Aug 15, 2011

Saya tak pernah puasa , niat puasa pun saya tak ingat


Pagi² lagi mood aku telah di spoilkan oleh jejaka² yang perasan handsome tapi x berapa nak handsome yang di terbangkan khas dari negara Bangladesh. Aduhh serabut kepala wei! Aku ingatkan aku je excited nak balik kampung berbuka puasa dengan keluarga tapi ada lagi yang terlebih excited daripada aku. Tak sabar mat bangla mat bangla aku nie menanti kepulangan mak tirinya hari Rabu nie.

Aku baru je ingat nak happy² dengan keluarga sekali bila dapat panggilan bertalu² terus jadi spoil mood bila fikirkan soal keje.Pantang balik kampung mesti ada je keje kena settlekan dorang nie. Terima je lah dah itu keje yang aku pilih huhuhu. Kalau depa buat hal aku nak merungut pulak tapi depa tue la yang bagi sumber kewangan kepada aku. Jadi sangat x adil kalau aku nak merungut² kan.

Dah la mood x berapa nak ok sekali aku terbaca di facebook , kenyataan seorang wanita di wallnya.Perghhh!!! memang x tahu malu betul la aweks nie buat kenyataan macam tue. Siut je! kalau ye pun kau x puasa tak perlu la nak bangga sampai bagitahu kat semua orang. Mane perginya maruah kau. Aku yang x kenal perempuan tue pun bila baca sakit hati , inikan pula kawan²nya. Dah buat kenyataan macam tue satu hal , lepas tue pergi letak gambar rokok dalam pinggan apa cer. Bila aku lihat ada komen dari bangsa lain menegur.Rasa malu sangat! Tapi aweks tue x de rasa macam tue pun.Macam mane la orang lain nak respect kalau diri sendiri pun tak tahu nak respect diri.Geram betul aku..





35 comments:

Tieah Madian said...

Adoi.. Janganlah nak malukan diri sendiri cik adik oi.. Aduh!!! Yang dok komen tu pun kalau puasa, baik berbuka.. Tak baik kot nak mengata gitu sekali.. Baik cakap leklok.. Pompuan tu pun sama gak lah.. Aiyooo..

☾SHiemaCMa786☾ said...

huhu...semoga dia di beri petunjuk leh allah..

vanillagirls said...

eii...macam macam perangai lah...

wahida said...

astaghfirullah...

jauhkan la perangai mcm ni terkena kat family kita...

Mohd Sazli Cikgu Autocad said...

eee agak-agak la...memalukan btol!!buka pekung di dada..=.=

hafieza daud said...

kesiannya. ada jugak org yang macam ni. sedih betul

BeloG MTT said...

Macam macam ragam manusia..Kalau tak tahu bertanya,kalau tak pandai belajar..Bukan pakai ikut mulut jer cakap TAK TAHU.. =..="

Hafizin Jamil said...

pergh..berbangga tak puasa tu..adoii

me suya said...

akhir zaman betul... amal makruf nahi mungkar semakin ditinggalkan kan sis.. huhuhu sadisssss...

Sis, sorry kalau entry suya hari ni sis xpaham.suya mmg guna kiasan habisss untuk entry tuuu.. sekadar memori dri sendiri

biela bell said...

dosa yg trang tang2 ditunjukkan..
aduii...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hai mcm2 la ni kan....

Fazleyatul Aini said...

haha yg berpuasa tp komen2 kat situ tapi mencarut, dah tggl setengah puasa. huhu
kita doakan je dia dpt hidayah

Sarah Syazwani said...

mcm2la perangai org sekarang ni..nauzubillah

Akunyer said...

beraninya dia cakap open camtu.. tak takut pada Allah langsung... moga dia sedar dan kembali ke pangkal jalan :)

Naim Sangkakelubi said...

mungkin bkn dia yg tulis post tu...kalau ada org pekena dia cmne?

Unknown said...

astaghfirullahalazim...

yang beri komen pun bahasanya....

Nauzubillah....

macam manalah kawan tu nak berubah, kalau yang beri nasihat pun kasar benar bahasa.

Moga dia di beri petunjuk oleh Allah...

Sheherazade said...

sabar ye dear,hmm terkilan btl org islam mcm tu

semoga dpt hidayah

kasihibu said...

entah apa nak jadi kalau betul pemilik tu sendiri yg tulis gitu
haraplah dia bertaubat.

azwa amani said...

Astagirullah,,semoga diberikan hidayah oleh Allah....yang lain tu bulan2 puasa, jaga jugalah mulut agar keluarkan kata-kata yg baik..

eB said...

hmmmm... malu jerk eB bacer

Mizz Atie Zieya Shukri said...

yg si komen status tu pon...mulut macam neraka....
buh la niat puasa kt situ...kn lg bgos

Chekgu Azrine said...

ye ke dia yg tulis?

kdg2 dorang saje je nak buat gempaq bulan yg mulia ni.. biasa ar.. manusia..

Rean said...

aduh, kenapa lah individu tu buat mcmtu..mesti ade sebab tu..

echa takashimaya said...

jgn dok maki hamun dia.tu bukan cara kita.doakan yang terbaik utk dia.amin =)

Unknown said...

Naudzubillah..first time dgr org yg berbuat bgitu tnpa rase malu..

zulkbo said...

salam..
simpati dan kesian betul
dengan si penulis wall FB
tu..bukan alasan tak ingat
niat kenalah belajar..kita
kan orang islam..puasa itu
kewajipan..

cikpuanhady said...

macam-macamlah hal lah kan..iskh..iskh..cari publisiti murahan tu..

Panglima7 said...

Asm Amy....semoga ceria, jangan gundah gelana naa...Semoga kunjugan Panglima menceriakan keadaan. ;))

Nurnasihah Shahbuddin said...

Die ni biar btl nak wat status mcm tuu???

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ish...
agak2 la..

ibuintan said...

anak sapa la tu!!


moga dia mendapat hidayah

ahmad humairi said...

Kalau mewar2kannya di facebook....dia ni memang gile glemer.

eelobor said...

bila manusia bangga dengan kejahilan & kesalahan diri sendiri

si cantik sally said...

haha..dua kali lapan = sama jek
kahkah............sabo jek la

ozzy said...

Assalam..

Mungkin niat dia gurau2 je kot..tapi mcm x kena je gurau mcm tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign