Oct 19, 2010

SI BUTA YANG MIANG DAN GATAL NAK MAMPUS


Dah la buta gatal nak mampus pulak tue , macam tue la yang di rasai oleh hamba allah kita nie... makin di biarkan makin menjadi2 pulak... dah la miang gatal pulak tue... rasa macam nak je aku, suruh dia simbah dengan air garam , mane tahu ada tindak balas ke... kesian pulak aku dekat dia simpati sangat dengan hamba allah nie terpaksa berdepan dengan masalah nie.. sabar ye insya'allah pasti ada penawarnya...hampeh punya si buta , asal la x sedar diri dah buta2 la yang nak miang dan gatal2 tue kenapa.. siut je kan!!!! kalau korang dapat si buta nie agak2 korang nak buat apa dengan dia...layan pic kat bawah!!!
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'


Nie la si buta yang aku maksudkan...
yang gatal dan miang nak mampus..gambar aku google je!!!


Actually aku terima email nie dari seorang yang aku tidak kenali , dia request aku tips untuk mengubati penyakit kudis buta..aku x de lagi tips berkenaan kudis buta nie tapi mungkin satu kaedah nie dia boleh gunakan same sebab masa aku kecik2 dulu kalau banyak main pasir akan naik kudis2 halus nie dekat kaki dan kadang2 luka akibat terjatuh pun boleh guna cara nie , kalau dulu ayahanda pasti akan meletakan daun nie.. jadi mungkin sahabat kita boleh gunakan cara ini...

1 - daun sondak padang ( korang boleh jumpa daun nie dekat padang , bewarna hijau dan berbunga kecil bewarna purple ) amek daunya saje..

2 - kapur sireh

3 - letakan daun tadi dua tiga helai di atas tapak tangan di sertakan sedikit kapur sireh... tenyeh dengan mengunakan kedua2 belah tapak tangan sehingga daun tadi mengeluarkan buih bewarna hijau muda.. amek buih itu dan sapukan di tempat yang bermasalah...

Insya'allah dua minggu amalkan korang akan nampak kesan tapi bagi luka terjatuh 3 hari korang boleh nampak kesanya ( untuk luka kecil ye ) luka besar makan masa sikit...




7 comments:

sarah-najwan said...

amy..

maaplah akak baru dpt on9...kudis buta ni..satu cara lgi..semua pakaian sarung bantal tilam pun kene curah air panas..

dulu akak penah kene sb mende ni mudah jangkit..
selama sebulan akak sebelum kain msuk mesin...rendam air panas kasi mati itu kuman..alhamdulillah..baik segera

kuman ni pyh mati melainkan air panas..da kene hapus tempat dia biak..

p/s: dr semlm akak try nk bgtau amy bhw..akak xpkai top up..akak pakai line tetap..heheh..tapi smlm line kong..huhu

Kak Amy said...

salam kak sara...

thanks kak, info yang sangat berguna nie..

Unknown said...

hehehheheheh! aku ingatkan org tua gatai mane plak, hehehhe!

good info, thanxx dear :)

Kak Amy said...

most welcome dear..

Fieza79 said...

sll suspen je..hehee
bahaya kan kudis buta...penyakit berjangkit...

Anonymous said...

Hye sweety...

kamu ni comel la,i pun less juga.. nak kenal dengan kamu buleh?

Kak Amy said...

salam fieza...

jangan marah ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign