Jan 17, 2012

Bahasa kelantan memalukan aku



Sebenarnya gambar ini x ada motif , saja nak letak sama dalam post ini hehe..Konon nak tunjuk yang pagi nie aku kuar rumah sama dengan en.hubby...tue tengok ada kereta en.hubby dekat belakang..sempat lagi kaw.. Selalunya kalau ada check up dekat hospital FIL yang tolong bawakan aku tapi di sebabkan mertua pulang ke kampung di Temerloh maka pagi ini terpaksa la drive sendiri..En.hubby seperti biasa masih tidak dapat temankan aku...busy sokmo huhu...

Hari nie gerak awal sebab risau x dapat parking.Biasa lah kalau dah nama hospital confirm parking susah nak dapat. Mujur la time aku sampai tadi masih ada beberapa kotak parking yang kosong. Dah siap parking , terus mesej en.hubby bagitahu dah sampai...enjin sudah di matikan lalu aku pun turun dari kereta..Hari nie sangat berhati² turun kereta..x nak jadi macam hari khamis lepas terjatuh dari kereta gara² kain tersangkut dekat seat..Buat malu je..sampai hari nie kaki masih sakit lagi..jalan still hencut²..Tapi tue la x serik , konon hari nie x nak pakai baju kurung lagi tapi x boleh sebab aku dah x selesa pakai seluar...so pakai juga la baju kurung...

15 minit menunggu dan nama aku di panggil..Hari nie just scan je , x perlu ambil ubat bagai..seronok bila lihat screen scan tue..doktor pun berkata sesuatu yang buat aku rasa happy sangat...nurse dan doktor sangat baik , dorang siap pesan banyak kali dekat aku supaya jangan buat keje berat dan banyakkan berehat buat masa nie..doktor pun selalu memantau perkembangan aku..siap bagi no telifon kalau ada apa² terus hubungi no nya...Terharu kaw..So next check up dua hari lagi..Time tue en.hubby ada menemani aku hehe...

Selepas selesai semuanya , aku pun berlalu untuk pulang. Sampai di tempat parking seperti biasa , ramai yang menunggu untuk mendapatkan parking..Aku pun menekam remote kereta dan kebetulan pula sebelah kereta aku ada sebuah lagi kereta honda city berwarna merah..Aku nie x de la check mane , nak cepat kan sebab ada kereta dah menunggu nak masuk parking..Sekali masa nak buka pintu x boleh..Jenuh la aku tekan kunci , berbunyi tapi kunci x naik.. Last baru aku perasan kereta aku dekat sebelahnya..aku salah kereta daaaa... Buat malu kaum betol la...

Mujur pak cik yang nak kan parking aku tue x ketawa cuma cakap longhat nok gi mano , sapa keto tertuka hahahahahaha...masa nak bayar parking pulak abang tue mintak samah..aku mane la tahu apa benda tue.. tanya lagi kat abang tue sampai 3 kali , dia dok ulang cakap samah.. last aku cakap bei sayo ni ore luar tok bapo pehe la..ketawa abang tue..rupanya 50 sen..siut je macam² la bahasa kelate nie , betul² buat aku x faham....


Note: nie kalau blogger Eelobor baca nie confirm dio suko....










19 comments:

qemaishak said...

bukan somah..tapi samah maksudnya 50sen hehe..ada yang cakap RM1.50 tu tiga amah (3keping duit 50sen) macam-macam kan hehe

atuk said...

Assalamualaikum Amy

kalau saya orang luar ni...lagi tak paham..ha ha

Sheherazade said...

ehehe,50 sen

alahai kaki skt ke?take care ya

ade berita gembira ek?

cheqna said...

kehkehke
tau la..loghat gaduh nok g mano gak??
hahahahaha

Wonderful Life with Mary Kay said...

jaunya bunyi dgn maksud dia. boleh camtu? haha.

Wonderful Life with Mary Kay said...

jaunya bunyi dgn maksud dia. boleh camtu? haha.

norhidana said...

heheheheh.... nk ketawa pun ada,sbr je lah yek kak... itulah camne blh smapai terslh kete..nsb baik takde org ingt akak nk curi kete tu hehehe...

Kakcik Seroja said...

Hehehe... kalau RM1.50 dia akan sebut tigo amah... Jangan Amy pergi cari pembantu rumah pulak! :)

marinahunny said...

amy tahniah...!!! dh pregnant ye..take care okey :)

Izan Ishak said...

hehe...kalau izan dulu tak paham juga, skrg ni dah paham sikit2lah. belajar ngan en hubby...

eima said...

hahahah lawak tul bab tertukar keta tu ...

Cik RoSs said...

Opppsss..loghat kelantan memang sangat susah nak paham kan??

Nampak gayanya,saya kena belajar dengan my future husband la longhat kelate ni,untuk tackle hati future family in law.Huhuhuhuu

azwa amani said...

kena dalami lagi bahsa kelantan ni. huhuhu

Ckin Kembaq said...

haha..nasib sedar...hehe

munna said...

dulu pelik juga beli sayur kat makcik tu dia minta 3 samah.... munna pelik tercengang je.... skrg ni banyak dah yg munna tahu bahasa kelantan sejak dpt org kelantan

The Fakhirin said...

hahahaha...demo gak eh...pahtu nok mari kelate guano gitu..hehehe...byk lagi kna blaja nih...hehehe...nanti lepah ni kena mitok pakcik google masuk translate to bahasa kelate...hahaha

eelobor said...

hehehehe.... tigo amah = ?

dear anies said...

heheh anggap la pelajaran baru aritu..

ainwaheeda said...

hahaha! ramai weh ore klate dok kl ni.. tpi bhsa daerah ttp x lupo.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign