amy

banyak bersabar ajer amy...

moga dipermudahkan

SELAMAT BERPUASA

Wassalam

sahromnasrudin said...

biarlah mereka dengan cerita mereka..sabar ye...

sarah-najwan said...

sabar amy deh....allah maha besar dan adil..

Fazleyatul Aini said...

sian bangla x pasal2 masuk lokap 5 star. huhu

me suya said...

eyh melampaunya anon ni
tak tahu hujung pangkal kecoh nak sabitkan kesalahan org.. susahlah kalau org kita ni fikir pendek

Unknown said...

apsal lah si anon tu suka kecoh tak tentu pasal kan....

Bulan puasa ni baik jaga mulut dan perbuatan, benda2 yang boleh menyakiti hati orang lain baik di elak.

Kalau tak tahu sebab musabab baik diam kan....

azwa amani said...

memang akak kena pergi jugaklah ke sana...nanti makin susah pulakk...errmm tak hbs2 mak anon tu... sabar jela dalam bulan puasa ni..

Unknown said...

ujian bulan posa tu amy...

kurus said...

sabar ya dik .. allah bersama mereka2 yg teraniaya .. dan ada je yg dengki pada org yg baik hati mcm amy nie .. akak pun pelik ..

tapi its normal dikk mana2 punn ada je mak anon nie :(

Sheherazade said...

sabar ye dear,dugaan

Allah ade

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign