Dec 13, 2010

LEMAH INGATAN ITU BUKAN BERMAKNA AKU HILANG INGATAN


As'salam..

Aku sangat x suka bila tiba-tiba terserempak dengan member lame yang hampir 10 tahun x jumpa.. bukan sebab aku sombong tapi sebab aku x ingat name dia.. kalau aku tanya nanti confirm dia akan kata berlagaknya minah nie buat2 lupa la pulak padahal dulu kawan baik.. tapi serius beb aku memang lupa al maklumla aku pernah terlibat dengan kemalangan jalan raya yang melibatkan kepala aku nie terhentak pada palang besi.. so my be sebab tue kot ingatan aku jadi lemah tapi bukan hilang ingatan ok just tercicir sikit je huhuhuhuhu .. :(

Aku lagi akan rasa hampeh kalau dia ingat name aku.. OMG macam-macam cara aku buat untuk aku cuba menyembunyikan betapa aku gagal nak ' recall ' sape la name kau nie sambil berborak dengan muka dan gaya confident , alah aku ingat la name kau tapi dalam mulut bergerak tue otak pun dok ligat memikirkan sape la namenya...

Korang pernah berada dalam situasi nie tak???

Sila jangan kata x pernah... 'aku boleh ingat name semua orang '.. memang bagus la kalau korang sentiasa boleh ingat semua benda terutama name orang yang dah lame korang x jumpa.. kalau aku bab nie memang failed!!!



p/s: tengok pada muka memang cam tapi bile tang name je entah mane la dia menyorok dalam memori otak nie.. ( sape2 yang masih belum tinggalkan url blog boleh tinggalkan di sini TQ!!!)



29 comments:

Sheherazade said...

salam

rupe insyAllah blh ingat,name payah sikit hehe

Ati Masrif said...

salam amy

kalau dah lama tak jumpa pasti lupa

kdg2 kenal di mana pun tak ingat tau

sahromnasrudin said...

same la kita..bukan malas nak tegur tp tak ingat nama...payah kan huhuhuh

sarah-najwan said...

amy..

akak penah jumpa kwn yg 11 thun xjumpa..tapi direct pegang tgn dia..dan ckp:

"aku igt sgt2 ko mu..tapi aku lupo namo"..lucu dak??

tapi itu kwn akak yg sgt baik hati..roomate lgi masa dok U..
bole akak lupa nama..almaklumlah
zmn akak dulu mana ada henpon fesbuk..lost kontek amy..11 thun tu..mau xlupa nama dia..

tu biasakan..hehe

Ce'gu JAERA said...

hahahha.. aku pun selalu kena macam tu. Jumpa member lama buat2 kenal ja. Padahal dalam otak merecall semula sapa lah nama dia ni aaa.... hahahaha...
p/s:--> aku ingat aku sorang ja yang macam tu.. hehe

Ce'gu JAERA said...

hahahha.. aku pun selalu kena macam tu. Jumpa member lama buat2 kenal ja. Padahal dalam otak merecall semula sapa lah nama dia ni aaa.... hahahaha...
p/s:--> aku ingat aku sorang ja yang macam tu.. hehe

Zaidah said...

kekadang kenal muka tapi tak ingat nama...hehehe...sebab jarang berjumpa..

EzzEddin said...

penah tegur member lama dengan panggilan nama john, bro, boy, mat,dan kalau perempuan plak panggil vik adik jer..takut2 kena kasut nnti..ekekek..
P/S: tu semuagara2 kes tak ingat nama..klakar tapi instinct tu membuatkan kita ingin menyapa..

Anonymous said...

hehe mummypun samelah selalu mmg ilang ingatan pasai nama nie.bukan lupa tapi tak bape nak ingatlah.hehe biasalahtu

Kakzakie Purvit said...

Salam Amy,

Semua manusia ada kelemahan masing-masing. Kakak pun sama juga. Itu yg 10 tahun. Kekadang kunci kereta cari dlm handbag rupanaya masih melekat dlm kereta lagi. Hah.. teruk kan....

aibaks said...

biasa la manusia... kengkadang.. benda yang semalam pun leh lupe gak..

bunga_rose said...

hahaha.. bunga pun jenis tak ingat nama.. muka cam.. tapi orang senang nak ingat nama bunga.. sebab len dari yang len..

eelobor said...

samlah macam saya, kekadang bila jumpa kawan2 lama, cuma ingat muka jer. kekadang langsung tak ingat kat mana pernah jumpa samada di sekolah atau tempat kerja lama. lebih malu bila dia masih ingat nama kita. adakah itu tandanya saya semakin lemah ingatan kerana usia semakin bertambah?

apdm said...

salam..

hehehhe...

Lida Rahim said...

semua org penah jd ceneh kot.. normallah kan? sbb dah lama x jumpa pas tu sepjg tak jumpa dia tu dah ramai lak org kita kenal.. maka jgnlah ada yg kecik ati.. seniri mao igtlah kalu nama kita org tak igt jugak.. hehe

tp setakat nih bila terserempak ngan member2 lama.. otomatik leh igt nama diorang (maybe jumpa pon beberapa kerat jer hehe) tp kalu dlm fb walopon ada gambar pon kadang tu tak leh recall sapa dia walopon dia member kpd kawan2 kita gak.. haha cene lak tu?

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Kita manusia dan sifat kita lemah dan mudah lupa..

Sricahaya said...

kita yg pun kekadang lupa gak..hehhehe

ibuintan said...

biasalah tu, memori kad dah full, dah payah nak recall balik..

ibu pun kekadang perasan muka tp nama tak ingat, tu yg takut2 berani je nak tegur

kasihibu said...

salam amy
akak pun gitu, kekadang keliru jugak di mana jumpa orang nih, aku kenal ke dia ni
kadang borak je mcm kenal dan tahu nama tp jenuh recall siapa dia ni, mana jumpa nih..habis camno?dah 3 negeri berkelana jneuh nak mengingat
apa pun yg penting org tegur kita tegur, kalau senyum kita senyum kan?

CIK TOM said...

cik tom biasa ingat rupa..tp nama xberapa..hehe..

jom la undi 305 group 8 untuk BBPM ye...hihi

::FAIZ:: said...

aku pun bab nama ni ada masalah sikit nak igt. baik2 Jijah, aku pgl jenap

Cik Su Life Cycle said...

sama la cam cik su.. kalau tengok muka cam kenal tapi bila nak sebut nama tak ingat..

Panglima7 said...

Sama laa dgn Panglima...jgnkan sahabat sekolah yang lama...kadang2 nama jiran pun boleh lupa...heeeee malunyer....abih nak wat camner..

Nie...no hp pun boleh lupa...tatkala beli top up...muahahahaha.....

azwa amani said...

akak..amani dah hantar ke email akak...tapi kadg2, email amani ni problem skit...kalau x dapat bgtau yerr

Nia said...

pernah terjadi,..selalu.

iee,..rasa terperangkap betul dlm situasi mcm tu..huhu..

misz myza said...

hahahaha.. penah2... dah la lupe, pas tu ckp dgn confident jugak mcm ingat nme dia.. tp dlm kepala, dok perah otak.. spe la nama dia... nasib baik dia x tau, yg kte ni x igt nme dia... hehehehe...

MY HEART said...

Pernah gak berlaku kat saya.. orang kata sombong sebab tak ingat nama kawan.. bukan sombong la kan.. dah tak ingat nak wat camne...

sedangkan orang yang saya jumpa minggu lepas pun saya leh lupa ni kan kawan2 dah soploh tahun tak jumpa.. nak ingat camne?

AngahSayang2314 said...

kadang2 kita pun jadi lupa gak amyyy

Sarah Syazwani said...

selalu juga jd mcm tu..kalo dah terpaksa tny jugakla nama dia n minta maaf sbb lupa..yela..bkn kita sengajapun kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign