Aug 10, 2011

Traffic blog di bulan puasa di luar jangkaan



Morning all...

Hari nie sudah hari ke 11 kita berpuasa. Aku pulak masih ok x ok je berpuasa. Mane taknya sehari di serang gastrik dan sehari lagi ok. Dok berselang seli macam tue je la. Tak tahan Ooo.. tapi alhamdulillah mujurlah aku berjaya menghabiskan puasa. Tak de lah terkandas di tengahari huhuhu..

Ok for today aku nak story pasal traffic blog di bulan puasa nie. Korang rasa traffic blog korang maintain seperti biasa ke atau sebaliknya. Atau ada peningkatan yang mendadak sepanjang bulan puasa nie. Kalau ada perubahan , bolehlah kita kongsi²kan di sini..

Bagi traffic blog aku adalah sangat mendukacitakan.Tapi aku tak ada la ralat mane pun sebab aku tahu bila aku jarang blogwalking pasti ini yang aku dapat. Hasil yang sangat menyedihkan tapi pape pun aku tetap bersyukur kerana SR masih menerima kunjungan..Ok cakap pasal traffic blog nie , aku agak terkezut dengan satu perubahan nie. Kalau sebelum nie traffic blog aku hanya lebat pada siang hari tapi berbeza pula di bulan puasa nie.Percaya atau tidak kalau aku katakan kebanyakkan blogger aktif berbloging di sebelah malam.

Tak percaya! kalau tak percaya korang boleh lihat bukti di bawah nie. Traffic blog aku pada sebelah malam memang di luar jangkaan aku. Kalau sebelum nie hanya lingkungan 60 ke 80 uv saja tapi berbeza di bulan puasa nie. So timbul satu persoalan! adakah dengan menghasilkan entri di sebelah malam dapat meningkatkan blog di bulan puasa nie. Jawapan aku ya! berdasarkan analytics nuffnang ramai pengunjung yang berkunjung di blog pada sebelah malam . Jadi kalau kita lebihkan entri di sebelah malam , sedikit sebanyak dapat meningkatkan traffic blog kita. Aku sudah perhatikan perkara nie beberapa hari dalam bulan puasa nie dan ternyata traffic blog di sebelah malam sungguh di luar jangkaan..So apa kata korang cuba mane tahu berhasil..sekadar pandangan saja bagi mereka yang ingin meningkatkan traffic blog jangan lepaskan peluang ini..

Jom kita lihat bukti di mana ramai pengunjung yang singgah di blog pada malam hari. Apa yang aku paparkan di bawah bukan untuk menunjuk traffic blog aku yang suam² kuku tue tapi aku cuma nak tunjuk bukti bahawa pelawat di sebelah malam meningkat sejak bulan puasa nie.

- Sila abaikan traffic blog aku yang segan nak naik tue.. nie la hasil kalau kita x blogwalking dan menghasilkan entri yang tidak berkualiti ..jangan ikut tau nanti traffic blog korang akan jatuh menjunam macam aku huhuhu...



Perhatikan graf ini meningkat pada waktu bila?

Fokus pada angka yang berada di dalam kotak merah

Graf selepas pukul 12 malam tadi sehingga pukul 10 pagi

Perhatikan sekali lagi angka di dalam kotak merah


Nampak tak!
Boleh tahankan pengunjung di sebelah malam
Jadi sedikit sebanyak ia dapat menaikkan traffic blog
jadi apa kata korang cuba pulak!

sekadar untuk berkongsi bagi mereka
yang inginkan perubahan pada traffic blog.


Sekian..













23 comments:

Anum said...

tahniah.. dapat menaikkan traficc blog

me suya said...

Suya pulak bila malaam malas dh nk on laptop.. sebab balik terawih, tgk buku or majalah.. then terus ZZzzzzzz...

dhiera zainudin said...

trafik saya biasa-biasa saja.. tapi memang kat blog saya selalu orang datang waktu malam~

Far8 budak baik said...

kita same jelahhhh..
ingt poser ni menaik kn..
tapi okey ape...
try ar kn wat entry yg berkualiti..
tapi klo aku kekok sikit nk
tulis entry pastu mula lah merepek..
hahaha..ape2 ok ape kn..

irwanmiswan said...

kene buat entry di tengah malam la macam ni. ditemani bulan purnama huhuhu

Unknown said...

nice :)..boleh cuba

Unknown said...

lepas makan dan terawih semua segar semula rasanya amy. So ada masa berblog waktu tu..hehe

kak yus malam mmg jarang buka pc...bulan puasa ni lagilah, lepas terawih dah terlepek..hehe

Unknown said...

samalah...semalam macam pelik sikit.....hehehehe tempat yang 0.00 tu naik laju masa petang, tapi time petang xberapa gerak pulak tempat petang tu...hehehe

xpe......masyukkk.....1000 uv

Lelaki Ini said...

tahniah kak!

Mohd Sazli Cikgu Autocad said...

thanks bg info menarik..kalau macam tu jom kita bersengkang mata buat entry malam-malam;p

ahmad humairi said...

Malam-malam toklehlah, aku ade keroje laen, plus tido.

echa takashimaya said...

saya pon suka blogwalking malammalam.hehe.

Akak Kembang said...

Kira oklah amy py traffik tu..dari saya punjya..lagik malu mau tunjuk..hehehe

Hana Soffelia said...

Owh.sebelah malam eh? nanti cuba. ekeke

pena rozie said...

Keberkatan dalam bulan ramadan la tu.

Kakzakie Purvit said...

Kakak malam tak on langsung apa lagi dibulan ramadhan ini....

Fazleyatul Aini said...

kalau saya x payah la tepek traffic. buat malu je. hahahaha

p/s: kak sy dok melaka la. kat masjid tanah. kg akak kat mana

sahromnasrudin said...

rajinnya awak buat analisa tentang mende nie...

kalau saya, pandang sepintas lalu je hehheeee

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

xpernah pikir hal traffic...
hehehe...

aanie said...

wah, amy..jatuh merudum pun tetap mantop gak...1 jam pun blh dpt byk tu...sy 1 hari bwh 100 je....sedih...

ozzy said...

Assalam..

Saya pulak asyik demam je bln puasa ni..lembik rasa badan.
Saya masih kekalkan update blog spt biasa..mlm tulis esok baru publish & traffic pun maintain spt biasa..x kisah sgt pasal traffic ni..selama ni pun yg byk dtg dari enjin carian google sbb blog saya x popular dikalangan blogger.
Tips saya adalah info yg diberi serta sedikit isu2 panas spt isu sitt alwuzara tu mmg menghasilkan traffic yg tinggi dari enjin carian.Maksudnya walau kita jrg update blog tapi tarffic boleh dikatakan maintain mcm biasa.

Unamn said...

akak saya pun nak naikkan trafik blog bantu saya please :)

Sheherazade said...

tahniah dear,wow :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign