Dec 16, 2010

TRAGEDI MEMALUKAN DI PWTC



As'salam...

Aku yakin setiap orang dalam hidup nie pasti pernah mengalami peristiwa yang memalukan.. x kisah la sama ada peristiwa itu tidak di sengajakan mahupun di sengajakan...bagi aku pula , sepanjang aku hidup nie terlalu banyak perkara yang memalukan pernah aku alami..sama ada di sengajakan mahupun tidak di sengajakan..

Salah satu kejadian yang aku x boleh lupakan di PWTC berkenaan dengan sebuah cermin.. ok sebelum aku mulakan story nie aku minta korang semua tutup mulut sepanjang membaca entry nie.. aku x nak lihat seorang pun buka mulut sehingga menampakan gigi.. boleh!!! tapi kalau korang buka pun mane la aku nampak jadi masing2 kena jujur pada diri sendiri ok..amboi bunyi cam serius je heheheheheheee(",) tapi aku yakin belum habis baca nanti confirm semua buka mulut dan menampakkan gigi masing2..ermmm x kisah la ok sambung balik pada story asal..

Cermin memang sering di kaitkan dengan wanita malah ada juga segelintir kaum adam yang terikut2 tabiat wanita suka melihat cermin.. korang perasan x orang yang suka melihat cermin nie adalah orang yang sentiasa ingin dirinya nampak sempurna dan jenis orang macam nie memang suka mengadap cermin berejam2 teruatama sewaktu bersiap.. kalau ada yang x setuju tue maaf la ye tapi bagi aku 100% aku setuju kerana aku adalah salah seorang macam tue..

Dari kecik lagi aku memang suka melihat cermin sampaikan ada satu masa tue aku lihat wajah aku jadi berubah2 dan kerana takut , jadi aku hentikan tabiat itu.. bile dah besar sikit baru la aku tahu kenapa boleh jadi begitu rupanya cermin juga boleh mengejek rupa kita..hahahahah (",) lawak betul la...ingatkan hilang la tabiat aku tue tapi rupanya tidak..

Dapat keje pulak aku terpaksa mengadap cermin.. time tue aku keje sebagai pegawai pemasaran jadi setiap hari aku di latih bercakap depan cermin seolah2 aku sedang berdepan dengan pelanggan.. bile berdepan dengan pelanggan aku jadi tahu macam mane keadaan muka aku semasa bercakap..ok settle part nie...

Bile dah keje pun di latih dengan cermin jadi bermula la tabiat aku balik.. pantang nampak cermin je mesti aku nak ushar walaupun sikit pun jadi la.. x kira la cermin kedai ke , cermin shopping mall ke , cermin kereta ke , cermin motor ke atau apa saje jenis cermin yang boleh menampakkan wajah dan tubuh aku.. kadang2 aku rasa diri aku nie macam plastik pulak.. sentiasa nak control sebab apa sebab nak menampakkan diri aku nie sentiasa nampak perfect...

Sampai la satu hari tue aku terlibat dengan satu event di PWTC .. masa sampai tue kat pintu masuk bawah kan ada cermin bertinted.. lampu di ruangan PWTC tue pulak jenis yang warna suram ala2 macam lampu tido gitu.. so masa aku sedang berlenggang lenggok berjalan sambil melihat cermin gelap tue tiba2...

Dammmmm!!!! berpinar2 mata aku , rupa2nya muka aku melekat dekat cermin tue da...cermin gelap nie kalau kena pantulan lampu kita memang x boleh nak bezakan pintu tue terbuka atau tertutup.. bunyi kuat terantuk sampaikan semua orang dok pandang aku.. kawan2 aku lak semua ketawakan aku hampeh padan la aku pelik asal semua orang dok lalu pintu sebelah kanan dan sebelah kiri sorang pun x de lalu.. rupa2nya pintu sebelah kiri tutup dan aku pulak x perasan pintu tue tutup sebab luar dengan dalam nampak same je...time tue jangan cakap la malu rasa macam x tahu nak sorok muka nie kat mane dan di sebabkan kejadian tuelah aku terus buang tabiat aku jauh2.. x nak kejadian lame berulang kembali.. malu Oooo..


Moral of the story : hidup nie x perlulah nak plastik jadi diri sendiri pasti orang lain akan dapat menerima seadanya...

Gambar yang aku amek dari google contoh pintu masuk tue..
kredit kepada sumijelly di atas gambar ini..




P/s : amboi nie mesti senyum sampai ke telinga kan.. suka la tue !!! huhuhuhu... tue la sape suruh nak control2 ayu sekarang hamek kau... la nie x de makna aku nak control2.. orang suka ke x ke terima je lah diri aku dan yang lebih penting papa amirul suka aku seadanya aku ngeeee:)








25 comments:

Ayuni said...

hikhik, kt dpn bilik kuliah pun camtu....

noor said...

salam amy
alahai siannya tlanggar cermin..
nor hari2 dgr burung tlanggar cermin terus mabuk sian...

Sheherazade said...

salam

sorry2,xblh tahan gelak

pia dulu jth terduduk dpn kedai lagi rmai org tgk huhu..malu

bunga_rose said...

kihkihkih.. amy..amy, camne leh tak pasan ni.. hikhik lawak!

Kakcik Seroja said...

Kita adalah apa yang kita mahu... betul tak? :)

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Amy, saye senyum kamben jek so takde gigi yang ternampak... :)

Ayu said...

moning2..
alamak amy,sakitnyee..malu x yah cakapla..huhu..sian amy..

azhariahzuber said...

sy pun suka cermin amy...

apdm said...

salam

pernah juga kena dulu...
huhu

::FAIZ:: said...

kah kah

INCHIK PIPI PAU PANAS said...

adoiii...kesian!

Zaidah said...

hai cermin himat...tunjukkan amy satu alamat...mana pintu cermin yang tertutup tolong bagitau yer....ciannyer ko amy...mesti malu tahap cipanzi....

norihan said...

hehe....terpaksalah amy control ayu gitu....saya pun pernah jugak kena macam tu tapi buat muka poyo jelah...

sarah-najwan said...

ni kes akak jugak..
asal nmpk cermin nak baiki2 tdg bagai

ade citer tu..cermin tu gelap..kita xnmpk org dlm..
dok ralit touch-up tu..dgn sengeh lah..muncung lah..apa2 entah..org dr dlm ketuk...siap buat thumbs up...malu weh..rmai lak yg dok tgk dr dlm rupanya jika kita tgk betul2..malu yg amat..


pastu akak xbuat gtu doh..malu weh.\

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

hehehe......x penah lggar cermin lg...tp penah tgk org lggar cermin dpn mata ai....adeiii..mmg nk tegelak...tp x gelak dpn2 dia la..gelak dlm ati..kekeke

Kakzakie Purvit said...

Salam Amy,

Kakak senyum sendiri nie... tak nampak gigi.

Mesti malu kan.. tapi benjol tak dahi? Nasib tak berdarah.

Dah nama pun wanita, naluri nak cantik memang ada. Cermin pulak dah depan mata mesti sedikit sebanyak terjeling juga.

me suya said...

kelakar la sis
tanak senyum tapi dah tergolek2 suya gelak.. hehehehe

Abd Razak said...

Salam Amy...

Saya sering terdengar burung terlanggar cermin tingkap kat bilik saya tu...

yanamib said...

hehe klu sy jd kwn sis pn mesti ghelak gak..kui³ =P

eB ezrin said...

hadoi.... >_<

apdm said...

salam..

kak syira tag akak,

joint yea

http://contestdiblog.blogspot.com/2010/12/kontest-blog-terkemas.html

azwa amani said...

huhuhuhuhuhu..kelakar laaa (^_^)

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

waduh..takpe..pengajaran tu..lenkali cek betul2 k...hehehe

Normaliza said...

aiseh..mesti sakit kan..hehe

Panglima7 said...

Salam..mujur laa tak benjol kan...Panglima tak ketawa....senyummmm ajer.....ermm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign