Aug 2, 2011

Suami isteri sedut menyedut di depan mertua




Ni kisah berbuka semalam! tambahan pula ada rakan blogger yang bertanyakan menu apa yang aku masak semalam. Jadi aku masukkan sekali dalam entri nie. Semalam aku dan en.hubby berbuka puasa bersama mil dan fil. So banyak la juadah yang di beli oleh mertua ku. Kuih jangan cakap la bermacam² jenis ada. Biasa la kelantan kan terkenal dengan pelbagai jenis kuih yang pelik². Pelik bagi aku la sebab aku orang luar huhuhu..

Kami berbuka dengan juadah kuih muih , yong tau foo dan kurma sebelum makan nasi. Selalunya solat maghrib dulu tapi semalam makan nasi dulu baru solat. Mungkin masing² x nak perut rasa x selesa bila kekenyangan ke masjid nanti. So masa makan tu aku dengan en.hubby bukan main lagi berlumba menyedut. Sedut² dengan gaya seksi di depan mertua. Perghhh!! memang layan dowh. Bayangkan kari ikan yang aku masak jadi x sentuh bila dapat menyedut.Lauk lain dah x pandang betapa khusyuk dan tawaduqnya aku menyedut.Memang layannn ow..Nak tahu apa yang aku sedut boleh lihat gambar di bawah!

Bila dah x sedar diri menyedut dan menambah nasi. Maka selepas berbuka aku telah di serang gastrik yang teruk.Padahal masa pagi tu aku dah siap bekalan senjata untuk berperang! aceh gurau je. Aku dah siap telan ubat gastrik bagi mengelakkan sakit perut tapi ternyata tidak berkesan.Dik kerana aku makan sampai x hingat dunia. Satu malam x dapat tido sebab sakit perut.Hamik kau rasakan aku...hari ni harus beringat makan sedikit dulu dan kemudian baru ulang lagi.Kalau tidak dapat kejutan budaya la perut aku..Tak sukanya sakit perut.......

Kredit gambar ke uncle google..
inilah yang aku berlawan sedut semalam
keca sedut




Note: Hari nie tak tau nak makan apa! Tak ada dalam otak lagi. Nak gi PARAM cam malas je , malas nak bersesakkan di PARAM nanti... U all lak berbuka apa petang nie..



24 comments:

Misz-ella said...

tak pandai makan siput sedut. Selamat berpuasa,Amy.

Unknown said...

ouh..sedapnye itu sipot sedot...hueeee..... nape wat entry cam ni tgh2 hari..kejam.....

Fazleyatul Aini said...

x pernah makan ini benda. dia rasa sama macam siput sedut ke. ish siput sedut masak lemak batang keladi sedap ni. uwaaaaa

Hanis Azla said...

amboi, sure penuh meja semalam kan.. berderet makanan dia.. siannya sakit perut lepas aktiviti menyedut tu.. harap2 hari ni sakit perut tu tak datang dekat.. selamat menyediakan dan memilih juadah berbuka yer amy..

Unknown said...

patutlah....
nak buat mcmana.. tu kisah semalam..
sini ayu bagi idea utk gastrik mcm kamu..
berbuka dengan bubur atau kuih manis ya..
paling tak pun cari pengat....
koktel ker...

jaga kesihatan sayang

atuk said...

Assalamualaikum Amy

oooooiiii seronoknya berbuka
ada pesta sedut menyedut
Amy yg menang ke.....he he

SELAMAT BERPUASA

Wassalam

nuyui a.k.a miss YUI said...

hakhak..sy xondai nak sedut siput ni..

last2 terbatuk aje =)

eima said...

sedapnye siput sedut... lama tak mkn ...tp pesal panggey keca ek

Myra Jay said...

Myra lak tak reti nak sedut menyedut nieh :)

LALABIELA said...

owh.. akak ada gastric ek.. sakit woo kalau cam tu..

LALABIELA said...

owh.. akak ada gastric ek.. sakit woo kalau cam tu..

Mas said...

selamat berpuasa buat amy sekeluarga...
wahhh...terliur betoi nengok siput tu...
sedappnya..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Raudah,xpernah makan gulai siput sedut nih....hihi

sahromnasrudin said...

jom kita ramai2 serang PARAM heheheheee

Nisa Greennnpanda said...

yup, mmg kat kelantan byk makanan yg pelik kn? (hubby org klnatan gak, hehe) sdap sgt ke sedut2 tue? hihi~...sy xminat seafood camtue..huhu..

Yasminhamid said...

suami saya suka nor siput sedut tu.. tapi saya tak makan... petang ni ingat nak buat paprik ayam jer. adam nak masak kicap ikan... agar2 roti tengah sejukkan..

☾SHiemaCMa786☾ said...

1st time cma dgr keca sedut & tgk rupe dia..

agak jakun jugak la..
hohoho...
:)

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

siput ape nih?? xpernah makan pun

kurus said...

wah sedap .. akak sampai skrg x pandai makan masakan nie .. tgk je ekekek satu family amy :))

ps : sedih dikk dah hantar 2x tapi x berjawab .. x tahu mana silapnya huhuhhu

Hafizin Jamil said...

tak best la..nk sedut lg..nk makan nasik lg..tp banyak benor juadah berbukak tu..haha

Nadyahoney said...

saya dh siap beli gulai tempoyak ikan patin n kerabu mangga lagi kak..hehehe

Aziela said...

tak suka kalau kena gastrik kan..tambah bila dah ada rasa loya2 tu...berhari2 la baru elok semula

Panglima7 said...

Assalam amy. Selamat berbuka puasa. Lambat ucap selamat la Panglima ni. Panglima memang gemar makan siput sedut...tapi tak pernah la makan siput dalam gmbr nie. Dan Panglima takde gastrik. Alhamdulillah. Selamat berpuasa utk hari yg ketiga esok.

Sheherazade said...

yes,yes!!!sangkaan pia tepat dgn bace tajuk je hihi

mesti ade kena mengena dgn sipot, btl!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign