Sep 23, 2011

Keep move on

show must go on :)

Salam Jumaat semua..

Ketika aku muda aku ingin mengubah seluruh dunia. Tapi bila aku laluinya baru aku tahu betapa sulit untuk mengubah seluruh dunia ini. Lalu aku putuskan untuk mengubah negara ku saja.Tapi ketika aku sedari bahwa aku tidak mungkin dapat mengubah negara ku. Aku mulai berusaha untuk mengubah kotaku.

Ketika aku semakin tua, aku sedari tidak mudah untuk mengubah kotaku. Maka aku mulai mengubah keluargaku. Kini aku semakin uzur, aku pun tidak dapat mengubah keluargaku. Aku sedari bahwa satu²nya yang boleh di ubah adalah diriku sendiri...

Tiba² aku tersedarkan bahwa bila saja aku boleh mengubah diriku sejak dahulu, aku pasti dapat mengubah keluargaku dan kotaku. Pada akhirnya aku akan mengubah negaraku dan aku pun dapat mengubah seluruh dunia ini..

Ingat waktu akan terus berjalan.Kita harus mulai dari sekarang.Berubah ke arah yang lebih baik.Tidak ada yang dapat kita ubah sebelum kita mengubah diri kita sendiri.Tak dapat kita mengubah diri sendiri sebelum mengenal diri sendiri.Takkan kenal pada diri sendiri sebelum mampu menerima diri ini apa adanya.

Keep move on! go n go guys....

kejar impianmu!





8 comments:

kurus said...

yes dik ! setuju .. sedih bila waktu x menunggu kita sedangkan banyak yg x dpt kita lakukan utk maanfaat diri kita :(

Sheherazade said...

bgs sgt entry ni thanks dear

semoga pia bersemangat

Kakzakie Purvit said...

Sentiasa mencari yg terbaik dlm hidup selagi diberi peluang....

Fazleyatul Aini said...

good advice. mari berubah ke arah kebaikan

misya said...

mendalam makna entry ni

Anonymous said...

selagi bernafas, selagi itu kita kena gerakkan minda utk berfikir dan tenaga utk bekerja..
setiap perancangan bermula dari nawaitu lillahi taala

Cik SHiNJU said...

Terkedu...huhuh
Mekasih...n3 yg penuh makna...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ENTRI YG SGT BEST,,,
BERGUNA...
SEMANGAT2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign