Oct 6, 2010

DI TINDIH MAKHLUK HALUS SEMASA TIDO





Tak tahu la korang pernah mengalami situasi nie atau pun tidak, tapi bagi diri aku kerap juga mengalaminya di mane sewaktu sedang tido badan terasa di tindih...selalu terjadi kalau badan aku lemah or kurang sihat..time nyenyak tido tiba2 terjaga dan perasan dada dan tubuh badan terasa berat sangat seperti di hempap sesuatu objek dan time itu sukar untuk bangun walaupun aku dah cuba menggunakan sepenuh tenaga aku..mulut aku jadi terkunci dan seluruh anggota aku jadi lemah,langsung tidak ada kudrat untuk mengangkat tangan serta anggota2 yang lain...mata aku pula seakan separuh terbuka dan kelihatan seperti separuh terjaga namun ketika itu aku sedar kerana aku boleh mendengar bunyi2 di sekitar aku,cume tubuh aku di kunci sehinggakan nak mengucapkan sepotong ayat pun tidak mampu...

Apakah sebenarnya yang berlaku? ***Jengjengjenggg***.....

Agak2 korang la benda apa tue yang suka menganggu aku ye,kalau aku bertanyakan kepada ustaz mahupun pengamal perubatan tradisional mereka akan kaitkan kejadian tersebut dengan makhluk halus..dan ada sesetengah orang tua2 pula mengatakan ada makhluk halus yang baring atau menghempap atas kita akibat daripada kesalahan kita sebelum tido seperti mengganggu kawasan makhluk terbabit..tikar yang berada di rumah tidak di baringkan...sebelum tido tidak basuh kaki ataupun tidak solat sebelum tido....yang menjadi pelik dan tanda tanya semua perkara di atas aku buat, cume bab menganggu kawasan dia tue agak sukar di ketahui.

Padahal al quran dan surah yassin sentiasa bersama dengan aku..maksud aku dik kerana dah kerap berlaku aku sentiasa meletakan surah yassin di bawah bantal sebelum tido..malah di kepala katil dan di sisi katil juga aku meletakan al quran di samping sebelum tido membaca beberapa surah...sudah menjadi rutin aku tapi kenapa sering di ganggu lagi....serius aku jadi takut sangat, ada juga aku ceritakan pada kawan2 malah ada juga di antara mereka pernah mengalaminya cume bezanya mereka tidak la terlalu kerap seperti aku..

Lagi membuat aku bingung bile ada yang mengatakan punca keguguran aku adalah di sebabkan makhluk halus itu.. perlu ke aku percaya??..tapi kalau di fikirkan balik ada benarnya coz 2 kali aku keguguran benih aku tue sudah tiada di dalam perut..malah masa aku berjumpa doktor2 juga mengatakan semua sudah habis keluar jadi tidak perlu melakukan D&C...keguguran yang kedua je aku dapat lihat janin itu tapi masa keguguran pertama langsung tidak ada..kemana perginya??? jadi tanda tanya???

Bulan 3 hari tue aku tidak di datangi haid, kerana kelewatan aku pergi ke klinik untuk menjalani ujian air kencing, keputusanya 2 garisan cume satu garisan tue samar2 atau tidak terang,jadi doktor meminta aku menjalani ujian air kencing pada minggu seterusnya..dalam menanti seminggu tue aku jadi x sedap badan, perut aku sakit tido malam pula sering di tindih dan siang harinye badan aku jadi lebam2..berlarutan beberapa hari sehingga la sehari sebelum temujanji dengan doktor aku tumpah darah...sedih jangan di kata la..hanya allah s.w.t je yang mengetahuinya...

Aku cube kuatkan semangat dan lawan perasaan aku, sehingga lah ke hari nie aku bingung apa sebenarnya benda tue..kadang aku boleh kedengaran bunyi makhluk itu seperti mengerang...aku dah cube jumpa dengan pelbagai ustaz tapi hanya hilang sementara je kemudian akan datang mengganggu lagi..kalau ada yang tahu cara mengatasinya tolong beritahu aku...

















23 comments:

::FAIZ:: said...

pernah gak alami dulu

Syamil Hafiy said...

ishh, ngeri .

Kaseh NazLieza said...

lieza ms ank dara selalu jg tdo ditindih makhlus halus mcm akk ceritakan..tp xdela smpai sama dgn kes akk psl kandungan akk tuh...cian akk..insya Allah lieza cuba bntu mne tdaya...skg ni akk byk2 bdoa mohon plindungan dr Allah ea..bsbr kak..

atuk said...

Assalamualaikum Amy

saya cuma berdoa agar masaalah amy tu dpt diselesaikan dgn segara

Wassalam

aSmiDar said...

eee....takot la..hihi

sarah-najwan said...

amy..kene berubat lgi tu..takut2 mende lain..kalau smpai effect pasal keguguran itu..xtaulah..try berubat lagilah...sambil2 berharap agar kita semua dijauhkan drpd hal ini..

p/s: penah jgk kene gini..tapi jrg2lah..takuttt

sahromnasrudin said...

salam ziarah..blog awak hebat!!!..terasa kecil diri ini..apepun, trime kasih berkunjung ke blog saya..semoga keep in touch lagi dan selamat berblogging...
p/s: suami awak pegawai bank..leh mohon loan tak? heheheheh (gurau jerk)

mrnoble said...

kat tv3 slalu kuar iklan rawatan alternatif cara islam. perhaps bleh try yg tu?

Kak Rose said...

Salam Amy, baca kisah ni sungguh menakutkan... kak rose memang penakut lagi2 citer yang cenggini!

izyantyPersonalTaste said...

dulu selalu kena gak sebab tido melentang, waktu letih, kalau waktu kita kena tindah sape2 sentuh kita, baru dia lepas. sy selalu tersedar bila mak sy kena tindih,dgar suara cam tersekat, sentuh mak baru ok.selalu kalau badan kita lemah memang arr kena.so jgn tido melentang.

pasal span ajaib tu xdak efek apa2 ( dr tumbuhan ).semua boleh pakai, 1 badan leh guna.selalunye kita pakai 3 benda ni kan, pencuci muka, toner,pelembab.sekarang tak lagi, just pakai span tu je. leh nampak kesan serta merta. nak order ka?

untuk maklumat lanjut rujuk sini
http://izyantyshop.blogspot.com/2010/10/span-ajaib-merawat-masalah-kulit.html

Unknown said...

blom penah rasa setakat nih...selalu gak dgr cite org...cam takut jek..huhu

azieazah said...

Salam AMY.
Banyakkan bersabar. Ada hikmah di sebalik semua ini. Berusaha dan bertawakal...

army4war said...

pernah mengalami dihimpit.. nauzubillah... berdoa semoga ALLAH lindungi dari iblis, sambil ikhtiar.. insyaALLAH...

misz myza said...

me pun pernah kena tindih time tdo.. nasib baik berlaku sekali je..

Xpelah akak.. mungkin akak boleh guna akedah alternatif, macam rawatan tradisional tuk tahu ape yg berlaku sbnr nye,.

Azman Roslan said...

banyakkan bersabar dan berdoa pada Allah..

eelobor said...

tak pasti, rasanya tak pernah alami kes sebegini. cuma mcm mimpi jer kena tindih & terasa payah nak bangun seolah2 memang benda berat yang tindih.

ozzy said...

salam amy,
Pernah juga kena masa dok asrama sekolah dulu..lps dpt takbir baru dia lepas

Unknown said...

masa bujang dulu hari2 la kena macam ni..
tapi sejak dah kawen tak de lagi..
mase mengandung pun ok je..

Cik Tim said...

tawakal jela.. sebab segala yang berlaku ada hikmah..disebaliknya. akak sabar lah ye.. :)

Nur Azila Ismail said...

smoga masalah tu x terus berlarutan .. amin

Afra Yuri said...

oh pernah kena tindih. ada beberapa kali. kalau kena tu takut sgt. memang mengucap dan baca ayat2 suci. memang susah gila nak bangun walaupun kita rasa macam kita dah boleh nak bangun @ sedar. lepas struggle for a while baru dapat bangun. huhu :(

ULtradya said...

dulu kwn sy pesan...jgn mandi lebih dr waktu maghrib..masuk tandas bertutup kepala..klu mandi malam..jgn mandi tanpa kain basah...
sebab : jin n dot3 nih semuanya yg x elok tinggal kat tandas..n if dia 'berkenan' dgn org itu...dia akn sentiasa mendampingi..tuh la sebab ada lebam di badan n mcm2..

klo kena tindih nih...try untuk ubah tmpat tidor? letakkan surah di setiap pintu masuk....

klo dh smpi ada bnda pelik jd mcm kandungan gugur tuh...kena g cr ustaz..mana tahu klo akk dikhianati org ke apa..cuba berubat...

*sy cuma share yg saya tahu...klo ada salah tlg betoikan yaa

Anonymous said...

cuba bela sekor kucing untuk temankan semasa tido.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign