Dec 21, 2010

SEGMEN JOM BERKENALAN !!!





Firstly aku nak ucapkan terima kasih kepada Luqman Hakim aka Cikgu Akim kerana sudi menjemput Sinar Raudah untuk join segmen pertama yang di anjurkannya... Segmen nie sangat menarik di samping kita berblogging kita juga boleh mengenali di antara satu same lain x kira la blogger baru mahupun blogger2 lame... good job cikgu Akim....


Cara nak join segmen nie mudah saje .. jom lihat syarat2nya..

1 - Buat entry bertajuk ' Segmen Jom Berkenalan ' ... > Done

2 - Paste banner segmen jom berkenalan dalam entry... > Done

3 - Jawab 7 soalan berikut :-

Apakah status anda > sudah berkahwin

- Mendirikan rumahtangga dengan seorang jejaka dari pantai timur.. alhamdulillah sudah 2 tahun usia perkahwinan kami..

Ceritakan tentang diri anda... > Ok je amy cube jawab selengkapnya ye!!!

- Name aku Amy Syaquena pemilik blog Sinar Raudah , Isteri kepada Amirul Ridzuan.. Masih belum mempunyai cahayamata insyaallah next year doakan kami ye..Berusia 26 tahun dan berbintang gemini..berasal dari Ipoh Perak dan di lahirkan di Kuala kangsar.. Anak ketiga dari lima beradik.. mendapat pendidikan awal di Sek.Men.Keb.Aminuddin Baki Chemor dan meneruskan pelajaran ke peringkat lebih tinggi dalam bidang perniagaan di salah sebuah institusi di ibu Kota..Berkerja sendiri sebagai Ajen Pekerja Asing dan bercita2 ingin menjadi seorang bisnesswomen yang berjaya...insyaallah!!!

Ceritakan tentang blog anda...> Ermmm.. nak cerita apa erk !!!

- Blog nie adalah blog peribadi aku... jadi segala entry yang di paparkan di sini sudah semestinya mengisahkan tentang kehidupan aku , keluarga aku , kawan2 aku , orang di sekeliling aku , tips2 berguna yang boleh di kongsikan serta informasi2 terkini ...

Apa pandangan anda tentang dunia blog... > Ok bereh...

- Dunia blog nie merupakan dunia tanpa sempadan ..di mana kita dapat meluahkan dan menceritakan apa sahaja kepada orang tanpa kita mengenali siapa mereka.. selain itu kita juga dapat berkongsi pendapat dan pandangan serta informasi2 terkini dengan blogger2 lain..dunia blog juga merupakan satu rangkaian di mana kita dapat menambah kenalan samaada di dalam mahupun di luar negara..

Nasihat anda kepada rakan2 yang baru nak wat blog.. > cepat2 join the club...

- Nasihat aku kepada blogger2 baru teruskan berblog... walaupun x semua orang yang melawat blog kita menyukai kita dan tidak semua juga yang bersetuju dengan apa yang kita tulis dan ceritakan..itu memang lumrah!!! mane yang baik kita fikirkan dan mane yang rasa kurang baik kita abaikan .. jadi janganlah pula di ambil hati anggaplah itu semua satu cabaran untuk kita terus berblog...x semua perkara itu manis sekali sekala pasti ada pahitnya...

Nyatakan keunikan yang terdapat pada blog anda.. > unik ke????

- Nothing special about my blog semuanya banyak mengisahkan tentang kehidupan aku dan cerita pun just cerita2 biasa je.. apa yang terlintas di fikiran dan berlaku di depan mata , aku pasti menulisnya di blog..

Sampai bilakah anda akan menulis blog dan impian anda dalam dunia blog..

- Aku akan menulis blog ini selagi aku rasa ada kemahuan dan memerlukan blog untuk bercerita.. impian aku semoga masa yang akan datang ia akan menjadi satu kenangan bagi aku serta tatapan anak2 aku di masa akan datang bak kata pepatah lame : Gajah mati meninggalkan gading , harimau mati meninggalkan belang dan pepatah baru : Manusia mati meninggalkan weblog.. hehehehehe(",)

4 - tagged 4 orang rakan blogger anda > ok akan di inform kemudian


5 - Linkkan entry anda ke ruangan komen > Done

6 - Tarikh tutup sampai 3 januari 2011


p/s : Ini adalah salah satu segmen yang bagus untuk kita mengenali rakan2 blogger kita jadi x rugi kalau kita turut serta dalam segmen ini.. mari ramai2 kita mengenali antara satu same lain...

16 comments:

Cikgu Akim said...

terharu sangt kak amy sudi join segmen dari blog saya...baru dapat tahu serba sedikit tentang kak amy..selama ni silent reader je..hehhehe..tapi blog ni saya suka entry2 dia..best!keep it up..salam perkenalan dari saya bakal pendidik yg baru berusia 20 thun!

Cikbelog said...

sis amy, semoga cepat dapat baby ya :)

apdm said...

salam

menarik tu kak

nanti syira nak joint gak la :)

INCHIK PIPI PAU PANAS said...

this is nice....;-)

Asri Alam said...

wah yg ni kelab cikgu Akim pulak ka? mcm best ja. salam kenal jugak pertama kali dtg sini :)

dah join jadi follower jgk

ozzy said...

Assalam Amy..

Segmen yg menarik juga..utk lebih mengenali rakan2 blogger

P/s - Ada review tentang Amy pula di blog saya & kebetulan pula entry ini diterbitkan (pic amy diambil dr google)
jom baca " REVIEW BLOG "

Sheherazade said...

salam

suke bace lbh kenal amy

Amin,semoga impian kita termakbul

eima said...

wahhh ... cukup lengkap ...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

pjgnya nk kena jwb....

Siti Safiyyah said...

suke bace jawapan akak..hehe :)

MY HEART said...

Nama takde .. nak jugok join sob..sob... sodeh!!

Unknown said...

Salam perkenalan. Jemput singgah bl0g atul ye. :)

ardinihumaira said...

InsyaAllah dni akan buat, kak :)

Syafiq Rosli said...

all da best sis

cikpuanhady said...

nice..nak join jugaklah..

Jom skodeng :Ada blog lebih dari satu?

Donna said...

Wahh!..tq..tq..syoknyerr...tak sabo..nak join segmen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign