Dec 15, 2010

SAPE ORANG KELANTAN MINTA TOLONG SIKIT BOLEH !!!



Entry nie khas untuk saudara Sahrom Nasrudin.. menurut katanya di komen tadi beliau akan berada di Kota Bharu pada minggu nie kerana ada sedikit tugasan.. kalau ada kelapangan waktu nak juga rasanya aku mengajak en.hubby bertemu dengan sahabat blogger nie..

En.Sahrom kita nie bertanyakan aku tempat2 makan yang menarik di Kelantan nie..jadi di sini aku senaraikan la name tempat2 makan yang top dan yang aku ingat kalau ada yang terlupa boleh la nyatakan di sini ye , terutama bagi blogger yang berasal dari kelantan.. aku tahu ramai di kalangan blogger berasal dari negeri cik siti wan kembang nie sebagai contoh macam kak sarah-najwan , ayu oyie yuna dan beberapa orang blogger lagi.. mesti u all tahu kan tempat2 makan yang femes di sini..

Name2 Restaurants dan kedai yang femes:-

Restaurans SHAM
Restaurants Dmina
Restaurants Chiang Mai
Restaurants Four Season
Restaurants New Horizon

Nasi Ulam Cikgu
Nasi Ulam Salor
Nasi Kak Wok
Nasi Sumatera JPJ
Nasi Kerabu Che Awe

Buat masa nie , ini je yang aku ingat tapi sorry la erk name tempat aku x tahu sangat sebab aku kureng sikit jalan2 di sini even dah 2 tahun aku dok di sini.. ye la selalu kuaw dengan en.hubby dan MIL/FIL je .. keluar sendiri x pernah huhuhuhu!!!! orang2 kelate meh la oyak tempat2 makan yang best kat sini..



p/s : amboi hari nie aku banyak guna name orang untuk entry aku nie , silap2 hari bulan boleh kena saman nie heheheheheheheee (",)...


24 comments:

Sheherazade said...

SALAM

pia lagi la xtau,hehe blog ardinihumaira.com ade review fasal fastfood muslim kat KB

AngahSayang2314 said...

wahhh restoran entah bila la angah nak ke sana lagi lepas berlau kejadiann yg tak di duga

LyNn HaMzAh said...

dah lama x jejak kaki ke kelantan...kan seronok kalau dapat gie sana...

Nik Black said...

Permai Cafe,PC
D'Village, K kerian
Heritage, K Bharu
Yong Tau Foo Bonda P Tumboh
chin cum,Food Village PC
Nasi abe mie,Lundang
Yatie Ayam Percik,Dekat bomba

ada lg,lupa...hilang ingatan jap

Ati Masrif said...

seronoknya gi jale kelate

amy kena bagitahu tmpt2 yg murah nak shopping sekali deh..

azwa amani said...

nnti amani ke pasir puteh leh le jumpe akak kan.. :)

ANISRAHIM said...

wah! byk jugak y akak tau ek..sy ni mmg asl kelantan tp mbesar kat kuantan..slalu cri pasar2 utk cari kuih sedap2..hehe

Unknown said...

Nur org kelante..dok kat JPJ Panji..area tu banyak gk tempat makan sedap..ada restoren western kt simpang 4 panji tu..satu lagi yg best kedai makan kuew tiaw kerang kat depan JKR Mekanikal kt panji..kt situ byk menu ada..yg paling best nasi goreng cina dan sizzling kuetiow, taufu etc..malam2 ramai giler org kt situ..

Anonymous said...

alamak! sy org teluk intan..lari tajuk!..hehehe!

sahromnasrudin said...

as salam...wah!!! terime kasih banyak2..siap buat entri khas lagi..saya hargai entri ini...akan disalin semua nama restoran itu..insyaAllah kalau berkesempatan akan pergi...
p/s: saya tak pasti hotel mana akan menginap..maybe kalau ia berdekatan denga hotel tersebut, saya boleh pergi kot..trime kasih ya...

Nurmala Mazlan said...

Wahhhhhhh!! Boleh akak simpan list ni..Mana tau kot esok² akak ke KB pulak

IMANSHAH said...

Restoren Ulam Cikgu..boleh tahan..alamak kalau ada kat sana bolehlah aku temankan, tapi esok dah nak balik ipoh..hurm

wan syamilah said...

salam

kak sya pun ore kelate jugak...he3...tp dh lama tk balik sane...setahun sekali je..tu pun tk sampai seminggu..sempat ziarah rumah saudara aje...huuh

New Entry "Promosi Hebat Akhir Tahun – Semuanya PERCUMA"

atuk said...

Assalamualaikum Amy

suruh Sahrom makan roti canai jer...
he he he

Wassalam

apdm said...

salam..

kelantan...dah lupa lama dah tinggalkan kelantan..

Ayu said...

Assalamualaikum ;)

Hai amy..wah,panjangnye sy nak tulis kat sini..nnt sy wat satu n3 khas kat blog sy ye..hehe..;)

aibaks said...

uih...bnyk gak tempat makan tu ye? hehe.. nti aibaks g sane aibaks try..

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Saya baru 2 kali menjejak kaki di Kelantan, memang tak tahu kat mana tempat makan yang sedap..

me suya said...

sis,
ade kedai makan baru last tyme suya balik KAybee..

KEng SOng restaurant..
Area jalan hala ke sungai Dekat perangin mall tu... hehehe

Yang tersenarai atas tu sumer suya tau.. hehehe nampak sangat org kelantan pure :)

sarah-najwan said...

alamak amy....

akak ni nama je oghe klate..
balik klate time cuti skoloh jah..
akak xtau weh mana tmpat mkn paling best...
byk yg dah rakan blogger tulis tu..akak penah try mkn kat heritage je..hehe

kat sini best jugak kot..kat kraftangan tu..ala lupak lak namo dio..tu akak tau tgk fb kwn akak..hehe..
yg lagi terbalik...akak pulak nk amik list kedai makan tu...hehehehe

sori deh amy...

Kakzakie Purvit said...

Salam Amy,

Kalau jumpa sahrom munggu depan slam buat dia. Belanja makan jangan lupa kakak ye....

Ayu said...

Amy..jemput..

http://mylilcutie.blogspot.com/2010/12/tolong-amy.html

(",)

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

amy org kelate ke?

SEEPOT SEEDOT said...

kakamy:
1st time saya turun kat Kelantan ialah di Kubang Kerian...
dan juga 1st time sy jmpa Restoran Teh O Beng 50sen!

hehe...caya la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign