Sep 3, 2010

ISTERI SEORANG ARTIS YANG HIPOKRIT DAN KURANG AJAR



Salam..

Firstly aku nak minta maaf
sekiranya luahan aku hari nie
membuatkan sesetengah pihak x suka
bagi aku di sini la tempat terbaik
untuk aku meluahkan perasaan

Mood aku hari nie agak terkilan dan sedih
dengan sikap seorang hamba allah nie
ops bukan sowang tapi dua
laki bini same je hipokrit
tunjuk baik depan orang tapi sebaliknya
x ubah macam syaitan

Orang yang aku maksudkan
adalah isteri kepada seorang artis nie
rasanya x perlulah aku sertakan name
kerana aku tidak mahu mengaibkan keluarganya
isteri dan artis nie rapat sangat dengan aku
sehinggakan apa yang terjadi pada dia dan kuarga
semua aku tahu...

Aku bukan nak mengungkit tapi aku nak dia tahu
aku dah banyak tolong dia selama nie
same ada si isteri mahupun si suami
x boleh ke dowang hargai

Aku rasa dalam dunia sekarang nie
dah x de istilah pinjam lagi
sebab setiap kali meminjam pasti
x tahu memulangkanya semula
x kira la sama ada kewangan mahupun barang

Bile di tanya kita pula di buat macam musuh
padahal kita minta hak kita
dia pulak ikut sedap mulut je nak cakap apa
masa memerlukan bukan main lagi
lembut gusi dari lidah ayat manis je
bile sampai masa untuk pulangkan
macam2 alasan..

Kalau alasan aku boleh terima lagi
nie maki hamun yang aku dapat
tue yang aku x leh terima
apa dia ingat aku nie x de hati perasaan ke
cakap ikut sedap mulut..

Ini kali ke empat dah dia buat aku
sekali dua aku boleh sabar lagi
lame2 mane aku boleh tahan
dia ingat dengan maaf dia tue
dapat memulihkan hati aku yang terluka nie

Sekali buat salah minta maaf...
hati aku sakit ada dia tahu
x kira la apa alasan dia
x boleh kawal emosi ke apa ke
yang pasti dia dah lukankan hati aku
lain kali sebelum bercakap fikir dulu
jangan dah cakap baru nak fikir

Serius aku katakan
aku dah x ada hati nak berbaik lagi
tapi aku akan sentiasa berdoa
agar diri aku dapat memaafkan dia
walaupun bukan sekarang
mudah2an amin..








11 comments:

atuk said...

Salam 24 Ramadhan Amy

bukan artis shj yg macam tu
dipejabat pun ada
saya dah maafkannya
tak mahu menggagu saya di Akhirat nanti

Wassalam

kasihibu said...

sangat serius bunyinya nih..

Unknown said...

artis mana tu amy? uikss...nak gak tau, hehehhe :)

Kaseh NazLieza said...

bsabr ea kak...pasti ader hikmah di sebalik semua ini...

Kakcik Seroja said...

Salam Amy..

lepas ni kenalah Amy beringat2.. merayu macamana pun, tak payahlah ditolong lagi...

AngahSayang2314 said...

amy sabar ye... tapi kalau tak bole sabar nak buat macam man ye...hmmmm

Ciao Annin said...

Salam Amy :)

Cuba lah untuk maaf kan mereka. Kalau bukan sekarang, mungkin satu hari nanti. Semoga hidup Amy akan lebih ceria dan tenang :D

Anonymous said...

saya cuka komen en. Rozali kt atas tu..

"tak mahu mengganngu saya di Akhirat nnti"

btul ckp dia..memaafkan adalah yg terbaik walaupun nak melupakan adalah payah....tp bila kita dah maafkan..hati kita jugak senang..yg selebihnye kita serahkan pada Allah

Acik Erna said...

cik amy..dah 4 kali?memang cik amy baik hati juga..
lepas ni..beringat lah..tak semua orang berkawan ikhlas..ada yang cuma nak ambik kesempatan atas kebaikan cik amy..

mrnoble said...

kalu maafkan tapi tetap sakit hati camne ye?

Jue said...

amy,
we can forgive, but we cannot forget. betul tak? a

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign