Sep 9, 2011

Out Station lagi , kes saman menanti di Mahkamah




Morning all..

Kalau semalam aku lupa , hari nie tidak lagi. Nak tahu pasal apa, pasal semalam aku dah siap buat list barang apa yang aku nak bawa. Time u all baca post aku nie , aku sudah pun dalam perjalanan untuk kerja di luar kawasan . Mungkin dalam seminggu dan mungkin juga lebih daripada itu. U all doakan semoga segala urusan aku dapat di settlekan ye! Agak stress sebenarnya memikirkan final job aku nie , but i try do my best. 

Apa yang membuatkan aku stress sangat sejak kebelakangan nie sebab kontraktor sudah bayar full payment tapi kerja aku masih terbengkalai dik kerana urusan di imigresen yang masih tidak dapat pelepasan. Hope this Monday semuanya dapat di selesaikan. Harap sangat pak incik imigresen tidak bagi masalah lagi. Penat dah ke hulur ke hilir nie.

Keduanya kes fail saman terhadap salah seorang rakan aku akan bermula bulan nie. Kalau di ikutkan hati memang malas nak turun naik mahkamah tapi apakan daya ia melibatkan ramai pihak. Mungkin bahagian aku tidak seberapa tapi bagi pemegang bahagian yang banyak agak rugi la kalau lepaskan begitu saja. Nie la kalau kita berurusan dengan orang yang tidak amanah , tamak bin haloba. Dalam lurus ada bengkok! Dalam baik² boleh jadi jahat dik kerana wang.

Sebelum aku akhiri post nie , aku ingin bertanyakan kepada readers semua. Ada sapa² tak yang pernah mengalami siatuasi macam aku nie. Maksud aku berurusan dengan mahkamah. Bagi aku nie kali pertama so agak blurrr² sikit. Kalau ada pengalaman minta share di sini boleh.I really need info for that. Thanks pada yang sudi membantu...


Tak nak sedih² nak happy macam dalam gambar nie..



Note Amy : Kota Bharu - Ipoh - Putrajaya - Cameron highland - Lumut - Ipoh - Pengkalan Ulu - Kota Bharu... Doakan perjalanan aku di semua tempat selamat ye!

Note en.Hubby : Kota Bharu - Ipoh - Sungai Petani - Ipoh - Kota Bharu * Hubby pun ada kerja luar , kena attend kursus Bank. 




45 comments:

Tieah Madian said...

Sama2 sebok ye kak.. Laki bini.. Hehehe.. Alaaaaaa, tak pernah plak terlibat dalam kes mahkamah ni kak.. Tapi kalau kita di pihak benar ape nak takutkan??? Semoga perjalanan akan selamat hendaknya..

Entry Terbaru : Topup Dan Pek Sim Baru Naik Harga

aanie said...

xde pengalaman la amy...
semoga amy dan hubby selamat dalam perjalanan nanti...busy nya pasangan ni...

yanamib said...

akak drive sorg2 ke?? hati2 tau..klu letih rehat je dlu kt r&r..

erm sy xde pengalaman la hal2 mahkamah..hihi so sori =)

Unknown said...

sabar yek. hope sume nya setel dan dipermudah kan

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

smoga semuanye berjalan lancar...

wahida said...

mak aiiii, bz benar ni...

tak pernah kena naik turun mahkamah ni, tak de pengalaman...

tapi harap semuanya berjln lancar yer...

Anum said...

anum doakan amy selamat dalam perjalanan

Sheherazade said...

pia doakan selamat semua nya dan dipermudahkan semua urusan

take care dear

Fazleyatul Aini said...

selamat bekerja kak
jaga kesihatan sekali ye =)

azhariahzuber said...

kalau dpt surat mahkamah pun dah gigil , apatah lagi nak naik mahkamah..hehe

emarieys said...

jauhnya perjalanan...tak pernah naik turun mahkamah lagi

iyan shazlind said...

semoga semuanya baik2 saja :)

Chekgu Azrine said...

semoga selamat pergi dan balik amy

zulkbo said...

salam..
bab mahkamah tu saya pernah sekali mewakili syarikat kesalahan papan iklan sahaja..saya mengaku salah dan bayar denda..

muka anda nampak semakin cengkung dan slim..sejak saya kenal dalam blog ini dulu berisi sedikit..mungkin faktor kerja gamaknya kan..?dah berapa anak sekarang? ozzy selalu cakap muka saya macm muka hubby awak..kelakar lah dia..semoga Allah permudahkan urusan anda nanti..

azwa amani said...

comelnya kak amy.... itu adik akak kan.... semoga akak dengan abg mirul selamat pergi dan selamat pulang ke teratak... :)

Kechik Itu Comel said...

jauh perjalanan..moga selamat sampai ke destinasi..

Fyza Lovato said...

sy xpenah sebab xkeja lagi and xda kes mahkamah lagi. papepon be strong k :)

azieazah said...

Kerja kalu tanpa dugaan dan tekanan, tak thrill la pulak, kan? Yang penting semangat kena kuat.

Nizam Ijam said...

muka still comel :D

eelobor said...

memang happy muka kat dalam gambar tu

Dear Yayah said...

sabar yek ^^

smoga Allah permudahkan segala urusan..

Cikrosecute said...

SAbar ya Amy....memang susah bekerja gan orang yang tamak dan haloba...

Unknown said...

terima kasih amy...

http://sun3tpini.blogspot.com/2011/09/my-top-25-commentators.html

Panglima7 said...

Assalam Amy...Selamat Pergi dan selamat kembali yea...amy. Dari jauh...Panglima doakan segala urusan amy selesai.

mesuya said...

still busy yer sis.. take care~

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam amy...huhu...bznyer amy..
semoga semuanya selamat ok..

err..psl hal mahkamah tu cma tau..

arituarini said...

xpenah de kes mahkamah lg..tp biasanya peguam berurusan ngan mahkamah..

merahitujambu said...

bekerja mancari sesuap nasi.hehehe,,,jg dri yaa

jom buat kek untuk saya

http://merahitujambu.blogspot.com/2011/09/saya-nak-buat-kek-untuk-merahitujambu.html

eB said...

insyallah.. tc yer

Anonymous said...

kalau mahkamah sivil takde,
mahkamah syariah ada..huhu

exora said...

semoga semuanya selamat...

Rosniena said...

apa case babe?btw jawap dgn penuh yakin dan jgn teragak2.selalunya before bicara,u akan discuss dgn peguam dulu..kira rehearsal gak ler..questions answer.

cik kartun said...

owh sabar yew..
semoga smua urusan brjalan ngn lancar ^_^

Akak Kembang said...

perlukan Peguam..leh pi opis Alin..hehehehe

Myra Jay said...

Masing2 sibuk dengan urusan.. Apapun moga urusan akak dipermudahkan & ceria2 selalu tau :)

echa takashimaya said...

take care =)

oh.tak penah lagi ade urusan dgn mahkamah ni.

Yasminhamid said...

semoga semuanya berjalan lancar.. amin..

blog-nailah said...

Belum pernah berurusan dengan mahkamah...hanya turut mendoakan semoga cepat selesai urusannya sahabat...
Follow sini juga

oreocheesecakes said...

gembira selalu yer... dont be sad

si cantik sally said...

hye kak ..moga2 slamat k insyaAllah yekkk..lame tak kunjung sini..sihat???

! yeen ! said...

sabar yea.. :)

munna said...

semoga semuanya berjalan lancar buat amy ye...

Unknown said...

semoga urusan kamu dipermudahkan...

kak tak pernah alami kes dimahkamah..
namun kak sentiasa mendoakan semuanya dipermudahkan..
banyakkan selawat ya dik

kurus said...

aloor amy .. akak pun x der pengalaman mcm amy nie .. x dpt nak share .. ape2 punn akak doakan amy kuat ya .. insyaallah allah permudahkan segala urusan amy .. aminnn :)

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..lama tak online???

sibuk ke???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign