Dec 17, 2010

RASA MACAM NAK BERSARA JE




Morning...

Sebelum nie aku pernah terfikir untuk bertukar bidang perniagaan lain.. dah bosan dan penat sangat dok melayan kerenah bangladesh2 aku nie.. bukan senang sebenarnya jadi ajen pekerja asing nie stress memanjang.. jadi sebab tue lah aku fikir macam nak buat bisness lain je.. buka butik ke , kedai makan ke atau apa saje perniagaan yang stressnya x de la macam sekarang..

Aku tahu bile aku nak memulakan sesuatu bisness baru tue , pasti ada risikonya same jugak seperti mula2 aku ceburi bidang nie dulu.. macam2 pahit manis aku lalui untuk aku berada di tahap nie.. tapi di sebabkan aku rasa dah penat dan x mampu lagi nak handle jadi aku terfikir nak bersara je..

Agak2 korang la bisness apa yang sesuai untuk aku jalankan dan boleh mendatangkan duit.. pendapat plssss!!!!




p/s : Entry ini auto publish jadi sebarang komen akan di balas sewaktu online nanti ok !!!




17 comments:

Mek Rose said...

ermmm..bisnes pakaian budak2 pon bes ape..:-)

Sheherazade said...

salam

bgsnya muda2 dah ade bisnes sendiri,biasa la tu dear boss.keje memang stress.

kalau biz makanan penat juge,tp kalo ade minat InsyAllah :)

Ati Masrif said...

salam amy,

di sebabkan amy masih muda lagi
apakata butik pakaian
or salon kecantikan

kurang skit stress layan mat bangla..hihi

Normaliza said...

Kalau buka butik pun ok jugak..

Unknown said...

tiap sesuatu pekerjaan yang kita lakukan pasti ada dugaannya .. kalau kita berani berhadapan . incya-Allah akan berjaya .. good luck kak amy

Diamilikku said...

butik lah..relax je duk dalam butik..hehehehhehe :)

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Perniagaan di muara sungai...asas keperluan manusia - makanan, pakaian, shelter (rumah)..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

ooo buat biz ejen wrga asing rupernya.....susah gk kan...tmbh2 nk ckp ngan depa tu...pening2...

try buka butik la ...kalu amy minat cm tu..

Wonderful Life with Mary Kay said...

Amy, leh buat online business pakaian, dlm masa yg sama buka butik.. mesti masyuk

aibaks said...

hmm...servey la dulu... tak tahu la amy suke bisnes camne

sahromnasrudin said...

lihat peluang...apa yang tiada di tempat sdra..cth jika belum ada jedai dobi, boleh bukak kedai dobi...tetapi kaji dulu power of purchase penduduk disitu..

MY HEART said...

Wedding planner... buka butik perkahwinan best gak ^_^

yanamib said...

buat bisness online pun oke kak..kwn sy ni masyuk gak bisnes dia..tgh keje pon duit bisnes msk gak..hehe~ =)

iLa SaHaR said...

sebenarnya... mana2 bisnes ada risiko nye tersendiri...
hanya pengalaman je yg mampu menangani masalah yg timbul... chaiyok.. jangan putus arap

Unknown said...

biasanya bisness tenaga kerja dari dunia ketiga (indon, bangla dll) mmg tenaga kerja dia mmg 'unexpected'...bangla mmg terkenal dgn label pemalas..sebab diorg dekat bangla saner..yg tangung perempuan...lelaki duk rumah..rehat2..indon plak, mmg suka ikut kepala sendiri..sensitif lebih..ini dr pengalaman jaga pekerja2 kat tapak binaan...

eB ezrin said...

wat printing... ok?

Admin said...

Salam ..
saya ada bisnes .. tapi tak tahulah berkenan ke tak. Jual pampers moden .. pampers kain tu. Jimat dan cantik.

Pasal stress lak .. stress tak boleh hilang dan tak ada benda di dunia terutama kerja yang tak ada stress ... cuma apa kita boleh buat adalah kawal stress .. dan jadikan stress itu satu perkara yang tidak terlalu membebankan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign