Sep 8, 2011

Kereta hilang di shopping kompleks


Selamat malam..

Nie kisah petang tadi. Entah kenapalah aku hari nie pun tahu la. Mamai dah macam orang lalok pulak! Petang tadi aku keluar ke shopping kompleks.Hajat di hati nak beli hadiah weeding untuk kawan. Hari tue x dapat pergi  wedding dia sebab time tue aku dah otw balik ke Kota Bharu.So ingat out station nanti nak drop by rumah dia dan kasi hadiah wedding tue.Di sebabkan x nak mengambil masa yang lame , aku just capai mana yang aku rasa ok je x sempat pun nak belek² dan terus ke kaunter untuk membayar. Sekali buka bag duit lihat duit sehengget² je.Aduh lupa draw duit la pulak! So dengan muka yang merah padam aku cakap kat budak cashier tue , lupa draw duit la dik. Jap ye sat gi mai balik..

Aku pun tinggalkan la barang tue dekat gan kaunter pembayaran sementara menunggu aku draw duit. Bergegas ke mesin atm untuk draw duit , sekali mesin out of service..Aku pun tak fikir panjang , dalam otak just fikir satu tue je mesin atm yang ada. Tak tahu kenapa jadi lupa dan blurr sangat. Bila mesin x leh draw so aku pun menuju ke parking , kononnya nak draw di bank luar la.. Sekali sampai di tempat parking , aku cari kereta yang aku pandu tadi x ada. Jenuh aku pusing keliling cari bnyang kereta pun aku x nampak. Masa tue jangan cakap la betapa cuaknya aku.Rasa macam nak nangis guling² je sebab aku sangka  kereta mungkin di curi orang. 

Bila dah cari still x jumpa aku pun nak call la en.hubby. Belek punya belek dalam handbag , handphone pulak x de.Teringat masa keluar tadi ada call en.hubby dan terus letak handphone atas kusyen kereta. Handphone yang lagi satu pulak bateri out. Betul² malang la.Sedih ow air mata dah mula bertakung. Nampak pulak pak guard baru nak panggil sekali tercapai kunci kereta dalam handbag. Lihat kunci baru perasan aku bawa kete lain.Yang aku dok pusing keliling cari tue rupanya kereta en.hubby. Jenuh jugak lihat kereta warna putih , padahal aku bawa kete merah. Serius dalam otak dok ingat aku bawa kereta putih. 

Naik kereta x pandang kiri kanan dah.Hadiah yang nak beli pun x fikir dah. Keluar dari shopping kompleks terus balik rumah. Sesampai dekat rumah dengar bunyi air melimpah. Rupanya air tadahan untuk basuh baju tadi lupa nak tutup. Apa punya penyakit la hari nie. Asyik lupa je. Sebelum keluar tadi aku basuh baju. Air dekat rumah memang kena tapis dulu sebab air di kelantan ni agak keruh sikit.Sementara tunggu tong air penuh aku pun bersiap². Dah siap terus lupa air tue dan keluar macam tue je. Lupa punya pasal habis banjir satu dapur dengan air. Satu hal pulak kena mop lantai huhu..

Sesampai hubby dekat rumah, aku mengadu la. Bukan simpati yang aku terima tapi di gelakkan pula. Suka laki aku bila bagitahu. Di sebabkan suka punya pasal akhirnya aku denda dia suruh mop lantai hahaha.. padan muka sapa suruh ketawakan aku.


Note: U all pernah tak mengalami situasi macam aku nie.Aku nie first time kena! x tahu macam mane boleh jadi macam tue. Sakit perut punya pasal sampai demam² boleh bawa ke lupa pulak huhu..mujurlah jalan balik x lupa kalau tak memang kes nanya la..




36 comments:

Anonymous said...

akak ni, macamana lah jadi macam ni....selamat xde lah jadi ape2

Myra Jay said...

Nape ni kak?? Akak ngah fikir pe nie??

Td siyes ingat keta betul2 hilang, mujur tak..

apapun dugaan untuk akak ari tu..
Mungkin ada hikmah semua tu..

azwa amani said...

ya Allah kak.. kalu adik jadi abg mirul pun adik gelak dulu baru kesian.. hehehe.... mesti comel muka akak kalut cari kete kan.. heheh

echa takashimaya said...

echa pon penah parking kereta cari macam orang gila!dah nak menangis time tu.sedih takut cuak semua ada pikir kereta dah hilang.naik turun lift cari kereta satu satu level last last jumpa.syukur sangat.bila pk balik rasa nak gelak.bende cam 2 pon bole lupe.haha.

Hanis Azla said...

selalu juga gelabah mcm tu, parking kat belakang ofis, pi cari kat depan ofis.. mata tu berderau darah jdnya.. he..he.. selalunya bila kita kalut2, masa tulah byk perkara yg kita terlupa kan amy..

atuk said...

Assalamualaikum Amy

Alhamdulillah
Syukur tak jadi apa2

Wassalam

Baiz Mamat said...

aik....pelik ni..akak nape la boleh jadi cam tu..

Nurmala Mazlan said...

Apa la yug difikirkan nya tu

indonesiatooverseas said...

Ha, banjir lokal ceritanya nih. Sayangnya air dibuang-buang, di banyak daerah Indonesia, masih ada yang harus mencari air bersih puluhan kilometer, jalan kaki pula.

Trims dah berkunjung ke blog saya. Memang beruntung muslim yang yakin dengan pertolongan Allah.

indonesiatooverseas

aamalinaazman said...

hehehhe
penah2
heeeeee

Panglima7 said...

amy....amy.!! apa lah yang amy fikirkan nie...kan.? Usah difikirkan sangat sesuatu perkara tu yea. Kasihan kat amy. Panglima bagi satu doa....supaya urusan amy menjadi mudah. InsyaAllah. Doanya.. "Allahummalaa sahla illa maa ja altahu sahlaa, wa ank tataj alul hazna izaa syikta sahla." Ya Allah! Tidak ada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikan mudah. Sedang yang susah boleh Engkau jadikan mudah, apabila Engkau menghendakinya.” (HR. Ibnu Hibban dalam kitab Shahihnya no. 2427 (Mawaarid), Ibnus Sunni no. 351. Al-Hafizh berkata: Hadits di atas sahih, dan dinyatakan shahih pula oleh Abdul Qadir Al-Arnauth dalam Takhrij Al-Adzkar oleh Imam An-Nawawi, h. 106). kalau ada dua huruf "aa" tu maksudnya dua harakat. InsyaAllah Allah permudahkan urusan kita. Amalkan sebelum melakukan tugas atau sesuatu kerja yg mencabar.

Kakcik Seroja said...

Nak buat macam mana - mungkin semalam tu 'hari lupa' Amy. Semoga tidak berulang di lain kali. :)

Kamsiah yusoff said...

salam
akak boleh bayangkan betapa kelam kabutnya situasi yg amy hadapi...bak kata,sudah jatuh ditimpa tangga...berderet2 masalah...

Hudalatip said...

ermm, siannya sampai cam tu sekali..kita pun pernah sampai terlupa parking kat tingkat mana..gelabah cari kereta..mungkin amy sakit, dan fikir macam2 kot, tu pasal jadik cam gitu..

Sheherazade said...

bahaya juge tu,tu la nk gelakkan u xsamapai hati pia pon kadang2 pelupa sgt

comel je denda hubby

dear u stress ke?t.care ya

kurus said...

aduhhh amy nie !! bikin suspend lahhh ekekkeke mcm2 hal amy nie .. x sihat nie .. get rest dear ....

Fazleyatul Aini said...

hehe hari tuh saya lupa. kan eonbank dah di ambil oleh hong leong bank. so semua eon bank dah tukar la signboard nya ke hong leong. hari tuh nak keluar gaji, puas pikir, "eh mana eonbank ni x kan dah pindah. siap pusing 2-3 kali kot2 kita salah tempat. dah la jam 1 hal. pastu call member tny mana eon bank melaka raya ni. pastu baru dia ckp eon dah tukar hong leong la. hahahahah malu seminit

eMMe said...

penah...selalu kene kalo gi park kat midvalley, tau je la keluasan tempat parking Midvalley tu kan.... umah tak penah banjir laaa...hehehee...ape la Amy ni...rileks n bertenang kay...

sahromnasrudin said...

byk makan semut kot heheheheh ( jgn mare ya..sy gurau je)

me suya said...

akak,ishh macamana yer boleh jd gitu..anyway hati2 yer sis..

Kakzakie Purvit said...

Kalau tak melibatkan org lain tak kisah ini Amierul dah kena mop pulak ye, betul tak patut amy nie tau hihi...:)

Anum said...

syukur x jd apa2

eelobor said...

dah tak berani nak komen lepas kena sound kat fb.... hihihihi

eB said...

pernah, balik tuh eB nanges sbb letih dok tercari2 ngan prsaan bergolak.. huwaaaaaaaaaaa

JunAina said...

kak aina sejak akhir2 ni pun selalu sangat pelupa tetapi tak pernah lagi le terlupa bawak kereta mana...hahahaa...Amy tu dah tahap kritikal. kalau rebus telur sampai rentung ada le...hehehe...

RinsyaRyc said...

Hoh>? Buleh plak.. naseb baik tak tertinggal anak..
Hihihi
http://bulatmata.blogspot.com/
BulatMata

Unknown said...

akak tumpang gelak sekali boleh tak???
jangan denda ye...
wakakakakk

Fyza Lovato said...

dugaan kak. huhu
naseb lah benda tu xjadi betol
len kali beware taw kak. :)

zulkbo said...

salam..
nasib kurang baik..
kalau hilang kan dapat
beli yang baru..he he..


rasionalnya..bila kita
sedang memikir benda lain
contoh nak ambik duit di atm
memang boleh terlupa kereta mana
yang kita bawa terutama yang
memandu lebih dari 1 kereta

Sarah Syazwani said...

pernah gakk..tp rsnyer belum smpi tahap mcm amy..hehe

☾SHiemaCMa786☾ said...

aduh....byk benor lupanya...
x tahulah amy...mungkin amy terlalu penat agaknya...

kaizen said...

mmg slalu jadi kak... kalo g parking mesti ade jer nmpk kes cam akak nih.. dok carik2 kete... haahaha

arituarini said...

bnyk sgt keta ni..tu yg lupa tu.. kih kih.. tp pmpuan memang mcm tu.. ada masa jd mcm blur skit.. kih kih kih

webmdmk said...

Selamat Hari Raya Mohon Maaf Lahir Batin

munna said...

macam2 boleh jadi dlm i hari ye amy...dugaan menduga kesabaran je tu

Unknown said...

assalamualaikum..
bila lama tak singgah sini..
kak kena selamai setiap entry kamu

dik,
kamu sentiasa dan ada persamaan seperti kak..
sebenarnya ada perkara yang menganggu hati dan perasaan kita.. kan??
insyallah..
satu hari kak akan syer ttg persamaan yang selalu kita alami..
harap2 awak tak terperanjat.. sebab kak ada rahsia...
yang pasti.. kamu jua tabah dan kuat seperti kak...
sayang kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign