Dec 8, 2010

KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA



As'salam...
Selamat pagi semua...

Huwaaaaaaaaaa!!!! menjerit dan menangis sekuat2 hati..aku geram dan marah dekat sowang minah nie kerana dia aku dapat susah dan kerana dia juga habis semua orang jadi mangsa.. oh tidakkk!!! rasa macam x boleh terima je keputusan tue.. apa aku nak buat lagi nie!! lepas ni aku kena akur la dengan keputusan tue.. sakit hati betul aku dengan minah tue kalau dia x buat hal mesti en.hubby x kan buat keputusan macam nie..sedihnya la berbaur geram...

Baru2 nie aku ada shopping beberapa butik online dan salah satu butik online tue ada bagi masalah dekat aku , bukan kecik tapi besar punya masalah..mane taknya kerana dia aku dapat susah en.hubby sudah tidak benarkan aku lagi shopping online..nak tahu kenapa boleh jadi macam tue sebab orang yang berniaga tue tak jujur.. maaf la aku bukan cakap pada semua tapi pada satu butik online nie.. kerana dia habis semua orang jadi mangsa , tak de akal betul la..

Aku ada order beberapa pakaian dari butik online minah tue ( tak perlu la sebut nama) .. masa order x de pulak dia cakap macam tue tapi lepas buat pembayaran macam2 pulak masalah.. dah la masa nak bank in duit tue kad atm aku kena telan , tiba2 je sistem bank out of service.. so aku pun telifon la minah tue tanyakan dia ada akaun lain x selain MAYBANK.. minah tue jawab , x ada la yunk dia just ada MAYBANK je..

So nak x nak aku kena bank in cash deposit walaupun ada sedikit rugi di situ sebab cash deposit nie tak menerima duit rm5 dan rm1 so jumlah baju yang aku order tue ada la lebih ringgit2 tapi x kisah la janji aku dapat belikan.. yang x bestnya lepas aku bank in duit tiba2 minah tue bagitahu baju yang aku nak tue dah x de stok dan dia dah dapatkn design yang lebih cantik dari tue ,siap dah ketepikan tue.. kiranya dia dah tahu dari awal la yang baju tue memang dah x de stok tapi kenapa x nak bagitahu dekat aku.. geram betul la lepas terima mesej tue aku jadi x puas hati , sepanjang dalam kereta aku dok membebel dekat e.hubby.. dah la sebab dia kad atm aku kena telan pastu baju pula dapat yang bukan aku suke buat rugi duit betul la..

Sampai kat rumah en.hubby terus cakap dekat aku " papa x mau cakap banyak tapi papa cume nak cakap lepas nie papa x kan izinkan mama beli pape melalui internet..kalau x jadi macam nie la orang dapat untung kita dapat apa , dapat x puas hati kan" huhuhuhu :( kan dah x boleh shopping online lagi , sebab dia sowang je habis owang lain pun jadi mangsa.. pasni minat macam mane pun pada barang online,confirm en.hubby x akan benarkan...sedih betul la !!!


p/s: mulut nie gatai gi membebel sekarang terima la padahnya , no more shopping online huhuhuhu...:(


20 comments:

zura_habibhaariz said...

Sian amy..that's why sy xsuka beli online..tkt hal2 mcm nie jadi...alah hubby x bg shopping online gi la shopping offline:p

ibuintan said...

hahaha.... knpa pi bebel kat telinganya, kan dah melepas..

anak ibu juga suka soping online ni, pernah juga duit dah bank-in tp barang dah habis ... dia suruh tukar barang laen

Nurul Says said...

jahat org tu :( apa pun hati-hati d lain masa k

tiefazatie said...

adoi la..ciannya sis..sape la die tue kan...kejam sungguh!sabar je la sis..huhu

Admin said...

Salam ...
saya syorkan jika nak beli online, pastikan ia dikendalikan oleh syarikat atau perniagaan berdaftar. Walaupun blog, setiap niaga kena daftar, terkandung dalam akta. So pilihlah blog niaga yang ada tanda niaga sah.

http://hasrulhassan.blogspot.com

nurkass said...

as salam..
ada baiknye husben u buat camtu..belajar dari apa yg dah terjadi..jgn nanges2 lagi ye..biar allah yg balas pada minah tu..

♥cikmOt♥ said...

hurmm...saper tak marah kalu jadi cam gini kan...
bistu dapat balik tak duit yang dah di bank in tuuu???

Aida Azryn said...

eeee.. geram tol org tu kan?..
sabo j la kak.. nk wat cmne,dah benda nak jadi.. huhu

eima said...

sila bgtau sape tu...kang ai plak jd magsa ...owh tidak ....
publish je ... biar die rasakan ... sape suruh kenakan org cam tu .. dah tau bj tak dak stok wat pe nk tyg lagi.... bgtau ..bgtau ... hehe

Hanisham Ab Halim said...

Shopping offline je. Bawak dia sekali. Konpom dia bagi.. hihihihi

yanamib said...

so far xpernah jmpe lg org tipu mcm ni..tp kwn sy yg berniaga on9 pernah jmpe dgn peniaga penipu mcm ni..apa boleh buat kn..nasi dh jd bubur..sbr je la..tp mmg kena blacklisted la org tu kn..pasni kena lbh hati²...kena tgk feedback buyers len jugak =)

Ogy said...

dapat refund duit tak??

naseb baik tak pernah jadi apa2 yg buruk ms supping online ni...huhu

Sheherazade said...

salam

saba ye dear,dgr ckp hubby ye ;)

Sarah Syazwani said...

ampess..bgtaula amy butik mane supaya org lain x kene jugak

Liza said...

Risiko beli secara online, kan? Kesian Amy....

eB ezrin said...

eB dh pernah kena... skali tuh jer la eB bli onlie... tapi kalo eB mng hadiah... insyallah eB brani bli kat blog tuh... besanyer eb claim hadiah ngan bli lebey... :P

tapi bila kena tipu on9 tuh eB x mo dh bli aper2 pn online... even maybank pn eB x aktifkan... fobia

eelobor said...

sebagai seorang suami kepada seorang isteri (baru sorang tau), saya amat2 bersetuju dengan langkah & cadangan suami puan. hahahahhahahahha

Kakcik Seroja said...

Mungkin juga ada hikmahnya tu, Amy. Fikir yang positif, ya? :)

Anonymous said...

sempena azam baru ni..MDT dah stop shopping online.. :) kat kedai pun same..blacklist!..haha!

Anonymous said...

2lh shopping online ada baik buruknya tp senang kalu kita tgk n rasa sendiri brg dpn mata bru syookk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign