Dec 9, 2010

KENAPA BLOG???



Hari nie aku memang x de mood nak post entry baru so aku gunakan masa yang ada untuk aku jawab tag dan blogwalking je.. bukan apa hari nie perut meragam la rasa nak muntah2 gitu..ish x suke sangat tapi en.hubby pesan kalau kita rasa x sihat badan kita jangan fikirkan sangat sebab kalau kita fikirkan lagi bertambah sakitnya.. ermmm!!! ada benarnya jugak kan itu semuakan mind set kita..padan la selama aku kahwin nie en.hubby susah sangat sakit...Opsss!!! bukan minta dia sakit ok tapi serius dia x pernah mengadu sakit pape pun , keje pun x pernah mc..bagusnya laki aku hehehehehe..bodek lebih nie (",)..ok la berbalik pada topic asal...

Actually aku ada 2 tag yang perlu aku langsaikan hari nie..first dari SARAH-NAJWAN dan second dari ME SUYA...ok aku jawab tag daripada suya dulu , tagnya berkenaan blog kita.. ermmmm!!! rasanya apa yang aku akan tulis nie same seperti sebelum2 nie..

Aku mula berjinak2 dengan dunia blogging nie pada pertengahan tahun lepas , masa tue aku mempunyai 2 buah blog , satu untuk personal dan satu lagi untuk bisness.. so far pada mulanya blog personal aku kurang mendapat sambutan hanya blog bisness je sering mendapat pengunjung tapi sayangnya blog tue tidak bertahan lame kerana ada sedikit masalah dan terpaksa di tutup..jadi tinggal la sinar raudah..

Time tue aku boleh di katakan ' 0 ' x tahu pape langsung.. pengunjung jangan cakap la sowang pun x de , aku tulis entry aku baca sendiri tapi nasib baik la aku ada pembaca yang setia iaitu en.hubby...bile dia baca aku jadi bersemangat sampai la awal tahun hari tue aku dah mula aktif bile aku dah tahu selok belok blogging nie...aku mula aktif tue pun ada sebab , nak tahu sebab apa!!!

Sebab member2 aku selalu sound cakap ko nie dari merepek2 dalam facebook nie baik ko gi tulis dekat blog , confirm puas hati ko..kalau x de orang baca kami ada ko tulis je kat sane x de la menyemak aku tengok wall ko nie...pas member sound macam tue jadi terbakar siut , semangat pun berkobar2.. so dari situ aku mula transferkan apa yang ada dalam otak aku nie ke dalam sinar raudah...niat aku pada masa tue sekadar nak meluahkan rasa hati aku , nak berkongsi pandangan dan pendapat dengan kawan2 dan yang paling penting aku nak kongsikan tentang kehidupan aku dan orang di sekeliling aku...

Time tue aku langsung x tahu apa itu nuffnang , apa kelebihanya dan kenapa orang dok perkata pasal nuffnang dan setiap kali orang cakap pasal nuffnang mesti ia melibatkan RM.. dari situ hati mula ingin tahu , nak tanya orang malu jadi aku tanya la pembaca setia aku aka en.hubby... tanya punya tanya rupa2nya en.hubby pun x tahu hampa jugak la.. last en.hubby suruh aku cari maklumat nuffnang nie melalui google..so aku google2 than akhirnya aku tahu la apa fungsi nuffnang nie..so bila dah tahu , tengok orang semua pasang nuffnang aku pun nak buat same..

Pasal RM nuffnang nie bukan no satu sebab ia sekadar sampingan kerana bagi aku rezeki yang aku perolehi sekarang nie sudah cukup untuk aku tapi aku jadikan RM nuffnang nie sebagai motivated diri aku , bile aku tengok RM masyukkk!!! semangat untuk aku berblogging membuak2 , tue yang kadang2 korang boleh lihat banyak entry aku postkan sehari.. luckynya aku nie sebab bekerja sendiri so masa aku tue x de la terhad sangat...korang jangan fikir aku mata duitan pulak sebab selalunya orang bisness nie motivated bagi diri dia adalah duit , kalau tidak dah lame bungkus la bisness aku huhuhuhu....

ok la panjang sangat nie , rasanya cukup la sampai kat sini ye.. sebabkan tag nie lain daripada yang lain..aku dengan berbesar hatinya ingin tag beberapa rakan blogger yang agak close jugak la dengan aku untuk menjawab dan berkongsi pendapat korang...sila jawab ye!!!





18 comments:

Nia said...

hehe,..best pulak baca tag yg ini. boleh tau asal usul blog Amy ni.

Izamir Ridzwan said...

Ir pon2 bila xda idea, mula la cri blk soalan tag ke contest ke.. haha

Sheherazade said...

salam

memang terikut,lame2 enjoy blogging

hubby pia jarang baca blog

eB ezrin said...

singgah bc n3...

uwek2 naper tuh?... ;p

jom singgah amek awards... >_<

IMANSHAH said...

ooo nantilah saya pun nak buat gak entri pasal asal usul blog HOK SENGOTI

Zura Tahir said...

dah mcm karangan sekolah plak amy..hehhe

white rose said...

ceh...apsal sy jugak kena TAG...

huwaaarggggghhhhh...!!!

Wonderful Life with Mary Kay said...

Bermula dari tak da org ke femes skang ni..Tahniah!!

Unknown said...

salam sahabat
kenapa ngeblog?hehehehe saya ingin berbagi dari hasil ngeblog

Kelab Kembar Malaysia said...

waa... ramainya follower! tips?!!

Mek Onie said...

memang,meaw dulu macam katak bawah tempurung tataw pape pasal it (blog) nie, sekarang bila da taw meaw guna sebaik-baiknya...
akak, happy blogging ye...

lagi satu, betol jugak kata kwn akak,drpd merepak lam fb bek merepek lam blog, bia merepek pon asal kita puas hati,hehe...
luff u kak ;)

::FAIZ:: said...

aku lg suka Blog dr Fb.. hehehe

white rose said...

sy dah jawab TAG akak...
weeeeeeee...

MY HEART said...

nama ai takde .. uhuk..uhuk.. ^_^

me suya said...

yeay.dapat tahu jugak..
suya pun sama sis.. berblog sebab cam medium paling senang bila nak luah ape yg kite rasa, nak nak bila xpuas hati

sarah-najwan said...

tq tagged akak amy...
nati akak jwb..byk benar hutang tagged akak nih..hehe..

azwa amani said...

bagus lah orang yang buat tag ni..okey..insyaAllah. nanti amani jawba yer kak..

Aza72 said...

simple menarik...
nak tau gak camana buat tag ni..
br 2 bulan... meraba lagi ni

Betul, setuju dgn SR dr dok bebel kat FB baik kita bebel kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign