Oct 25, 2010

AKU DAN GULAI SIPUT SEDUT



Menu malam nie gulai siput sedut..aku nak makan gulai nie dari bulan puasa hari tue lagi , tapi x ada satu gerai di bazar pun yang jual , sampai la ke hari nie baru aku dapat santap ini siput sedut.. alhamdulillah rezeki aku dapat juga beli dekat market so dapat la aku masak gulai nie , mengidam siut hampir dua bulan aku teringin sangat nak makan gulai siput sedut , kalau ada baby dalam piyot nie , confirm meleleh la air liur anak aku sebab x dapat merasa gulai siput sedut...huhuhu!~~

Malam nie apa lagi aku balas dendam la , makan cukup2... sekarang sudah kenyang time untuk berkongsi dengan korang pulak...tengok gambar je la ye dalam periuk dah licin semua masuk dalam piyot aku hahahahahaaa.... buruk lantak betul la hehehee(",)..di sebalik suka makan siput nie ada cerita misteri.. nak tau tak jommm!!! tapi janji jangan ketawakan aku....

Aku nie boleh di katakan gemar sekali makan gulai siput sedut nie , satu hari tue entah macam mane.. sedang aku khusyuk dan tawaduknya menyedut siput tue tiba2!! siput tue terkeluar dari mulut aku dan jatuh ke dalam pinggan... dengan pelik aku berkata kepada adik aku , apa nie!!! Eeeeii.. gelinya dan secara x sengajanya aku uwek..uwek.... habis semua yang aku makan keluar, lame juga aku x sentuh siput sedut nie...sampai la selera tekak aku nie terasa mengidam sangat nak makan.. jadi masa makan tue aku x pandang langsung.. kalau sedut x mau keluar cepat2 aku campak kat tepi... dalam otak nie x mau fikir lain fikir kenikmatanya saje..alhamdulillah satu mangkuk malam nie licin...




23 comments:

Unknown said...

nak sikeeeeeet!

AM said...

yumm, sedapnya gulai siput sedut!
arol pun sangaaat suka gulai siput sedut! :)
tapi jarang makan dan dah lame tak makan.

*erk, meleleh air liur tengok gambar.

Kak Amy said...

salam cik shara...

meh la sini amek hehe..

Kak Amy said...

salam arol...

kalau dah lame x makan pasni kena gi cari lak , nak pos jauh benaw ha.. menjamu mata je la ye hehehe...

yana zuera said...

sedapnyaa. lama da x mkan siput sedut. heheh ;p

Aida Azryn said...

Wah! siput sedut! yummy~

eelobor said...

ish...peberet nie bab sedut2 nih

JULYA said...

waaa same la slera kite sis...ni yg nak kena cari ni..hehe

Lieya said...

Perghhh mmg sedap gile la... kalau kat jb nie senang je nak dpt kalau ngidam, pegi je kat warung gulai siput sedut dekat2 angsana. :D

sukemakan said...

hehe
bley plak akak nak uwek uwek
tp saye xpenah makan
xtaw la sedap ke x
kawan saye cakap liat liat sket
tp sebab nak kene sedut2 ni buatkan saye xmo nak try
hehe

ceksumolek's said...

sedut..seduttt.. fav sumi jugak ni...

Tieah Madian said...

Perghhhhhhh..
Sedap tu..

Rinna said...

Waahh sedapnyaa..tgk siput sedut tuh.. akak pun suka jugak ngan siput sidut masak lemak cili padi tuh.. :)

Kak Amy said...

salam..

wah2 ramai juga yang suka makan sedut2 nie yu hehehehe...

AngahSayang2314 said...

amy dah ke gi... apa cerita...


aduhhhh sedapnyer siput sedutttttttt

Panglima7 said...

Salam Shara.....tengok siput sedut...nie tak sabar laa rasanya nak makan. heeeeee

hamba pun favourite dengan siput sedut nie.

Panglima7 said...

Salam Amy....

So sorry....1st time masuk blog Amy.. dah tersilap orang, kesilapan mata....ingatkan Shara.
So hamba pun write attention to Shara. Opps !!
rupanya Amy. Sorry tuan tanah....heeeeee !!!

kucokelat said...

sedapnyer ..dah la tengah lapar ni

kasihibu said...

hari ni cadang nak masak siput sedut heheheh... ;p

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

siput sedutt...lama x mkn...kalu nk mkn tsedut2..kakaka

Kak Amy said...

sedut2 memang sedap hehehehe...

Panglima7 said...

Hi Amy...Apa khabar....?? Dah habis dah ker siput sedut....heeee

Panglima7 said...

Menyingkap kembali...Inilah komen pertama Panglima di blog amy....hehehe. Panglima pun dah lama tak makan siput sedut. Ingat nak makan laa hujung minggu ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign